Çocuk gelişiminin psikoseksüel gelişim evreleriyle bir bütün olduğu göz önüne alındığında, oyun ve oyuncakları odağına alan 0-6 yaş (veya 0-72 ay) arasındaki okul öncesi dönem, çocuklar üzerinde olabildiğince geniş bir yelpazede kazanımlar sağlamaktadır. Buna göre, oyun ve oyuncak eşliğinde gerçekleşen öğrenme ve keşfetme sürecini içeren okul öncesi dönem önceliğinde, çok sayıda ve değişik türde oyuncak içinde öne çıkan eğitici ahşap oyuncaklar, içerik ve düzenleniş bakımından Ahşap Oyuncak Kategorizasyonu çerçevesinde tanıtılmış olup Pedalsız Bisiklet ve Scooter (Tekerlekli Kızak) bunlardandır. Pedalsız Bisiklet kategorisi oyuncakları ve Scooter (Tekerlekli Kızak) kategorisi oyuncakları, her ne kadar gelişim alanları itibariyle özde benzer olsalar da, esasen birbirinden farklı iki oyuncak grubudur. Pedalsız Bisiklet kategorisi oyuncakları ve Scooter (Tekerlekli Kızak) kategorisi oyuncakları, denge kavramını merkeze yerleştiren benzeşik işlevlere sahip olduğu halde, ağırlık-denge ilişkilendirmesi uyarınca psikomotor becerileri farklı şekillerde geliştirir. Bu perspektifte, belirli bazı nitelikler açısından farklı özelliklere sahip olan Pedalsız Bisiklet ve Scooter (Tekerlekli Kızak) oyuncakları, benzerlikleri ve farklılıkları itibariyle, bu çalışmada kategorik olarak detaylandırılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 2 |