Review
BibTex RIS Cite

Eğitici Ahşap Oyuncaklar Bağlamında Kategorik Detaylandırmalar: Pedalsız Bisiklet ile Scooter (Tekerlekli Kızak) İçin Benzerlikler ve Farklılıklar Karşılaştırması

Year 2020, Volume: 5 Issue: 2, 304 - 311, 31.12.2020

Abstract

Çocuk gelişiminin psikoseksüel gelişim evreleriyle bir bütün olduğu göz önüne alındığında, oyun ve oyuncakları odağına alan 0-6 yaş (veya 0-72 ay) arasındaki okul öncesi dönem, çocuklar üzerinde olabildiğince geniş bir yelpazede kazanımlar sağlamaktadır. Buna göre, oyun ve oyuncak eşliğinde gerçekleşen öğrenme ve keşfetme sürecini içeren okul öncesi dönem önceliğinde, çok sayıda ve değişik türde oyuncak içinde öne çıkan eğitici ahşap oyuncaklar, içerik ve düzenleniş bakımından Ahşap Oyuncak Kategorizasyonu çerçevesinde tanıtılmış olup Pedalsız Bisiklet ve Scooter (Tekerlekli Kızak) bunlardandır. Pedalsız Bisiklet kategorisi oyuncakları ve Scooter (Tekerlekli Kızak) kategorisi oyuncakları, her ne kadar gelişim alanları itibariyle özde benzer olsalar da, esasen birbirinden farklı iki oyuncak grubudur. Pedalsız Bisiklet kategorisi oyuncakları ve Scooter (Tekerlekli Kızak) kategorisi oyuncakları, denge kavramını merkeze yerleştiren benzeşik işlevlere sahip olduğu halde, ağırlık-denge ilişkilendirmesi uyarınca psikomotor becerileri farklı şekillerde geliştirir. Bu perspektifte, belirli bazı nitelikler açısından farklı özelliklere sahip olan Pedalsız Bisiklet ve Scooter (Tekerlekli Kızak) oyuncakları, benzerlikleri ve farklılıkları itibariyle, bu çalışmada kategorik olarak detaylandırılmıştır.

References

  • Usta, İ. (2016). Okul Öncesi Çocukluk Algısında Genç Yetişkinlerin Ahşap Oyuncak Seçimi. Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar Dergisi, e-dergi, 8 Kasım 2016.
  • Usta, İ. (2018). Genç Yetişkinlerin Bakışıyla Okul Öncesi Çocuklar İçin Ahşap Oyuncaklar. Mesleki Bilimler Dergisi, 7(2), 99-122.
  • Usta, İ. (2020a). Çocukluk Deneyimi Yaşamış Genç Yetişkinlerin Okul Öncesi Dönem Bağlamında Yeğledikleri Ahşap Oyuncak Çeşitleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, 22-23 Şubat 2020, İstanbul, Türkiye. pp. 904-916.
  • Usta, İ. (2020b). Kategorik Detaylandırma: Pedalsız Bisiklet Kategorisi Oyuncakları ve Scooter (Tekerlekli Kızak) Kategorisi Oyuncakları. Hacettepe Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (HUZEM) Moddle Uzaktan Eğitim Sistemi. [https://evdekal.hacettepe.edu.tr] adresinden 31.05.2020 tarihinde erişildi.
Year 2020, Volume: 5 Issue: 2, 304 - 311, 31.12.2020

Abstract

References

  • Usta, İ. (2016). Okul Öncesi Çocukluk Algısında Genç Yetişkinlerin Ahşap Oyuncak Seçimi. Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar Dergisi, e-dergi, 8 Kasım 2016.
  • Usta, İ. (2018). Genç Yetişkinlerin Bakışıyla Okul Öncesi Çocuklar İçin Ahşap Oyuncaklar. Mesleki Bilimler Dergisi, 7(2), 99-122.
  • Usta, İ. (2020a). Çocukluk Deneyimi Yaşamış Genç Yetişkinlerin Okul Öncesi Dönem Bağlamında Yeğledikleri Ahşap Oyuncak Çeşitleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, 22-23 Şubat 2020, İstanbul, Türkiye. pp. 904-916.
  • Usta, İ. (2020b). Kategorik Detaylandırma: Pedalsız Bisiklet Kategorisi Oyuncakları ve Scooter (Tekerlekli Kızak) Kategorisi Oyuncakları. Hacettepe Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (HUZEM) Moddle Uzaktan Eğitim Sistemi. [https://evdekal.hacettepe.edu.tr] adresinden 31.05.2020 tarihinde erişildi.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

İlker Usta 0000-0002-0470-5839

Publication Date December 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 5 Issue: 2

Cite

APA Usta, İ. (2020). Eğitici Ahşap Oyuncaklar Bağlamında Kategorik Detaylandırmalar: Pedalsız Bisiklet ile Scooter (Tekerlekli Kızak) İçin Benzerlikler ve Farklılıklar Karşılaştırması. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 5(2), 304-311.