Tarihi anıtların onarımında çok kere aslına uygunluk gözetilmemiştir. Konya'daki Mevlana türbesinin son onarımında sırları kavlayan yeşil renkli çinilerinin yerine, firuze renkli çinilerle kaplanması ve bunların da çok kısa bir zamanda aynı aksaklığı göstermesi haklı ve haksız birçok sanat severin tenkitlerine yol açmıştır Türk sanatı ile ilgili olarak Anadolu çiniciliğini inceleyen yerli ve yabancı bilginlerin yaptığı yayınlarda birçok fikir ayrılıkları ile karşılaşılır. Selçuk yapı çiniciliğinde siyah, lacivert ve firuze rengi sırların yanında beyaz sır kullanıldığı üzerinde duran yazarlar vardır. Anadolu Selçuk çiniciliğinin "tuğla ve kesme çini mozaik işçiliklerinde” dikkati çeken beyaz rengin, bağlantı maddesi olarak kullanılan harç ve alçı gibi yapı malzemesi olduğu, ilmi yayınlarda yer alan bir gerçektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Araştırma Makaleleri |
Authors | |
Publication Date | October 20, 1952 |
Published in Issue | Year 1952 Volume: 16 Issue: 64 |
Belleten is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).