Sosyal hizmet öğrencileri birey, aile, çift,
grup, topluluklar ve toplumla çalışmaktadırlar
ve bu kapsamda çeşitli kurum ve kuruluşlarda
uygulama gerçekleştirmektedirler.
Sosyal hizmet uygulamasının birtakım amaçları bulunmaktadır. Bunlar, müdahale sürecinde
bireyin kendini tanıması, insanların
iyilik durumlarını güçlendirmek ve insanlara
etkide bulunan çevresel koşulların ortadan
kaldırılmasına yönelik çalışma yapmak için
bilgi, değer ve etik ile uygulama becerilerini
süpervizyon altında gerçekleştirerek uygulama deneyimi kazanmak, uygulama yapılan
kurumun ve sosyal hizmet mesleğinin dili ile
uyumlu bir şekilde yazılı ve sözlü mesleki iletişimi
kullanmak, öğrenmeyi güçlendirmek
amacıyla mesleki süpervizyonu kullanmak
ve etik kurallar çerçevesinde kurum politikasını
eleştirel bir gözle değerlendirmektir.
Kişiler ve gruplara, kendileri ile çevreleri
arasındaki dengesizlikten doğan sorunların
belirlenmesi, çözülmesi ya da etkisiz hale
getirilmesi için yardım etmek, dengesizliğin
meydana gelmesini önlemek için kişiler ya
da gruplarla çevreleri arasındaki potansiyel
dengesizlik alanlarını belirlemek ve kişilerin
grupların ve toplumların en yüksek gelişme
güçlerini aramak, belirlemek ve kuvvetlendirmektir.
Bu çalışma, Ankara Üniversitesi
Sosyal Hizmet Bölümü 2. sınıf öğrencilerinin
yaz uygulamasını yukarıda belirtilen sosyal
hizmet uygulamasının amaçları açısından
değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Bu
çalışma, nitel araştırma yöntemiyle yürütülmüş
olup 25 sosyal hizmet öğrencisinin yaz
uygulaması raporları incelenmiştir. Raporlar,
sosyal hizmet uygulamasının amaçları
açısından içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir.
Tutulan raporlarda sosyal hizmet
öğrencilerinin gerçekleştirdiği uygulamanın
sosyal hizmet uygulamasının amaçlarıyla
örtüştüğü görülmekle birlikte, raporlardaki
ifadelerden çalışma kapsamındaki öğrencilerin
sosyal hizmet uygulamasının tüm
amaçlarını gerçekleştirmeyi hedeflemediği
görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Submission Date | January 27, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 26 Issue: 2 |