Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerle birlikte ortaya çıkan yenilikler işletmelerin yönetsel ve yaşamsal faaliyetlerine önemli katkılar sunabilmektedir. Otel işletmelerinin ağırlıklı olarak ön büro departmanlarında kullanılan ön büro otomasyon sistemleri de bu yeniliklerin bir sonucu olarak ön plana çıkmaktadır. Bu çalışmada otel işletmelerinde kullanılan otomasyon sistemleri incelenerek ve bu sistemler hakkında bilgiler sunularak bu işletmelere teknolojik açıdan bir bakış sunulması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda turizm işletmelerinde ve otel işletmelerinde kullanılan otomasyon sistemlerine yönelik gerçekleştirilen çalışmalar mercek altına alınmıştır. Çalışmada otel işletmelerinde ön büro departmanı, ön büro departmanının görevleri, otel işletmelerinde otomasyon sistemleri, otel işletmelerinde tercih edilen otomasyonlarda yazılım dilli, otel işletmelerinde kullanılan veri tabanları ve turizm sektöründen örnek uygulamalardan bahsedilmiştir. Son olarak sonuç ve öneriler bölümü yazılarak çalışma tamamlanmıştır.
Turizm bilgi ve iletişim teknolojileri ön büro otomasyon sistemleri.
Innovations that have emerged with the developments in information and communication technologies could make significant contributions to the managerial and vital activities of enterprises. Front office automation systems, which are mainly used in the front office departments of hotel businesses, also come to the fore as a result of these innovations. In this study, it is aimed to present a technological perspective to these businesses by examining the automation systems used in hotel businesses and presenting information about these systems. In this direction, the studies carried out for the automation systems used in tourism enterprises and hotel enterprises are under the spotlight. In the study, the front office department in hotel enterprises, the duties of the front office department, automation systems in hotel enterprises, software language in automation preferred in hotel enterprises, databases used in hotel enterprises and sample applications from the tourism sector are mentioned. Finally, the study has been completed by writing the conclusion and recommendations section.
Tourism information and communication technologies front office automation systems.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ağustos 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 25 Sayı: 25 |