The purpose of the study was to bring together the approaches that can be used in teaching literacy for mainstreaming students who need special education. It is considered that it is important to bring the approaches together in order to make it easier for people to reach and to provide guidance to teachers. Survey model was used in this research. Literacy approaches that can be used in the field of special education have been compiled based on the literature. The phonics method which is suggested to be used in Turkish curriculum for literacy instruction was explained. Additionally, the three most common approaches, namely combinational, analysis and mixed methods, were explained. The research, in which many methods were described, has become a resource that educators can use or inspire when preparing individualized programs.
Mainstreaming students with mental disabilities individualized curriculum teaching reading and writing
Özet Araştırmanın amacı özel eğitime ihtiyaç duyan zihinsel engelli kaynaştırma öğrencilerine yönelik okuma yazma öğretiminde kullanılabilecek yaklalaşımların bir araya getirilmesidir. Yaklaşımların bir araya getirilmesi ile ilgili kişlerce ulaşılmasının kolaylaştırılması ve öğretmenlere rehber olunması açısından çalışma önemli görülmektedir. Araştırma tarama modelinde yapılmıştır. Alanyazında özel eğitim alanında kullanılabilecek okuma yazma yaklaşımları derlenerek bir araya getirilmiştir. Türkçe öğretim programında kullanılması önerilen ses esaslı ilkokuma yazma öğretimi açıklanmıştır. Ayrıca araştırma kapsamında en yaygın üç yaklaşım olan bireşimsel, çözümleme ve karma yöntemler açıklanmıştır. Birçok yöntemin bir arada anlatıldığı araştırma, eğitimcilerin bireyselleştirilmiş programlar hazırlarken faydalanabilecekleri veya esinlenebilecekleri bir kaynak haline getirilmiştir
Zihinsel engelli kaynaştırma öğrencileri bireyselleştirilmiş öğretim programı okuma yazma öğretimi
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 4 Issue: 2 |