Bu araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarına devam eden çocukların ebeveynlerinin kabullenici ve reddedici tutumlarının çocuklarının akademik benlik saygısına olan etkisi incelenmiştir. Ayrıca özel ve devlet okul öncesi eğitim kurumlarında okuyan bu çocuklar arasında akademik benlik saygısı açısından anlamlı bir farkın olup olmadığı araştırılmıştır. Bununla beraber özel okul ile devlet okulu ebeveynlerinin çocuklarına karşı kabullenici ve reddedici tutumları karşılaştırılmıştır. Yapılan araştırmada bu öğrencilerin ebeveynlerine Rohner’in Ebeveyn Kabul-Ret Ölçeği/ Kısa Formu (Parent PARQ/ Short Form) uygulanırken; öğretmenleri ise bu öğrenciler için Akademik Benlik Saygısı Ölçeği (ABSÖ)’ni doldurmuştur. Araştırma sonucunda ebeveynlerin reddedici tutumunun çocuğunun akademik benlik saygısını olumsuz yönde etkilediği bulunurken; kabullenici tutumunun ise olumlu yönde etkilediği bulunmuştur. Ayrıca özel okulda eğitim gören öğrencilerin akademik benlik saygısı değerleri, devlet okullarında eğitim gören öğrencilerin akademik benlik saygısı değerinden daha yüksek çıkmıştır. Özel okulu velilerinin PARQ değerleri ile devlet okulu velilerinin PARQ değerlerin arasında sayısal farklılıklar izlenmiştir.
This research is conducted to review parents’ acceptance and rejection attitude effects on their children’s academic self-esteem who are continuing preschool institutions. Also if there is a meaningful difference between these children who are in private and public preschool institutions according to academic self-esteem or not. In addition, private and public school parents’ acceptance and rejection attitudes towards their children are compared. In this research, while Rohner’s Parent Acceptance Rejection Questionnaire/ Short Form (Parent PARQ/ Short Form) is conducted to these children’s parents; their teachers filled in Academic Self-Esteem Scale for the children. As a result of the research, it was founded that while parents’ rejection attitude affected the child’s academic self-esteem negatively; acceptance attitude effects are found positive. Moreover, students’ who are being educated in private schools, academic self-esteem values were founded more than the students’ values being educated in public schools. Statistical differences are observed between the PARQ values of public school parents and private school parents.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education, Studies on Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 5 Issue: 2 |