Loading [a11y]/accessibility-menu.js
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL HİZMET ÖĞRENCİLERİNİN YAZ UYGULAMASININ SOSYAL HİZMET UYGULAMASININ AMAÇLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2015, Cilt: 26 Sayı: 2, 105 - 126, 01.12.2015

Öz

Kaynakça

  • Bogo, M. and Vayda E. (1998). The Practice of Field Education in Social Work. Toronto: University of Toronto Press.
  • Duyan V. (2012). Sosyal Hizmet Temelleri Yaklaşımları Müdahale Yöntemleri. Ankara: Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Genel Merkezi.
  • Kirst-Ashman K. and Hull G.H. (1999). Un- derstanding Generalist Practice. Chicago: Nelson-Hall Publishers.
  • Kongar, E. (1972). Sosyal Çalışmaya Giriş. Sosyal Bilimler Derneği. Ankara.
  • Regehr, C., Regehr, G., Leeson J, and Fusco L. (2002). Setting Priorities for Lear- ning in the Field Practicum: A Comparative Study of Students and Field Instructors. Journal of Social Work Education. 38 (1): 55-65.
  • Rogers G. and Mc.Donald L. (1995). Expe- dience over Education: Teaching Methods Used by Field Instructors. The Clinical Su- pervisor. 13 (2): 41-65.

SOSYAL HİZMET ÖĞRENCİLERİNİN YAZ UYGULAMASININ SOSYAL HİZMET UYGULAMASININ AMAÇLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2015, Cilt: 26 Sayı: 2, 105 - 126, 01.12.2015

Öz

Sosyal hizmet öğrencileri birey, aile, çift,
grup, topluluklar ve toplumla çalışmaktadırlar
ve bu kapsamda çeşitli kurum ve kuruluşlarda
uygulama gerçekleştirmektedirler.
Sosyal hizmet uygulamasının birtakım amaçları bulunmaktadır. Bunlar, müdahale sürecinde
bireyin kendini tanıması, insanların
iyilik durumlarını güçlendirmek ve insanlara
etkide bulunan çevresel koşulların ortadan
kaldırılmasına yönelik çalışma yapmak için
bilgi, değer ve etik ile uygulama becerilerini
süpervizyon altında gerçekleştirerek uygulama deneyimi kazanmak, uygulama yapılan
kurumun ve sosyal hizmet mesleğinin dili ile
uyumlu bir şekilde yazılı ve sözlü mesleki iletişimi
kullanmak, öğrenmeyi güçlendirmek
amacıyla mesleki süpervizyonu kullanmak
ve etik kurallar çerçevesinde kurum politikasını
eleştirel bir gözle değerlendirmektir.
Kişiler ve gruplara, kendileri ile çevreleri
arasındaki dengesizlikten doğan sorunların
belirlenmesi, çözülmesi ya da etkisiz hale
getirilmesi için yardım etmek, dengesizliğin
meydana gelmesini önlemek için kişiler ya
da gruplarla çevreleri arasındaki potansiyel
dengesizlik alanlarını belirlemek ve kişilerin
grupların ve toplumların en yüksek gelişme
güçlerini aramak, belirlemek ve kuvvetlendirmektir.
Bu çalışma, Ankara Üniversitesi
Sosyal Hizmet Bölümü 2. sınıf öğrencilerinin
yaz uygulamasını yukarıda belirtilen sosyal
hizmet uygulamasının amaçları açısından
değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Bu
çalışma, nitel araştırma yöntemiyle yürütülmüş
olup 25 sosyal hizmet öğrencisinin yaz
uygulaması raporları incelenmiştir. Raporlar,
sosyal hizmet uygulamasının amaçları
açısından içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir.
Tutulan raporlarda sosyal hizmet
öğrencilerinin gerçekleştirdiği uygulamanın
sosyal hizmet uygulamasının amaçlarıyla
örtüştüğü görülmekle birlikte, raporlardaki
ifadelerden çalışma kapsamındaki öğrencilerin
sosyal hizmet uygulamasının tüm
amaçlarını gerçekleştirmeyi hedeflemediği
görülmektedir.

Kaynakça

  • Bogo, M. and Vayda E. (1998). The Practice of Field Education in Social Work. Toronto: University of Toronto Press.
  • Duyan V. (2012). Sosyal Hizmet Temelleri Yaklaşımları Müdahale Yöntemleri. Ankara: Sosyal Hizmet Uzmanları Derneği Genel Merkezi.
  • Kirst-Ashman K. and Hull G.H. (1999). Un- derstanding Generalist Practice. Chicago: Nelson-Hall Publishers.
  • Kongar, E. (1972). Sosyal Çalışmaya Giriş. Sosyal Bilimler Derneği. Ankara.
  • Regehr, C., Regehr, G., Leeson J, and Fusco L. (2002). Setting Priorities for Lear- ning in the Field Practicum: A Comparative Study of Students and Field Instructors. Journal of Social Work Education. 38 (1): 55-65.
  • Rogers G. and Mc.Donald L. (1995). Expe- dience over Education: Teaching Methods Used by Field Instructors. The Clinical Su- pervisor. 13 (2): 41-65.
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İrfan Doğan Bu kişi benim

Veli Duyan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 27 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 26 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Doğan, İ., & Duyan, V. . (2015). SOSYAL HİZMET ÖĞRENCİLERİNİN YAZ UYGULAMASININ SOSYAL HİZMET UYGULAMASININ AMAÇLARI AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ. Toplum Ve Sosyal Hizmet, 26(2), 105-126.