Bu araştırmanın amacı, yabancı dil derslerinde kullanılan oyunların konuşma becerisine etkisini belirlemektir. Araştırmaya Tokat’ta bir lisesinin hazırlık sınıfında okuyan 19 kız ve 11 erkek öğrenciden oluşan toplam 30 öğrenci katılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden bütüncül tek durum desenine göre yapılmış araştırmanın verileri toplam 4 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilmiştir. Yapılan görüşmede sorular; “İngilizce dersinde konuşma becerisini geliştirmede oyun kullanılması ile ilgili düşüncelerin nelerdir?”, “Derslerde oyun kullanımı derse ilgiyi artırdı mı? Sınıfın atmosferini değiştirdi mi?”, “İngilizce dersinde konuşma becerisini geliştirmede oyun kullanımının sağladığı faydalar nelerdir?” ve “Derslerde oyun kullanımı konuşma becerinizi geliştirdi mi? Konuşma esnasında yaşanan stresi azalttı mı?”, şeklinde sırasıyla sorulmuştur. Ünite bitiminde yapılan görüşmeler 3 kişiden oluşan odak grup görüşmeler şeklinde gerçekleştirilmiştir. Her grup için görüşme yaklaşık 10 dakika, toplamda ise 100 dakika sürmüştür. Yapılan görüşme sonucunda öğrenciler, oyunların konuşma esnasında yaşanan stresi azalttığını ve bu doğrultuda da daha rahat ve akıcı konuşabildiklerini belirtmişlerdir. Ayrıca oyunların hem eğlendirdiğini hem de öğrettiğini dolayısıyla öğrenileninde daha kalıcı olduğunu ifade etmişlerdir. Yine öğrencilerin oyunlarla derse katılımının ve özgüvenlerinin daha yüksek olduğunu ve gönüllü olarak konuşmak istedikleri tespit edilmiştir. Bu bağlamda geleneksel yöntemlerden farklı olan oyunlar, öğrencilere öğrenilen dili gerçek yaşamlarında kullanma imkanı sağlar ve ayrıca öğrenci merkezli bir yöntem olduğu için öğrencinin derse katılımını arttırır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 1 |