Bu çalışmada, sosyal hizmet uygulamalarına, yaratıcı dramanın sunabileceği katkı ergenlik dönemi üzerinden ele alınmış ve ergenlerle gerçekleştirilen sosyal hizmet uygulamalarına, yaratıcı dramanın hangi kuruluşlarda nasıl bir katkı sağlayabileceği örneklerle tartışılmıştır. Sosyal hizmet, ergenlerin sorunlarının çözümü, ihtiyaçlarının karşılanması ve haklarının sağlanması için, bütüncül bir bakış açısıyla ergen ve ergenin etkileşimde olduğu çevre üzerinden uygulamalar yapmaktadır. Sosyal hizmet alanlarında üzerinde önemle durulan uygulamalardan biri de grupla çalışmadır. Bir grupla çalışma yöntemi olan yaratıcı drama, içerdiği oyunsu süreçler, gerçekleştirilen canlandırmalar ve bu canlandırmalarla sağlanan sorgulama ve yapılan değerlendirmelerle grup üyeleri ya da katılımcılar için önemli kazanımlar sağlamaktadır. Bu yönüyle yaratıcı drama bu çalışmada, ergenlik dönemine ilişkin sorgulamalara, dönemin gelişim görevlerine, ergenlerin sorunlarına, ihtiyaçlarına ve haklarına yönelik önemli kazanımları beraberinde getirebilecek bir yöntem olarak tartışılmıştır. Bu kapsamda yaratıcı drama, ergenlerle çalışılan sosyal hizmet kuruluşlarına ve sosyal hizmet uygulamalarına katkı sağlayabilecek bir grupla çalışma yöntemi olarak ele alınmıştır.
In this study, the contribution of creative drama to social work practices was discussed through adolescence. This contribution is discussed with examples of social work organizations where social workers work with adolescents and what kind of work can be done. Social work carries out applications over the environment where adolescents and adolescents interact with a holistic perspective in order to solve problems of adolescents, to meet their needs and to ensure their rights. One of the most emphasized practices in social work is group work. Creative drama, which is a method of working with a group, provides important gains for group members or participants with its playful processes, animations, and the questioning and evaluations provided by these animations. In this respect, creative drama has been discussed in this study as a method that can bring important gains to the questioning of adolescence, the developmental tasks of the period, the problems, needs and rights of adolescents. In this context, creative drama is considered as a method of working with a group that can contribute to social service organizations and social work practices that work with adolescents.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sociology (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 28, 2021 |
Submission Date | June 23, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 32 Issue: 1 |