Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Otel İşletmelerinde Kullanılan Ön Büro Otomasyon Sistemlerine Yönelik Teknoloji Temelli Bir Bakış

Yıl 2024, Cilt: 25 Sayı: 25, 94 - 111, 30.12.2024

Öz

Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerle birlikte ortaya çıkan yenilikler işletmelerin yönetsel ve yaşamsal faaliyetlerine önemli katkılar sunabilmektedir. Otel işletmelerinin ağırlıklı olarak ön büro departmanlarında kullanılan ön büro otomasyon sistemleri de bu yeniliklerin bir sonucu olarak ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada otel işletmelerinde kullanılan otomasyon sistemleri incelenerek ve bu sistemler hakkında bilgiler sunularak bu işletmelere teknolojik açıdan bir bakış sunulması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda turizm işletmelerinde ve otel işletmelerinde kullanılan otomasyon sistemlerine yönelik gerçekleştirilen çalışmalar mercek altına alınmıştır. Çalışmada otel işletmelerinde ön büro departmanı, ön büro departmanının görevleri, otel işletmelerinde otomasyon sistemleri, otel işletmelerinde tercih edilen otomasyonlarda yazılım dilli, otel işletmelerinde kullanılan veri tabanları ve turizm sektöründen örnek uygulamalardan bahsedilmiştir. Son olarak sonuç ve öneriler bölümü yazılarak çalışma tamamlanmıştır.

Kaynakça

  • Akgöz, E. (2003). Önbüro İşlemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Akgün, T. (2015). Otel Otomasyon Sistemleri ve Teknolojik Gelişmeler. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları
  • Baker, T., Eziz, A. ve Harrington, R. J. (2020). Hotel Revenue Management for the Transient Segment: Taxonomy-based Research. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 32(1), 108-125.
  • Batman, O. ve Demir, N. (2015). Otel İşletmeleri. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Bertan, S. (2008). Otel İşletmeleri Yönetiminde Bilişim Teknolojileri ve 4-5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 293-312.
  • Can, A. (2014). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Dülgaroğlu, O. (2022). Metaverse Teknolojisi ve Turizm. Review of Tourism Administration Journal, 3(1), 82-93.
  • Dülgaroğlu, O. ve Avcıkurt, C. (2021). Turizm Sektöründe Sosyal Medya İletişiminin Duyusal Markalama, Müşteri Değeri ve Müşteri Sadakatine Etkisi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(1), 253-274.
  • Emeksiz, D. ve Yolal, D. (2007). Otel Otomasyon Sistemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Eraslan, Ö. (2013). Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Eurotel (2023). Suite 8 hotel property. https://eurotel.gr/products-new (Erişim Tarihi: 20.07.2024).
  • Gökdeniz, A. (2003). Konaklama İşletmelerinde Önbüro Operasyonları ve Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Karacaer, B. (2023). Akıllı Otomasyon Sistemlerinin Getirdiği Riskler ve İç Denetime Etkileri. İşletme Akademisi Dergisi, 4(2), 155-173.
  • Kotler, P. (2000). Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Basım.
  • Kozak, N. ve Akoğlan Kozak, M. (1994). Genel Turizm. Ankara: Anatolia Yayıncılık

A Technology-Based Perspective on Front Office Automation Systems Used in Hotels

Yıl 2024, Cilt: 25 Sayı: 25, 94 - 111, 30.12.2024

Öz

Innovations that have emerged with the developments in information and communication technologies could make significant contributions to the managerial and vital activities of enterprises. Front office automation systems, which are mainly used in the front office departments of hotel businesses, also come to the fore as a result of these innovations. In this study, it is aimed to present a technological perspective to these businesses by examining the automation systems used in hotel businesses and presenting information about these systems. In this direction, the studies carried out for the automation systems used in tourism enterprises and hotel enterprises are under the spotlight. In the study, the front office department in hotel enterprises, the duties of the front office department, automation systems in hotel enterprises, software language in automation preferred in hotel enterprises, databases used in hotel enterprises and sample applications from the tourism sector are mentioned. Finally, the study has been completed by writing the conclusion and recommendations section.

Kaynakça

  • Akgöz, E. (2003). Önbüro İşlemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Akgün, T. (2015). Otel Otomasyon Sistemleri ve Teknolojik Gelişmeler. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları
  • Baker, T., Eziz, A. ve Harrington, R. J. (2020). Hotel Revenue Management for the Transient Segment: Taxonomy-based Research. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 32(1), 108-125.
  • Batman, O. ve Demir, N. (2015). Otel İşletmeleri. İstanbul: Değişim Yayınları.
  • Bertan, S. (2008). Otel İşletmeleri Yönetiminde Bilişim Teknolojileri ve 4-5 Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Uygulama. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21, 293-312.
  • Can, A. (2014). SPSS ile Bilimsel Araştırma Sürecinde Nicel Veri Analizi. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Dülgaroğlu, O. (2022). Metaverse Teknolojisi ve Turizm. Review of Tourism Administration Journal, 3(1), 82-93.
  • Dülgaroğlu, O. ve Avcıkurt, C. (2021). Turizm Sektöründe Sosyal Medya İletişiminin Duyusal Markalama, Müşteri Değeri ve Müşteri Sadakatine Etkisi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(1), 253-274.
  • Emeksiz, D. ve Yolal, D. (2007). Otel Otomasyon Sistemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Eraslan, Ö. (2013). Konaklama İşletmelerinde Önbüro İşlemleri ve Yönetimi. Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Eurotel (2023). Suite 8 hotel property. https://eurotel.gr/products-new (Erişim Tarihi: 20.07.2024).
  • Gökdeniz, A. (2003). Konaklama İşletmelerinde Önbüro Operasyonları ve Yönetimi. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Karacaer, B. (2023). Akıllı Otomasyon Sistemlerinin Getirdiği Riskler ve İç Denetime Etkileri. İşletme Akademisi Dergisi, 4(2), 155-173.
  • Kotler, P. (2000). Pazarlama Yönetimi. İstanbul: Beta Basım.
  • Kozak, N. ve Akoğlan Kozak, M. (1994). Genel Turizm. Ankara: Anatolia Yayıncılık
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Oguzhan Dulgaroglu 0000-0002-1992-0531

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 25 Ağustos 2024
Kabul Tarihi 5 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 25 Sayı: 25

Kaynak Göster

APA Dulgaroglu, O. (2024). Otel İşletmelerinde Kullanılan Ön Büro Otomasyon Sistemlerine Yönelik Teknoloji Temelli Bir Bakış. Journal of Travel and Tourism Research, 25(25), 94-111.

21622 20964   download   20965    20966  2162320967  download        download 20969download