Sosyal hizmet bireyin iyilik halinin sağlanmasını, insan haklarının korunmasını ve bu bağlamda ortak sorumlulukların desteklenmesini esas alan bir meslektir. İnsanın olduğu her alanda savunucu, güçlendirici ve özgürleştirici rolleri ile sosyal hizmet mesleği yerini alabilmektedir. Bu anlayışla sosyal hizmetin uygulama alanı yıllar içerisinde genişlemiştir. Bu alanlardan biri de çalışan refahını esas alan işyerinde sosyal hizmet alanıdır. Bu alan işyerinde ortaya çıkan sorunlar üzerine üretilen çözümleri ve çalışan haklarının korunması için savunuculuk faaliyetlerini kapsamaktadır. Öte yanda işyerlerinde çalışanların ve toplumun refahına ve mutluluğuna odaklanan bir başka alan olarak kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri gerçekleştirilmektedir. Kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri doğrultusunda çalışanlarının ve toplumun beklentilerine karşılık verebilen işletmeler, toplumun ve paydaşlarının daha mutlu olmasını amaçlamaktadır. Bu faaliyetlerle kurum çalışanlarının refahını arttırmak, iş motivasyonu, örgütsel bağlılık ve iş doyumunu sağlamak amaçlanmaktadır. Bu bağlamda çalışmada işyerinde çalışanlara yönelik refah odaklı uygulamaları içeren sosyal hizmet ve sosyal sorumluluk faaliyetlerinin ortak noktaları, amaçları ve kapsamları ele alınmıştır. Çalışmanın amacı kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetleri ve işyerinde sosyal hizmet uygulamalarının ilişkisini ortaya koymaktır. Böylece bu iki alanın ve uygulayıcılarının çalışan refahına yönelik faaliyetlerinde olası işbirliği zemininin ortaya koyulması hedeflenmektedir. Literatür üzerinden gerçekleştirilen bu çalışmada bu iki alan arasındaki ilişki, sosyal hizmet uygulamalarında sıkça faydalanılan ekolojik yaklaşım ve güçlendirme yaklaşımı perspektifinde değerlendirilmiştir.
Social work is a profession based on ensuring the well-being of the individual, protecting human rights and supporting common responsibilities in this context. The social work profession can take its place with its defensive, empowering and liberating roles in every field where people exist. With this understanding, the application area of social work has expanded over the years. One of these areas is social service in the workplace, which is based on employee welfare. This area covers the solutions produced for the problems that arise in the workplace and advocacy activities for the protection of employee rights. On the other hand, corporate social responsibility activities are carried out as another area that focuses on the welfare and happiness of employees and society at workplaces. Businesses that can respond to the expectations of their employees and society in line with their corporate social responsibility activities aim to make the society and its stakeholders happier. With these activities, it is aimed to increase the welfare of the employees of the institution, to provide job motivation, organizational commitment and job satisfaction. In this context, the common points, objectives and scopes of social service and social responsibility activities, which include welfare-oriented practices for employees in the workplace, are discussed. The aim of the study is to reveal the relationship between corporate social responsibility activities and social work practices in the workplace. Thus, it is aimed to reveal the possible basis of cooperation in the activities of these two fields and their practitioners for the welfare of the employees. In this study conducted through the literature, the relationship between these two fields was evaluated in the perspective of the ecological approach and empowerment approach, which are frequently used in social work practices
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2021 |
Submission Date | January 26, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |