Research Article
BibTex RIS Cite

Yabancı Dil Öğretiminde Oyunların Konuşma Becerisine Etkisi

Year 2017, Volume: 2 Issue: 1, 18 - 26, 31.12.2017

Abstract

Bu araştırmanın amacı, yabancı dil derslerinde kullanılan oyunların konuşma becerisine etkisini belirlemektir. Araştırmaya Tokat’ta bir lisesinin hazırlık sınıfında okuyan 19 kız ve 11 erkek öğrenciden oluşan toplam 30 öğrenci katılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül tek durum desenine göre yapılmış araştırmanın verileri toplam 4 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilmiştir. Yapılan görüşmede sorular; “İngilizce dersinde konuşma becerisini geliştirmede oyun kullanılması ile ilgili düşüncelerin nelerdir?”, “Derslerde oyun kullanımı derse ilgiyi artırdı mı? Sınıfın atmosferini değiştirdi mi?”, “İngilizce dersinde konuşma becerisini geliştirmede oyun kullanımının sağladığı faydalar nelerdir?” ve “Derslerde oyun kullanımı konuşma becerinizi geliştirdi mi? Konuşma esnasında yaşanan stresi azalttı mı?”, şeklinde sırasıyla sorulmuştur. Ünite bitiminde yapılan görüşmeler 3 kişiden oluşan odak grup görüşmeler şeklinde gerçekleştirilmiştir. Her grup için görüşme yaklaşık 10 dakika, toplamda ise 100 dakika sürmüştür. Yapılan görüşme sonucunda öğrenciler, oyunların konuşma esnasında yaşanan stresi azalttığını ve bu doğrultuda da daha rahat ve akıcı konuşabildiklerini belirtmişlerdir. Ayrıca oyunların hem eğlendirdiğini hem de öğrettiğini dolayısıyla öğrenileninde daha kalıcı olduğunu ifade etmişlerdir. Yine öğrencilerin oyunlarla derse katılımının ve özgüvenlerinin daha yüksek olduğunu ve gönüllü olarak konuşmak istedikleri tespit edilmiştir. Bu bağlamda geleneksel yöntemlerden farklı olan oyunlar, öğrencilere öğrenilen dili gerçek yaşamlarında kullanma imkanı sağlar ve ayrıca öğrenci merkezli bir yöntem olduğu için öğrencinin derse katılımını arttırır.

References

  • Arslan, M. ve Gürsoy, A. (2011). Eğitsel Oyunlar Ve Etkinliklerle Yabancılara Türkçe Öğretim Yöntemi. 1st. Inernational Conference On Foreign LanguageTeaching And Applied Linguistics, Mayıs 5-7, Sarajevo.
  • Aydın, T. (2014).Dil Öğretimi Ve Oyun –Çoklu Zeka Teorisi Işığında- Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 14(1), 71-83.
  • Batdı, V. (2012). Yabancı Dil Öğretiminde Eğitsel Oyunların Kullanılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 317-324.
  • Case, C. (2014). The Pedagogical Value Of Songs And Games. Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya
  • Darfilal, I. 2014/2015. The Effectiveness Of Using Language Games In Teaching Vocabulary The Case Of Third Year Middle School Learners. University of Tlemcen.
  • Ersöz, A. (2000). Six Games for the EFL/ESL Classroom. The Internet TESL Journal, 6, June Göçer, A. (2015). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Konuşma Becerisinin Gelişim Durumunun Belirlenmesi. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,ÖS.II.,47-56
  • Gömleksiz, M. N. (2005). Oyun İle İngilizce Öğretiminin Uygulanması Ve Öğrenci Başarısına Etkisi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 179-195 Kara, M. 2010. Oyunlarla Yabancılara Türkçe Öğretimi. TÜBAR. XXVII. 407-421
  • Ketterlinus, L. (2017). Using Games In Teaching Foreign Languages. United States Military Academy, West Point.
  • İzgören, M.K. (1999).Oyunlarla Dil Öğretimi, Academyplus Yayınları, Ankara.
  • MEB, (2017). Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programı. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Palanova, A. (2010). Use of Games in English Language Teaching. Masaryk University, Brno
  • Rohani M. ve Pourgharip B. (2013). The Effect Of Games On Learning Vocabulary. International Research Journal Of Applied And Basic Sciences, 4(11), 3540-3543.
  • Saliha, Z. ve Djamıla. L. (2014/2015). Using Games As a Strategy To Enhance The EFL Students’ Speaking Skills. Biskra University, Cezayir
  • Sigurdordattir, S. D. (2010). The Use Of Games In The Language Classrooms. Sıgıllum Universitatis Islandıae.
  • Talak-Kırky, A. (2010). Using Games In A Froeign Language Classrooms. The Sit Graduate Institute Brattleboro, Vermont.
  • Uberman, A. (1998). The Use Of Games For Vocabulary Presentation And Revision. Forum, 36(1), 20
  • Valipour, V. ve Aidinlu, N. A. (2014). The Effect Of Language Games On Learning English Listening- Speaking Skills Of Iranian Pre-School Students. Indian Journal Of
  • Fundamental And Applied Life Sciences, 4(2), 647-650
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Zhu, D. (2012). Using Games To İmprove Students’ Communicative Ability. Journal of Language Teaching And Research, 3(4), 801-805.
Year 2017, Volume: 2 Issue: 1, 18 - 26, 31.12.2017

Abstract

References

  • Arslan, M. ve Gürsoy, A. (2011). Eğitsel Oyunlar Ve Etkinliklerle Yabancılara Türkçe Öğretim Yöntemi. 1st. Inernational Conference On Foreign LanguageTeaching And Applied Linguistics, Mayıs 5-7, Sarajevo.
  • Aydın, T. (2014).Dil Öğretimi Ve Oyun –Çoklu Zeka Teorisi Işığında- Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi, 14(1), 71-83.
  • Batdı, V. (2012). Yabancı Dil Öğretiminde Eğitsel Oyunların Kullanılmasına İlişkin Öğretmen Görüşleri. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 317-324.
  • Case, C. (2014). The Pedagogical Value Of Songs And Games. Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya
  • Darfilal, I. 2014/2015. The Effectiveness Of Using Language Games In Teaching Vocabulary The Case Of Third Year Middle School Learners. University of Tlemcen.
  • Ersöz, A. (2000). Six Games for the EFL/ESL Classroom. The Internet TESL Journal, 6, June Göçer, A. (2015). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Konuşma Becerisinin Gelişim Durumunun Belirlenmesi. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi,ÖS.II.,47-56
  • Gömleksiz, M. N. (2005). Oyun İle İngilizce Öğretiminin Uygulanması Ve Öğrenci Başarısına Etkisi. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 179-195 Kara, M. 2010. Oyunlarla Yabancılara Türkçe Öğretimi. TÜBAR. XXVII. 407-421
  • Ketterlinus, L. (2017). Using Games In Teaching Foreign Languages. United States Military Academy, West Point.
  • İzgören, M.K. (1999).Oyunlarla Dil Öğretimi, Academyplus Yayınları, Ankara.
  • MEB, (2017). Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programı. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Palanova, A. (2010). Use of Games in English Language Teaching. Masaryk University, Brno
  • Rohani M. ve Pourgharip B. (2013). The Effect Of Games On Learning Vocabulary. International Research Journal Of Applied And Basic Sciences, 4(11), 3540-3543.
  • Saliha, Z. ve Djamıla. L. (2014/2015). Using Games As a Strategy To Enhance The EFL Students’ Speaking Skills. Biskra University, Cezayir
  • Sigurdordattir, S. D. (2010). The Use Of Games In The Language Classrooms. Sıgıllum Universitatis Islandıae.
  • Talak-Kırky, A. (2010). Using Games In A Froeign Language Classrooms. The Sit Graduate Institute Brattleboro, Vermont.
  • Uberman, A. (1998). The Use Of Games For Vocabulary Presentation And Revision. Forum, 36(1), 20
  • Valipour, V. ve Aidinlu, N. A. (2014). The Effect Of Language Games On Learning English Listening- Speaking Skills Of Iranian Pre-School Students. Indian Journal Of
  • Fundamental And Applied Life Sciences, 4(2), 647-650
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (10. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Zhu, D. (2012). Using Games To İmprove Students’ Communicative Ability. Journal of Language Teaching And Research, 3(4), 801-805.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education
Journal Section Research Articles
Authors

Müjgan Bekdaş This is me 0000-0003-4313-5880

Publication Date December 31, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA Bekdaş, M. (2017). Yabancı Dil Öğretiminde Oyunların Konuşma Becerisine Etkisi. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 2(1), 18-26.