Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilkokullarda okutulan derslerden bir tanesi de sosyal bilgiler dersidir.4. sınıf sosyal bilgiler dersi programı 7 farklı öğrenme alanından oluşmakta bu öğrenme alanları; Herkesin Bir Kimliği Var, Geçmişimi Öğreniyorum, Yaşadığımız Yer, İyi ki Var, Üretimden Tüketime, İnsanlar ve Yönetim, Uzaktaki Arkadaşlarım. Bu öğrenme alanındaki konuları öğretirken bazı sorunlarla karşılaşabiliyoruz. Araştırmamızdaki amacımız 4. sınıf sosyal bilgiler de coğrafya öğretiminde karşılaşılan sorunları saptayıp, sorunları çözmek adına neler yapılabileceğini belirlemek ve sonuç olarak da 4. sınıf sosyal bilgiler dersinde ki öğrenci başarısını artırmaktır. Bu amaç doğrultusunda 4. sınıf sosyal bilgiler programı öğrenme alanlarında yer alan coğrafya konularının öğretilmesinde karşılaşılan sorunlar hakkında öğretmen görüşleri nelerdir? Sorusunun cevabı arandığı bu araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması desenine uygun olarak amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemiyle 2020-2021 eğitim öğretim yılı birinci döneminde Bitlis ili Ahlat ilçesi ve köylerindeki 4. sınıf okutan 10 tane sınıf öğretmeniyle yapılan yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla veriler toplanmış olup, veriler betimsel analiz ile analiz edilmiştir. Analizler sonucunda 4. Sınıf ders kitabının ağır olduğu, köy okullarında materyal eksikliği yaşandığı, köy okullarındaki velilerin daha az ilgili olduğu ve uzaktan eğitimin verimli olmadığı sonuçlarına ulaşıldı.
Kolaylıklar diliyorum.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 6 Issue: 1 |