BibTex RIS Cite

The Effect of Using Educational Software During Social Studies Courses on Students’ Academic Success: A Case of Morpa Kampus

Year 2019, Volume: 4 Issue: 2, 77 - 89, 31.12.2019

Abstract

The purpose of this study is to display the effect of using Morpa Kampüs educational software during social studies lesson on students’ success and the thoughts of students related to this software.Quantitative and qualitative research methods were used at the study. Pre-test and late-test controlled group experimental pattern formed the model of the study on the quantitative part of the study. The study was practiced on two groups; the control group and the experimental group. There are 19 students in the experimental group and 21 students in the control group. Morpa Kampüs software was used during the lessons with the experimental group. The lessons were practiced with course books with traditional methods in the control group. A late-test was practiced on both groups after a five-week lesson period. The interview method was used on the qualitative part of the study. The thoughts of experimental group students on Morpa Kampüs education software was taken by using interview paper. 6 open-ended questions were asked to the students. The scope of the study is the secondary school students in the Turhal town of Tokat city in Turkey. The sample is the 5th grade students in Gaziosmanpaşa secondary school in Turhal town of Tokat city. Purposed sampling method of sampling methods not based on probability was used while choosing the sampling. SPSS 23.0 Statistical Package for the Social Sciences program was used while analyzing the data of the quantitative part of the study. At the qualitative stage of the study, the data taken from the interviews with the experiment group was classified after they were controlled. The data was analysed with descriptive analyses method. When the late-test scores of the experimental group in which the Morpa Kampüs education software was used and the control group in which the course book was used were compared, a significant diversity was seen in favour of the experiment group. This result is the proof of that using computer software during lessons gives better results than the course book based traditional methods. Moreover, according to the results of the qualitative part of the study students develop a positive attitude to the usage of the educational software during the social studies lessons.

References

  • Aksu, D. (2002). Bilgisayar destekli öğretim etkinliklerinin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi erişilerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Alkan, S. (2009). İlköğretim 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Arslan, O. (2006). Sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretim. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Arslantürk, Z. (2008). Araştırma metot ve teknikleri. İstanbul: Çamlıca Yayınları.
  • Cin, M. (2004). Bilgisayar destekli öğretim. C. Öztürk ve D. Dilek (Editör). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi (s. 343- 366). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çener, E. (2011). Sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının öğrencilerin erişi ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Değirmenci, H. (2014). Eğitim yazılımının birinci sınıf öğrencilerinin okuma becerileri üzerindeki etkisi: Morpa Kampüs uygulaması. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Doğanay, A. (2004). Sosyal bilgiler öğretimi. C. Öztürk ve D. Dilek (Editör). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi (s. 15- 46). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ekiz, D. (2007). Paradigmalar ışığında bilimsel araştırma anlayışları. D. Ekiz (Editör). Bilimsel araştırma yöntemleri (29-44). İstanbul: Lisans.
  • Ersoy, F. (2013). Teknoloji kavramının tarihçesi ve eğitimde kullanımı. R. Sever ve E. Koçoğlu (Editör).
  • Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim teknolojileri ve materyal tasarımı (s. 21- 36). Ankara: Pegem Akademi.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri felsefe- yöntem- analiz. Ankara: Seçkin.
  • Hayal, M. A. (2015). İlkokul 4. Sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin başarılarına derse yönelik tutumlarına ve kalıcılıklarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Hücüptan, M. L. (2006). Bilgisayar destekli öğretimin 6. sınıf sosyal bilgiler dersi öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Kaya, N. (2008). Sosyal bilgiler öğretiminde interaktif (etkileşimli) bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kuş, Z. (2006). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersi Karadeniz bölgesi ve İç Anadolu bölgesi konularının bilgisayar destekli öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına etkisinin değerlendirilmesi.
  • Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Meydan, A. ve Akdağ, H. (2008). Sosyal bilgiler dersinde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. B. Tay ve A. Öcal (Editör). Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (s. 145- 190). Ankara: Pegem Akademi.
  • Morpa Kampüs (2016). 18.01.2016 tarihinde http://www.morpakampus.com/?page=kesfet adresinden alınmıştır.
  • Oğuz, S. (2008). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile turizm konularının öğretimi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sönmez, V. (1996). Sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Şimşek, N. (2002). Derste eğitim teknolojisi kullanımı. Ankara: Nobel.
  • Tankut, Ü. S. (2008). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretimin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • TDK (2016). 12.06.2016 tarihinde http://www.tdk.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Uşun, (2004). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri. Ankara: Nobel.
  • Yeşiltaş, E. (2010). Sosyal bilgiler öğretimine yönelik geliştirilen bilgisayar yazılımının akademik başarı ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yeşiltaş, E. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretiminde İnteraktif Ortam Ve Bilgisayar Kullanımı. R. Sever ve E. Koçoğlu (Editör). Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim teknolojileri ve materyal tasarımı (s. 21- 36). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yılmaz, H. (2005). İlköğretim 7. Sınıflar sosyal bilgiler dersi Avrupa’da yenilikler ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının öğrencilerin başarı ve tutumları üzerindeki etkisi.
  • Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.

Sosyal Bilgiler Dersinde Eğitim Yazılımı Kullanılmasının Öğrenci Akademik Başarısına Etkisi: Morpa Kampüs Örneği

Year 2019, Volume: 4 Issue: 2, 77 - 89, 31.12.2019

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Morpa Kampüs Eğitim Yazılımı’nın sosyal bilgiler dersinde öğrenci başarısına etkisini ve öğrencilerin bu yazılımla ilgili görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışmamızda nicel ve nitel araştırma yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Araştırmanın nicel boyutunda, ön-test son-test kontrol gruplu deneysel desen araştırmanın modelini oluşturmuştur. Araştırmamız, biri deney diğeri kontrol grubu olmak üzere iki grup üzerinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda 19, kontrol grubunda ise 21 öğrenci bulunmaktadır. Araştırmanın deney grubunda ders işlenirken Morpa Kampus Eğitim Yazılımı kullanılmıştır. Kontrol grubunda ise ders kitabının kullanıldığı geleneksel yöntemle ders işlenmiştir. 5 haftalık ders işleme süreci tamamlandıktan sonra deney ve kontrol grubuna son test uygulanmıştır. Araştırmanın nitel boyutunda; mülakat yöntemi kullanılmıştır. Deney grubu öğrencilerinin Morpa Kampüs Eğitim Yazılımı ile ilgili görüşleri mülakat formu kullanılarak alınmıştır. Araştırmanın evrenini Tokat ili Turhal ilçesinde bulunan ortaokullar oluşturmaktadır. Örneklemini ise Tokat ili Turhal ilçesi Gaziosmanpaşa Ortaokulunda öğrenim gören 5. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmamızın nicel boyutunda elde edilen verilerin analizinde SPSS 23.0 Statistical Package for the Social Sciences programından yararlanılmıştır. Araştırmanın nitel aşamasında deney grubuyla yapılan mülakatlarda elde edilen veriler kontrol edilerek sınıflandırılmıştır. Veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Ders işlenişi sırasında Morpa Kampüs Eğitim Yazılımı’nın kullanıldığı deney grubunun son test puanları ile ders ve çalışma kitabının kullanıldığı kontrol grubunun son test puanları karşılaştırıldığında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır. Bu sonuç derslerde bilgisayar yazılımı kullanılmasının ders ve çalışma kitabının kullanıldığı geleneksel yönteme göre daha iyi sonuçlar verdiğinin kanıtıdır. Yine Araştırmamızın nitel boyutunun sonuçları öğrencilerin sosyal bilgiler dersinde eğitim yazılımı kullanımına karşı olumlu bir tutum takındıklarını göstermektedir.

References

  • Aksu, D. (2002). Bilgisayar destekli öğretim etkinliklerinin ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersi erişilerine etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Alkan, S. (2009). İlköğretim 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin akademik başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Manisa.
  • Arslan, O. (2006). Sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretim. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Arslantürk, Z. (2008). Araştırma metot ve teknikleri. İstanbul: Çamlıca Yayınları.
  • Cin, M. (2004). Bilgisayar destekli öğretim. C. Öztürk ve D. Dilek (Editör). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi (s. 343- 366). Ankara: Pegem Akademi.
  • Çener, E. (2011). Sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının öğrencilerin erişi ve tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uşak.
  • Değirmenci, H. (2014). Eğitim yazılımının birinci sınıf öğrencilerinin okuma becerileri üzerindeki etkisi: Morpa Kampüs uygulaması. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Doğanay, A. (2004). Sosyal bilgiler öğretimi. C. Öztürk ve D. Dilek (Editör). Hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretimi (s. 15- 46). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ekiz, D. (2007). Paradigmalar ışığında bilimsel araştırma anlayışları. D. Ekiz (Editör). Bilimsel araştırma yöntemleri (29-44). İstanbul: Lisans.
  • Ersoy, F. (2013). Teknoloji kavramının tarihçesi ve eğitimde kullanımı. R. Sever ve E. Koçoğlu (Editör).
  • Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim teknolojileri ve materyal tasarımı (s. 21- 36). Ankara: Pegem Akademi.
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri felsefe- yöntem- analiz. Ankara: Seçkin.
  • Hayal, M. A. (2015). İlkokul 4. Sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin başarılarına derse yönelik tutumlarına ve kalıcılıklarına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Hücüptan, M. L. (2006). Bilgisayar destekli öğretimin 6. sınıf sosyal bilgiler dersi öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sakarya.
  • Kaya, N. (2008). Sosyal bilgiler öğretiminde interaktif (etkileşimli) bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Kuş, Z. (2006). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersi Karadeniz bölgesi ve İç Anadolu bölgesi konularının bilgisayar destekli öğretiminin öğrencilerin akademik başarısına etkisinin değerlendirilmesi.
  • Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Meydan, A. ve Akdağ, H. (2008). Sosyal bilgiler dersinde öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. B. Tay ve A. Öcal (Editör). Özel Öğretim Yöntemleriyle Sosyal Bilgiler Öğretimi (s. 145- 190). Ankara: Pegem Akademi.
  • Morpa Kampüs (2016). 18.01.2016 tarihinde http://www.morpakampus.com/?page=kesfet adresinden alınmıştır.
  • Oğuz, S. (2008). İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretim yöntemi ile turizm konularının öğretimi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sönmez, V. (1996). Sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Şimşek, N. (2002). Derste eğitim teknolojisi kullanımı. Ankara: Nobel.
  • Tankut, Ü. S. (2008). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretimin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • TDK (2016). 12.06.2016 tarihinde http://www.tdk.gov.tr adresinden alınmıştır.
  • Uşun, (2004). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri. Ankara: Nobel.
  • Yeşiltaş, E. (2010). Sosyal bilgiler öğretimine yönelik geliştirilen bilgisayar yazılımının akademik başarı ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış doktora tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yeşiltaş, E. (2013). Sosyal Bilgiler Öğretiminde İnteraktif Ortam Ve Bilgisayar Kullanımı. R. Sever ve E. Koçoğlu (Editör). Sosyal bilgiler öğretiminde eğitim teknolojileri ve materyal tasarımı (s. 21- 36). Ankara: Pegem Akademi.
  • Yılmaz, H. (2005). İlköğretim 7. Sınıflar sosyal bilgiler dersi Avrupa’da yenilikler ünitesinin öğretiminde bilgisayar destekli öğretim uygulamalarının öğrencilerin başarı ve tutumları üzerindeki etkisi.
  • Yayımlanmamış yüksek lisans tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
There are 29 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

İsa Tak This is me

Muhsin Demir This is me

Publication Date December 31, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Tak, İ., & Demir, M. (2019). Sosyal Bilgiler Dersinde Eğitim Yazılımı Kullanılmasının Öğrenci Akademik Başarısına Etkisi: Morpa Kampüs Örneği. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 4(2), 77-89.