Öğretmen Görüşlerine Göre Özel Gereksinimli Bireyler İçin Sunulan Evde Eğitim Hizmetlerinin Değerlendirilmesi
Year 2020,
Volume: 2 Issue: 2, 56 - 75, 19.08.2020
Cennet Erdoğmuş Zorver
,
Dursun Uçan
,
İlkay Elif Özalp
Abstract
6-12 yaş grubunda özel gereksinimlerinden dolayı örgün eğitime devam edemeyen ve evde eğitim hizmetlerinden yararlanan öğrencilere evde eğitim veren öğretmenlerin görüşlerinin alındığı bu araştırmanın amacı; evde eğitim hizmetlerinin verimliliğinin artırılması için öneriler sunmaktadır. Bu bağlamda Ankara Altındağ ilçesinde görev yapan 29 öğretmen ile görüşülmüş ve anket uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre evde eğitim hizmetlerinde teknik ve içerik olarak yeterlilikler olsa da; öğretmenlerin ulaşım ve güvenlik ihtiyaçlarının karşılanması, eğitim materyallerin geliştirilmesi, online eğitim içeriklerinin sunulması ve aile işbirliği gibi konularda düzenlemelere ihtiyaç duyulduğu belirtilmiştir.
References
- Arslan, Y. (2014). Türkiye’de kitlesel bir eğitim topluluğu: Gezerek özel eğitim hizmeti veren öğretmenler ve sorunları (Batman Örneği). Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 3(4), 139-153. https://dergipark.org.tr/tr/pub/deuefad/issue/34992/388274
- Aslan, A. (2017). Evde eğitim hizmetlerinde yer alan öğretmen, veli ve yetkililerin evde eğitim hizmetlerine yönelik görüşleri. Yükseklisans Tezi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Ağrı. https://acikerisim.agri.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12501/627/Tam%20Metin/Full%20Text?sequence=1&isAllowed=y
- Bartnikowska, U., ve Antoszewska, B. (2017). Children with special educational needs (SEN) in the Polish education system. International Journal of Psycho-Educational Sciences,6(3), 100. https://www.journals.lapub.co.uk/index.php/IJPES/article/view/184
- Battalova A. (2018). Interrupted trajectory: The experiences of disability and homeschooling in post-soviet russia. In: Silova I., Piattoeva N., Millei Z. (eds) Childhood and Schooling in (Post)Socialist Societies. Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-62791-5_9
- Cheng, A., Tuchman, S. ve Wolf, P.J. (2016) Homeschool Parents and Satisfaction with Special Education Services, Journal of School Choice, 10(3), 381-398, DOI: 10.1080/15582159.2016.1202076
- Chu, S. (2014). Perspectives of teachers and parents of chinese american students with disabilities about their home–school communication. Preventing School Failure: Alternative Education for Children and Youth. 58(4), 237-248. https://doi.org/10.1080/1045988X.2013.809685
- Cook, K., Bennett, K., Lane, J., & Mataras, T. (2013). Beyond the brick walls: Homeschooling students with special needs. Research, Advocacy, and Practice: For Complex and Chronic Conditions. A Journal for Physical, Health, and Multiple Disabilities, 32(2), 98-111. https://doi.org/10.14434/pders.v32i2.12997
- Delaney, A. G. (2014). Perspectives of parents of students withdisabilities toward public and homeschool learning environments. Doctoral Dessertations. Walden University. https://scholarworks.waldenu.edu/dissertations
- Epstein, M.H., Munk, D.D., Bursuck, W.D., Polloway, E.A. ve Jayanthi, M. (1999). Strategies for improving home-school communication about homework for students with disabilities. The Journal of Special Education. 33(3), 166-176. https://doi.org/10.1177/002246699903300304
- Feldman, H. (2014). Examination of state requirements and parental perceptions regarding physical education for homeschooled students with disabilities. Thesis master of science degree. College of Science and Health Adapted Physical Education. University Of Wisconsin-La Crosse.
- Hurlbutt, K. (2012). Special education teachers' perceptions and beliefs regarding homeschooling children with autism spectrum disorders. Home School Researcher. 27(1), 1-9.
- Isenberg, J. (2007). What have we learned about home schooling? Peabody Journal Of Educatıon, 82(2-3), 387–409.
- Kara, B. (2017). Dünyada ve Türkiye’de zihinsel engellilerde eğitim. The Journal of Academic Social Science Studies, 61, 277-288.
- Milli Eğitim Bakanlığı Evde ve Hastanede Eğitim Hizmetleri Yönergesi. (2010). Tebliğler Dergisi, 2629.
- Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği. (2006). T.C. Resmi Gazete, 26184.
- Müller, E. (2004). Home Schooling Students with Disabilities - A Policy Analysis. Alexandria, VA: NASDSE. http://www.nasdse.org/forum.htm
- Orhan, S. ve Genç, K.G. (2017). Sosyal Bir hak olarak engelli bireylerin eğitim hakkı: Engelli bireylerin eğitiminde yaşanan problemlerin beş ilçe bazında Sakarya ilinde incelenmesi. Özdemir, M.Ç. (Ed). Sakarya Üniversitesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Seçme yazılar. 153-190, Sakarya Yayıncılık,Sakarya.
- Pavlides, M. (2004). Homeschooling children with disabilities: balancing freedom and responsibility. Review of disability studies. An International Journal, 2(2). http://hdl.handle.net/10125/58165
- SESHOME, (2018). Supporting the Education of Students with Disabilities at Homeschooling-(SESHOME). http://www.seshome.org/
- Smith, S.J., Burdette, P. J., Cheatham, G.A. ve Harvey, S.P. (2016). Parental role and support for online learning of students with disabilities: A paradigm shift. Journal of Special Education Leadership, 29(2), 101-112. https://eric.ed.gov/?id=EJ1118423
- Simmons, C.A., Campbell, J.M. (2019). Homeschool Decision-Making and Evidence-Based Practice for Children with Autism Spectrum Disorder. J Dev Phys Disabil 31, 329–346. https://doi.org/10.1007/s10882-018-9643-8
- Stoudt, P.K. (2012). Accommodations in homeschool settings for childrenWith special education needs. Doctoral Dessertations. Liberty University, Lynchburg, VA. https://digitalcommons.liberty.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1544&context=doctoral
- Susam, B , Demir, M ve Şahin, Ç . (2019). Evde eğitim uygulamasına ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi , 5 (2) , 163-171 . https://dergipark.org.tr/en/pub/ekuad/issue/47044/591516
- Yıldırım, N., Talas, S., Yazıcı, L., Nural, H., Çelebi, İ., Çetin, K., Acet, Ö., Pelitli, Ü. ve Çaylak, M. (2015). Evde eğitim alan öğrencilerin eğitim süreçlerinin değerlendirilmesi (TOKAT ili örneği). Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi,1(1),33-52. . https://dergipark.org.tr/en/pub/ekuad/issue/25920/273150
Year 2020,
Volume: 2 Issue: 2, 56 - 75, 19.08.2020
Cennet Erdoğmuş Zorver
,
Dursun Uçan
,
İlkay Elif Özalp
References
- Arslan, Y. (2014). Türkiye’de kitlesel bir eğitim topluluğu: Gezerek özel eğitim hizmeti veren öğretmenler ve sorunları (Batman Örneği). Dokuz Eylül Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 3(4), 139-153. https://dergipark.org.tr/tr/pub/deuefad/issue/34992/388274
- Aslan, A. (2017). Evde eğitim hizmetlerinde yer alan öğretmen, veli ve yetkililerin evde eğitim hizmetlerine yönelik görüşleri. Yükseklisans Tezi. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Ağrı. https://acikerisim.agri.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/20.500.12501/627/Tam%20Metin/Full%20Text?sequence=1&isAllowed=y
- Bartnikowska, U., ve Antoszewska, B. (2017). Children with special educational needs (SEN) in the Polish education system. International Journal of Psycho-Educational Sciences,6(3), 100. https://www.journals.lapub.co.uk/index.php/IJPES/article/view/184
- Battalova A. (2018). Interrupted trajectory: The experiences of disability and homeschooling in post-soviet russia. In: Silova I., Piattoeva N., Millei Z. (eds) Childhood and Schooling in (Post)Socialist Societies. Palgrave Macmillan, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-319-62791-5_9
- Cheng, A., Tuchman, S. ve Wolf, P.J. (2016) Homeschool Parents and Satisfaction with Special Education Services, Journal of School Choice, 10(3), 381-398, DOI: 10.1080/15582159.2016.1202076
- Chu, S. (2014). Perspectives of teachers and parents of chinese american students with disabilities about their home–school communication. Preventing School Failure: Alternative Education for Children and Youth. 58(4), 237-248. https://doi.org/10.1080/1045988X.2013.809685
- Cook, K., Bennett, K., Lane, J., & Mataras, T. (2013). Beyond the brick walls: Homeschooling students with special needs. Research, Advocacy, and Practice: For Complex and Chronic Conditions. A Journal for Physical, Health, and Multiple Disabilities, 32(2), 98-111. https://doi.org/10.14434/pders.v32i2.12997
- Delaney, A. G. (2014). Perspectives of parents of students withdisabilities toward public and homeschool learning environments. Doctoral Dessertations. Walden University. https://scholarworks.waldenu.edu/dissertations
- Epstein, M.H., Munk, D.D., Bursuck, W.D., Polloway, E.A. ve Jayanthi, M. (1999). Strategies for improving home-school communication about homework for students with disabilities. The Journal of Special Education. 33(3), 166-176. https://doi.org/10.1177/002246699903300304
- Feldman, H. (2014). Examination of state requirements and parental perceptions regarding physical education for homeschooled students with disabilities. Thesis master of science degree. College of Science and Health Adapted Physical Education. University Of Wisconsin-La Crosse.
- Hurlbutt, K. (2012). Special education teachers' perceptions and beliefs regarding homeschooling children with autism spectrum disorders. Home School Researcher. 27(1), 1-9.
- Isenberg, J. (2007). What have we learned about home schooling? Peabody Journal Of Educatıon, 82(2-3), 387–409.
- Kara, B. (2017). Dünyada ve Türkiye’de zihinsel engellilerde eğitim. The Journal of Academic Social Science Studies, 61, 277-288.
- Milli Eğitim Bakanlığı Evde ve Hastanede Eğitim Hizmetleri Yönergesi. (2010). Tebliğler Dergisi, 2629.
- Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği. (2006). T.C. Resmi Gazete, 26184.
- Müller, E. (2004). Home Schooling Students with Disabilities - A Policy Analysis. Alexandria, VA: NASDSE. http://www.nasdse.org/forum.htm
- Orhan, S. ve Genç, K.G. (2017). Sosyal Bir hak olarak engelli bireylerin eğitim hakkı: Engelli bireylerin eğitiminde yaşanan problemlerin beş ilçe bazında Sakarya ilinde incelenmesi. Özdemir, M.Ç. (Ed). Sakarya Üniversitesi, Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Seçme yazılar. 153-190, Sakarya Yayıncılık,Sakarya.
- Pavlides, M. (2004). Homeschooling children with disabilities: balancing freedom and responsibility. Review of disability studies. An International Journal, 2(2). http://hdl.handle.net/10125/58165
- SESHOME, (2018). Supporting the Education of Students with Disabilities at Homeschooling-(SESHOME). http://www.seshome.org/
- Smith, S.J., Burdette, P. J., Cheatham, G.A. ve Harvey, S.P. (2016). Parental role and support for online learning of students with disabilities: A paradigm shift. Journal of Special Education Leadership, 29(2), 101-112. https://eric.ed.gov/?id=EJ1118423
- Simmons, C.A., Campbell, J.M. (2019). Homeschool Decision-Making and Evidence-Based Practice for Children with Autism Spectrum Disorder. J Dev Phys Disabil 31, 329–346. https://doi.org/10.1007/s10882-018-9643-8
- Stoudt, P.K. (2012). Accommodations in homeschool settings for childrenWith special education needs. Doctoral Dessertations. Liberty University, Lynchburg, VA. https://digitalcommons.liberty.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1544&context=doctoral
- Susam, B , Demir, M ve Şahin, Ç . (2019). Evde eğitim uygulamasına ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi , 5 (2) , 163-171 . https://dergipark.org.tr/en/pub/ekuad/issue/47044/591516
- Yıldırım, N., Talas, S., Yazıcı, L., Nural, H., Çelebi, İ., Çetin, K., Acet, Ö., Pelitli, Ü. ve Çaylak, M. (2015). Evde eğitim alan öğrencilerin eğitim süreçlerinin değerlendirilmesi (TOKAT ili örneği). Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi,1(1),33-52. . https://dergipark.org.tr/en/pub/ekuad/issue/25920/273150