Research Article
BibTex RIS Cite

Öğrenme Stilleri ve Eğitimdeki Önemi

Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 8, 31.12.2016

Abstract

Bu araştırmanın amacı, öğrenme stillerini ve eğitimdeki önemini açıklamaktır. Araştırma literatür incelemesi türündedir. Başlıca öğrenme stilleri açıklanmıştır. Açıklanan bu öğrenme stillerinin eğitimdeki önemi vurgulanmıştır. Bireylerin öğrenme stilleri kapsamında ne gibi özellikler gösterebileceği incelenmiştir. Bireylerin öğrenme sırasında farklı ne gibi gereksinimler gösterebileceği örneklerle açıklanmıştır. Öğrenme stillerinin eğitimdeki önemi belirtirlmiştir. Eğitimcilere şu önerilerde bulunulmuştur: Öğrenme stilleri öğretim programlarımızda ne yazıkkı yeterince yer almamaktadır. Öğrenme stillerinin öğretim programlarımızda daha fazla yer alması önerilmektedir. Her birey eşsiz ve özeldir. Her bireyin eğitim ihtiyacı farklılık gösterebilir. Bu farklılıklar daha fazla dikkate alınmalıdır. Öğretmenlerimizin öğrenme stilleri konusunda bilincini artırmak maksadıyla, kitapçık veya broşürler hazırlanarak ücretsiz olarak dağıtılabilir.

References

  • Selvi, K. (2008). Öğretme-Öğrenme Süreci ile İlgili Temel Kavramlar. Öğretim İlke ve Yöntemleri (Ed. Kıymet Selvi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Kürüm, D. (2008). Öğrenme Stilleri. Öğretim İlke ve Yöntemleri (Ed. Kıymet Selvi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Senemoğlu, N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya. (21. Baskı), Ankara: Pegem Akademi.
  • Şişman, M. (2006). Eğitim Bilimine Giriş (2. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ulusoy, A. (2009). Eğitim-Öğrenme İlişkisi ve Temel Kavramlar. Gelişim ve Öğrenme (6. baskı) (Ed. Ayten Ulusoy). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Veznedaroğlu, R. L. ve Özgür, A. O. (2005). Öğrenme stilleri: tanımlamalar, modeller ve işlevleri. İlköğretim-Online, 4(2), 1-16.
  • Given, B. K. (1996). Learning styles; a synthesized model. Journal of Accelerated Learning and Teaching, 21, 11- 44.
  • Dunn R, Dunn K (1992). Teaching Elemantary Students Through Their Individual Learning Styles: Practical Approach For Grades 3-6, Massachusetts, Allyn And Bacon.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
Year 2016, Volume: 1 Issue: 1, 1 - 8, 31.12.2016

Abstract

References

  • Selvi, K. (2008). Öğretme-Öğrenme Süreci ile İlgili Temel Kavramlar. Öğretim İlke ve Yöntemleri (Ed. Kıymet Selvi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Kürüm, D. (2008). Öğrenme Stilleri. Öğretim İlke ve Yöntemleri (Ed. Kıymet Selvi). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları.
  • Senemoğlu, N. (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim: Kuramdan Uygulamaya. (21. Baskı), Ankara: Pegem Akademi.
  • Şişman, M. (2006). Eğitim Bilimine Giriş (2. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Ulusoy, A. (2009). Eğitim-Öğrenme İlişkisi ve Temel Kavramlar. Gelişim ve Öğrenme (6. baskı) (Ed. Ayten Ulusoy). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Veznedaroğlu, R. L. ve Özgür, A. O. (2005). Öğrenme stilleri: tanımlamalar, modeller ve işlevleri. İlköğretim-Online, 4(2), 1-16.
  • Given, B. K. (1996). Learning styles; a synthesized model. Journal of Accelerated Learning and Teaching, 21, 11- 44.
  • Dunn R, Dunn K (1992). Teaching Elemantary Students Through Their Individual Learning Styles: Practical Approach For Grades 3-6, Massachusetts, Allyn And Bacon.
  • Güven, M. (2004). Öğrenme Stilleri ile Öğrenme Stratejileri Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Özgür Babayiğit This is me 0000-0001-6123-0609

Publication Date December 31, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Babayiğit, Ö. (2016). Öğrenme Stilleri ve Eğitimdeki Önemi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 1(1), 1-8.