Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, , 386 - 394, 15.09.2019
https://doi.org/10.15314/tsed.605914

Abstract

References

  • 1- Arslan Y. Sınıf Öğretmenlerinin İlköğretim Birinci Kademe Beden Eğitimi Ders Programlarına ve Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2008.2- Barnes KC. A Model Health-Related Elementary Physical Education Program for Saipan: Teachers’ Knowledge, Attitudes, and Practices. Ph.D. Thesis, University of San Diego, 2002.3- Berg BL, Lune H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Çev. Hasan Aydın). Konya: Eğitim Yayınevi, 2015.4- Cihangir A. Alan Değiştiren Sınıf Öğretmenlerinin Durumlarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya, 2017.5- Çıldır A. Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep, 2019.6- Çiçek R. Uşak Karahallı ilçesi İlköğretim Okulları Birinci Kademesinde İşlenen Beden Eğitimi Derslerinin Sınıf Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2008.7- Doğan E. Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Ders Uygulamaları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar, 2000.8- Dollman J, Norton K, Norton L. Evidence for Secular Trends in Children’s Physical Activity Behaviour. British Journal of Sports Medicine, 2005; 39, 892-897.9- Erdoğan ÇH. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin ve Sınıf Öğretmenliğinden Beden Eğitimi Öğretmenliğine Geçiş Yapan Öğretmenlerin Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kayseri, 2014.10- Ersözlü ZN, Maviş FÖ, Özel Ö, Kürşadoğlu AE. Compliance Problems and Proposed Solutions of Teachers related to their new fields After Changing Their Professional Fields. Journal of Educational Policy Analysis, 2014; 3 (1), 8-23.11- Faucette N, Nugent P, Sallis JF, Mckenzie TL. “I’d Rather Chew on Aluminum Foil.” Overcoming Classroom Teachers’ Resistance to Teaching Physical Education. Journal of Teaching in Physical Education, 2002; 21, 287-308.12- Faucette N, Patterson P. Classroom Teachers and Physical Education: What They Are Doing and How They Feel About It. Education, 1989; 110 (1), 108-114.13- Gökyer N. 2012 Yılında Alan Değişikliği Yapan Öğretmenlerin Yeni Alanlarına ve Uygulamaya İlişkin Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 2014; 22 (3), 1187-1208.14- Güven Ö, Yıldız Ö. Sınıf Öğretmenlerinin Oyun ve Fizikî Etkinlikler Dersinden Beklentileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 2014; 22 (2), 525-538.15- Humphries C, Ashy M. Frequency and Nature of Physical Education Preparation of Elementary Education Majors. Physical Educator, 2002; 59 (1), 2-7.16- Jones BM. The Attitude of Lutheran Elementary Classroom Teachers on the Role of Physical Education. Ph.D. Thesis, Saint Louis University, 1999.17- Kangalgil M. İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşleri (Sivas Örneği). Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sivas, 1999.18- Kaya S, Şahin H, Fırat A, Maden Ö, Eruçar İO, Ceren A. Investigating the Satisfaction Levels of Teachers Teaching Subject Matters out of Their Area of Certification During 2012-2013 Educational Year in terms of Different Variables. International Journal of Turkish Literature Culture Education, 2013; 2 (2), 302-335.19- Krippendorff K. Content Analysis: An Introduction to Its Methodology. USA, California: Sage Publications, 2004.20- Mckenzie TL, Sallis JF, Kolody B, Faucette FN. Long-Term Effects of a Physical Education Curriculum and Staff Development Program: SPARK. Research Quarterly for Exercise and Sport, 1997; 68 (4), 280-291.21- McMullen J, Kulinna P, Cothran D. Physical Activity Opportunities During the School Day: Classroom Teachers’ Perceptions of Using Activity Breaks in the Classroom. Journal of Teaching in Physical Education, 2014; 33 (4), 511-527. 22- Morgan P, Hansen V. Recommendations to Improve Primary School Physical Education: Classroom Teachers’ Perspective. Journal of Educational Research, 2007; 101 (2), 99-111.23- Merriam SB. Nitel Araştırma. Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber. (Çev. Editörü: S. Turan). Ankara: Nobel Akademik, 2018.24- Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). Öğretmenlerin İl İçi Alan Değişikliği Kılavuzu, Ankara, 2012. http://ikgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2012_09/20090523_2012_ilici_alan_degisiklig i_kilavuzu.pdf25- Özer B, Tüysüz C, Bozkurt N, Özdemir S. Branş Değişikliği ile Yan Alanlarına Geçen Sınıf Öğretmenlerinin Yaşadıkları Bu Değişime İlişkin Görüşleri: Hatay İl Örneği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2013; 15, 265-290.26- Parks MA. Collective Efficacy: A Framework for Understanding Classroom Teachers’ Perceptions of Integrating Physical Activity. Ph.D. Thesis, Louisiana State University, 2003.27- Pehlivan Z, Dönmez B, Yaşat H. Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Görüşleri. Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi. Ankara: Sim Matbaacılık, s. 80-87, 2003.28- Pettifor B. Physical Education Methods for Classroom Teachers. USA: Human Kinetics, Champaign, IL. 1999.29- Smith J, Cluphf D, O’Connor J. Homework in Elementary Physical Education: A Pilot Study. Perceptual Motor Skills, 2001; 92 (1), 133-136.30- Tappe MK, Burgeson CR. Physical Education: A Cornerstone for Physically Active Lifestyles. Journal of Teaching in Physical Education, 2004; 23, 281-299.31- Tavşancıl E, Aslan E. İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık, 2001.32- Yıldırım A, Şimşek H. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2018.33- Yıldız Ö. Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumları ve Karşılaştıkları Problemler. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2010.

Problems That Teachers Coincide with in Physical Education Lessons Who Changed Classroom Teaching Branch to Physical Education Teaching

Year 2019, , 386 - 394, 15.09.2019
https://doi.org/10.15314/tsed.605914

Abstract

ABSTRACT

The purpose of this study is to determine the
problems faced by teachers in physical education lessons who pass from
classroom teaching to physical education teaching. Interview technique, which
is one of the qualitative research methods, was used in the research. The
research group consisted of teachers who passed from physical education
teaching to physical education teaching branch and working in various districts
of Konya in the 2018-2019 Academic Year (n = 12 male, n = 1 female). “Personal
Information Form” and semi-structured “Interview Form” developed by the
researchers were used as data collection tools. The data were evaluated by
content analysis method. As a result of the research, it was found out that
classroom teachers who had to pass to physical education teaching by changing
the field had to deal with many problems.

References

  • 1- Arslan Y. Sınıf Öğretmenlerinin İlköğretim Birinci Kademe Beden Eğitimi Ders Programlarına ve Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşleri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2008.2- Barnes KC. A Model Health-Related Elementary Physical Education Program for Saipan: Teachers’ Knowledge, Attitudes, and Practices. Ph.D. Thesis, University of San Diego, 2002.3- Berg BL, Lune H. Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (Çev. Hasan Aydın). Konya: Eğitim Yayınevi, 2015.4- Cihangir A. Alan Değiştiren Sınıf Öğretmenlerinin Durumlarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya, 2017.5- Çıldır A. Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun Dersine İlişkin Tutumlarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziantep Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep, 2019.6- Çiçek R. Uşak Karahallı ilçesi İlköğretim Okulları Birinci Kademesinde İşlenen Beden Eğitimi Derslerinin Sınıf Öğretmenleri Tarafından Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2008.7- Doğan E. Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Ders Uygulamaları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Afyonkarahisar, 2000.8- Dollman J, Norton K, Norton L. Evidence for Secular Trends in Children’s Physical Activity Behaviour. British Journal of Sports Medicine, 2005; 39, 892-897.9- Erdoğan ÇH. Beden Eğitimi Öğretmenlerinin ve Sınıf Öğretmenliğinden Beden Eğitimi Öğretmenliğine Geçiş Yapan Öğretmenlerin Yeterlik Algılarının İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Kayseri, 2014.10- Ersözlü ZN, Maviş FÖ, Özel Ö, Kürşadoğlu AE. Compliance Problems and Proposed Solutions of Teachers related to their new fields After Changing Their Professional Fields. Journal of Educational Policy Analysis, 2014; 3 (1), 8-23.11- Faucette N, Nugent P, Sallis JF, Mckenzie TL. “I’d Rather Chew on Aluminum Foil.” Overcoming Classroom Teachers’ Resistance to Teaching Physical Education. Journal of Teaching in Physical Education, 2002; 21, 287-308.12- Faucette N, Patterson P. Classroom Teachers and Physical Education: What They Are Doing and How They Feel About It. Education, 1989; 110 (1), 108-114.13- Gökyer N. 2012 Yılında Alan Değişikliği Yapan Öğretmenlerin Yeni Alanlarına ve Uygulamaya İlişkin Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 2014; 22 (3), 1187-1208.14- Güven Ö, Yıldız Ö. Sınıf Öğretmenlerinin Oyun ve Fizikî Etkinlikler Dersinden Beklentileri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 2014; 22 (2), 525-538.15- Humphries C, Ashy M. Frequency and Nature of Physical Education Preparation of Elementary Education Majors. Physical Educator, 2002; 59 (1), 2-7.16- Jones BM. The Attitude of Lutheran Elementary Classroom Teachers on the Role of Physical Education. Ph.D. Thesis, Saint Louis University, 1999.17- Kangalgil M. İlköğretim Okullarında Görev Yapan Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine İlişkin Görüşleri (Sivas Örneği). Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Sivas, 1999.18- Kaya S, Şahin H, Fırat A, Maden Ö, Eruçar İO, Ceren A. Investigating the Satisfaction Levels of Teachers Teaching Subject Matters out of Their Area of Certification During 2012-2013 Educational Year in terms of Different Variables. International Journal of Turkish Literature Culture Education, 2013; 2 (2), 302-335.19- Krippendorff K. Content Analysis: An Introduction to Its Methodology. USA, California: Sage Publications, 2004.20- Mckenzie TL, Sallis JF, Kolody B, Faucette FN. Long-Term Effects of a Physical Education Curriculum and Staff Development Program: SPARK. Research Quarterly for Exercise and Sport, 1997; 68 (4), 280-291.21- McMullen J, Kulinna P, Cothran D. Physical Activity Opportunities During the School Day: Classroom Teachers’ Perceptions of Using Activity Breaks in the Classroom. Journal of Teaching in Physical Education, 2014; 33 (4), 511-527. 22- Morgan P, Hansen V. Recommendations to Improve Primary School Physical Education: Classroom Teachers’ Perspective. Journal of Educational Research, 2007; 101 (2), 99-111.23- Merriam SB. Nitel Araştırma. Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber. (Çev. Editörü: S. Turan). Ankara: Nobel Akademik, 2018.24- Milli Eğitim Bakanlığı (MEB). Öğretmenlerin İl İçi Alan Değişikliği Kılavuzu, Ankara, 2012. http://ikgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2012_09/20090523_2012_ilici_alan_degisiklig i_kilavuzu.pdf25- Özer B, Tüysüz C, Bozkurt N, Özdemir S. Branş Değişikliği ile Yan Alanlarına Geçen Sınıf Öğretmenlerinin Yaşadıkları Bu Değişime İlişkin Görüşleri: Hatay İl Örneği. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2013; 15, 265-290.26- Parks MA. Collective Efficacy: A Framework for Understanding Classroom Teachers’ Perceptions of Integrating Physical Activity. Ph.D. Thesis, Louisiana State University, 2003.27- Pehlivan Z, Dönmez B, Yaşat H. Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Görüşleri. Beden Eğitimi ve Sporda Sosyal Alanlar Kongresi. Ankara: Sim Matbaacılık, s. 80-87, 2003.28- Pettifor B. Physical Education Methods for Classroom Teachers. USA: Human Kinetics, Champaign, IL. 1999.29- Smith J, Cluphf D, O’Connor J. Homework in Elementary Physical Education: A Pilot Study. Perceptual Motor Skills, 2001; 92 (1), 133-136.30- Tappe MK, Burgeson CR. Physical Education: A Cornerstone for Physically Active Lifestyles. Journal of Teaching in Physical Education, 2004; 23, 281-299.31- Tavşancıl E, Aslan E. İçerik Analizi ve Uygulama Örnekleri. İstanbul: Epsilon Yayıncılık, 2001.32- Yıldırım A, Şimşek H. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2018.33- Yıldız Ö. Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumları ve Karşılaştıkları Problemler. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara, 2010.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Mehtap Yıldız 0000-0001-8553-7154

Özer Yıldız 0000-0002-2470-5457

Publication Date September 15, 2019
Acceptance Date September 10, 2019
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Yıldız, M., & Yıldız, Ö. (2019). Problems That Teachers Coincide with in Physical Education Lessons Who Changed Classroom Teaching Branch to Physical Education Teaching. Turkish Journal of Sport and Exercise, 21(2), 386-394. https://doi.org/10.15314/tsed.605914
AMA Yıldız M, Yıldız Ö. Problems That Teachers Coincide with in Physical Education Lessons Who Changed Classroom Teaching Branch to Physical Education Teaching. Turk J Sport Exe. September 2019;21(2):386-394. doi:10.15314/tsed.605914
Chicago Yıldız, Mehtap, and Özer Yıldız. “Problems That Teachers Coincide With in Physical Education Lessons Who Changed Classroom Teaching Branch to Physical Education Teaching”. Turkish Journal of Sport and Exercise 21, no. 2 (September 2019): 386-94. https://doi.org/10.15314/tsed.605914.
EndNote Yıldız M, Yıldız Ö (September 1, 2019) Problems That Teachers Coincide with in Physical Education Lessons Who Changed Classroom Teaching Branch to Physical Education Teaching. Turkish Journal of Sport and Exercise 21 2 386–394.
IEEE M. Yıldız and Ö. Yıldız, “Problems That Teachers Coincide with in Physical Education Lessons Who Changed Classroom Teaching Branch to Physical Education Teaching”, Turk J Sport Exe, vol. 21, no. 2, pp. 386–394, 2019, doi: 10.15314/tsed.605914.
ISNAD Yıldız, Mehtap - Yıldız, Özer. “Problems That Teachers Coincide With in Physical Education Lessons Who Changed Classroom Teaching Branch to Physical Education Teaching”. Turkish Journal of Sport and Exercise 21/2 (September 2019), 386-394. https://doi.org/10.15314/tsed.605914.
JAMA Yıldız M, Yıldız Ö. Problems That Teachers Coincide with in Physical Education Lessons Who Changed Classroom Teaching Branch to Physical Education Teaching. Turk J Sport Exe. 2019;21:386–394.
MLA Yıldız, Mehtap and Özer Yıldız. “Problems That Teachers Coincide With in Physical Education Lessons Who Changed Classroom Teaching Branch to Physical Education Teaching”. Turkish Journal of Sport and Exercise, vol. 21, no. 2, 2019, pp. 386-94, doi:10.15314/tsed.605914.
Vancouver Yıldız M, Yıldız Ö. Problems That Teachers Coincide with in Physical Education Lessons Who Changed Classroom Teaching Branch to Physical Education Teaching. Turk J Sport Exe. 2019;21(2):386-94.
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi (TJSE) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.