Ülkelerde eğitim faaliyetlerinin belli bir düzen içerisinde verilmesi ve fırsat eşitliğini sağlayacak şekilde gerçekleştirilmesi, öğretim programları uygulanabilmesi ile mümkün olmaktadır. Öğretim programları, ülke genelindeki eğitim kurumlarında verilen derslerin birlik halinde ve ortak temeller üzerinde yürütülmesini sağlamaktadır. Öğretim programlarının, zamanın ruhuna, bilimsel ve teknolojik gelişimlere uygun olarak değiştirilmesi ve geliştirilmesi gerekmektedir. Ülkemizde yapılandırmacı eğitim anlayışına uygun olarak 2005 yılında Sosyal Bilgiler Öğretim Programı hazırlanmıştır. 2018 yılında sosyal bilgiler dersinin çağa uygun hale getirilmesi için sosyal bilgiler dersi öğretim programında bazı değişiklikler yapılmıştır. Bu araştırma kapsamında, 2005-2018 sosyal bilgiler öğretim programlarında yer alan kazanımların yenilenen Bloom Taksonomisi'ne göre karşılaştırmalı analizi yapılmıştır. Araştırmada doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Sosyal bilgiler dersi öğretim programlarında yer alan kazanımlar yenilenen Bloom Taksonomisi'ne göre incelenmiş, kazanımların hangi düzeyde olduğu ile ilgili sayısal veriler tablo haline getirilerek yorumlanmıştır. Yenilenen Bloom Taksonomisi'ne göre 2005 ve 2018 sosyal bilgiler dersi öğretim programındaki kazanımların genel olarak “hatırlama, anlama ve uygulama” aşamalarında yoğunluk kazandığı anlaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 1 |