Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluation of Health Tourism in Turkey within the Scope of Travel Agencies and Strategy Suggestions

Yıl 2023, Cilt: 23 Sayı: 23, 65 - 83, 26.12.2023

Öz

Health tourism in Turkey, as in many countries, is a type of tourism that operates twelve months of the year and makes a significant contribution to increasing national income. The role and importance of travel agencies in the functioning of health tourism is quite great. In literature searches, not many studies on this subject were found. For this reason, in the study, health tourism in Turkey was discussed within the scope of travel agencies and strategy suggestions for the development of health tourism were included. The aim of the study is to determine the duties and responsibilities, activities and problems of travel agencies in order to raise the health tourism sector to higher levels and to put forward strategies to solve them. Qualitative research method was used in the study and data was obtained by interview method. The population of the research consists of travel agencies operating in the health tourism sector in Turkey. There are 581 agencies in Turkey that have gained the right to receive an authorization certificate for health tourism (General Directorate of Health Services, 2022). The sample of the research consists of 320 authorized companies selected from TÜRSAB's Health Tourism Committee and the Ministry of Health's list of intermediary organizations. Data was obtained from 272 agencies who responded to the surveys. The findings were obtained by applying the frequency analysis method to the data. The findings obtained as a result of classifying, summarizing and interpreting the data were compared with each other by establishing a cause-effect relationship.
According to the research results, health tourism travel agencies experience some problems during the activity process. Elimination of these problems is very important for the future of agencies and health tourism in Turkey. For this purpose, incentives must be developed, joint work and promotional activities of the state and relevant institutions must be increased, and agencies operating unofficially must be identified and their activities must be terminated. In addition, mutual agreements should be made with more countries to increase the number of health tourists coming to our country with only their ID cards.

Kaynakça

  • Aydın, G., & Aydın, B. K. (2015). Dünyada ve Türkiye’de Sağlık Turizmi Pazarlama Uygulamaları ve Karşılaştırmalı Durum Analizi. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 8(16), 1-22.
  • Aydın, O. (2012). Türkiye'de Alternatif Bir Turizm; Sağlık Turizmi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2012(2), 91-96.
  • Azimi, R., Mahmoudi, G., & Esmaeili, H. A. (2017). A Study Of The Effect Of Advertising On Attracting Medical Tourism. International Journal of Travel Medicine and Global Health, 5(3), 89-93.
  • Bekman, M. (2022). Halkla İlişkiler Uygulamalarında Nicel Araştırma Yöntemi: İlişkisel Tarama Modeli. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 6(16), 238-258.
  • Bunghez, C. L. (2020). Marketing Strategies Of Travel Agencies: A Quantitative Approach. Sustainability, 12(24), 10660.
  • Crooks, V. A., Ormond, M., & Jin, K. N. (2017, July). Reflections On ‘Medical Tourism’from The 2016 Global Healthcare Policy And Management Forum. In BMC proceedings (Vol. 11, pp. 1-4). BioMed Central.
  • Daştan, İ. (2014). Türkiye’de Sağlık Turizmi: Türkiye ve Özelinde İzmir’de Sağlık Turizminin Mevcut Durum Analizi ve Strateji Önerileri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(10), 143-163.

Türkiye’de Sağlık Turizminin Seyahat Acenteleri Kapsamında Değerlendirilmesi ve Strateji Önerileri

Yıl 2023, Cilt: 23 Sayı: 23, 65 - 83, 26.12.2023

Öz

Türkiye’de sağlık turizmi birçok ülkede olduğu gibi yılın on iki ayında faaliyette bulunan ve milli gelirin artmasında önemli katkı sağlayan bir turizm çeşididir. Sağlık turizminin işleyiş sürecinde seyahat acentelerinin rolü ve önemi oldukça büyüktür. Literatür taramalarında bu konuyla ilgili çok fazla çalışmaya rastlanmamıştır. Bu nedenle çalışmada, Türkiye’de sağlık turizmi, seyahat acenteleri kapsamında ele alınmış ve sağlık turizminin gelişimine yönelik strateji önerilerine yer verilmiştir. Çalışmanın amacı sağlık turizmi sektörünü daha üst sıralara çıkarabilmek için seyahat acentelerine düşen görev ve sorumlulukları, faaliyetleri, sorunları belirlemek ve bunlara çözüm olacak strateji önerileri sunmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve veriler mülakat yöntemiyle elde edilmiştir. Araştırmanın evrenini, Türkiye’de sağlık turizmi sektöründe faaliyetlerde bulunan seyahat acenteleri oluşturmaktadır. Türkiye’de sağlık turizmi için yetki belgesine sahip 581 acente bulunmaktadır (Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü, 2022). Araştırmanın örneklemini ise TÜRSAB’ın Sağlık Turizmi Komitesi ve Sağlık Bakanlığı aracı kuruluşlar listesinden seçilen 320 yetkili firma oluşturmaktadır. Veriler, anketlere geri dönüş sağlayan 272 acenteden elde edilmiştir. Bulgular, verilere frekans analiz yöntemi uygulanarak elde edilmiştir. Verilerin sınıflandırılması, özetlenmesi ve yorumlanması sonucu elde edilen bulgular neden ve sonuç ilişkisi kurularak birbirleriyle karşılaştırılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre sağlık turizmi seyahat acenteleri faaliyet sürecinde birtakım sorunlar yaşamaktadırlar. Bu sorunların ortadan kaldırılması Türkiye’de acentelerin ve sağlık turizminin geleceği açısından oldukça önemlidir. Bunun için teşvikler geliştirilmesi, devletin ve ilgili kurumların ortak çalışma ve tanıtım faaliyetlerinin arttırılması, gayri resmi faaliyet gösteren acentelerin tespit edilerek faaliyetlerine son verilmesi gerekmektedir. Ayrıca daha fazla ülke ile karşılıklı anlaşmalar yapılarak, sadece kimlikleriyle ülkemize gelen sağlık turisti sayısının artırılması sağlanmalıdır.

Kaynakça

  • Aydın, G., & Aydın, B. K. (2015). Dünyada ve Türkiye’de Sağlık Turizmi Pazarlama Uygulamaları ve Karşılaştırmalı Durum Analizi. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 8(16), 1-22.
  • Aydın, O. (2012). Türkiye'de Alternatif Bir Turizm; Sağlık Turizmi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2012(2), 91-96.
  • Azimi, R., Mahmoudi, G., & Esmaeili, H. A. (2017). A Study Of The Effect Of Advertising On Attracting Medical Tourism. International Journal of Travel Medicine and Global Health, 5(3), 89-93.
  • Bekman, M. (2022). Halkla İlişkiler Uygulamalarında Nicel Araştırma Yöntemi: İlişkisel Tarama Modeli. Meriç Uluslararası Sosyal ve Stratejik Araştırmalar Dergisi, 6(16), 238-258.
  • Bunghez, C. L. (2020). Marketing Strategies Of Travel Agencies: A Quantitative Approach. Sustainability, 12(24), 10660.
  • Crooks, V. A., Ormond, M., & Jin, K. N. (2017, July). Reflections On ‘Medical Tourism’from The 2016 Global Healthcare Policy And Management Forum. In BMC proceedings (Vol. 11, pp. 1-4). BioMed Central.
  • Daştan, İ. (2014). Türkiye’de Sağlık Turizmi: Türkiye ve Özelinde İzmir’de Sağlık Turizminin Mevcut Durum Analizi ve Strateji Önerileri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(10), 143-163.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Filiz Berksoy 0000-0002-6768-7420

Aziz Bostan 0000-0001-8187-3871

Aylin Dilek 0000-0003-3275-8775

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 17 Kasım 2023
Kabul Tarihi 20 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 23

Kaynak Göster

APA Berksoy, F., Bostan, A., & Dilek, A. (2023). Türkiye’de Sağlık Turizminin Seyahat Acenteleri Kapsamında Değerlendirilmesi ve Strateji Önerileri. Journal of Travel and Tourism Research, 23(23), 65-83.

21622 20964   download   20965    20966  2162320967  download        download 20969download