Okul dışı öğrenme, öğrenmenin bireyin hayatındaki tüm ortamlarda, yaşamı boyunca gerçekleştiğinin temel kabulüne dayanmaktadır. Güçlü öğrenme deneyimleri genellikle okul dışında gerçekleşir. Okul dışı öğrenme ortamları etkin bir şekilde kullanıldığında öğrenmeyi pekiştirerek kalıcı hale getirecek, öğrenenlerin motivasyonlarını korumalarına, beceri ve tutumlarını geliştirmesini sağlayacaktır. Okul dışı öğrenme öğrencilerin araştırma, sorgulama ve eleştirel düşünme gibi üst düzey becerilerini geliştirmeye yardımcı olur. Farklı ortamlarda öğrencilere eğitim ve yaşam becerilerini kazandıran okul dışı öğrenme ortamları öğrencileri tarih, biyografi, görsel sanatlar, coğrafya, matematik ve diğer birçok konu alanını birbiriyle ilişkilendirerek disiplinler arası öğrenmenin gerçekleşmesine fırsat tanır. Müzeler, kütüphaneler, çevre merkezleri, arşiv araştırmaları, alan gezileri, sanat temelli organizasyonlar, mezarlıklar ve toplum merkezleri dahil olmak üzere çeşitli okul dışı ortamlarda öğrenmenin gerçekleştiği birçok farklı ve çok yönlü yolu bulunmaktadır. Okul dışı öğrenme ortamlarından mezarlıklar, çeşitli dönemlerde mimari ve sanatsal üslubun açık örneklerini göstermektedir. Öğrenciler, mezar taşlarını ve üzerlerine kazınmış dili inceleyerek, tarih boyunca sanatsal, edebi ve mimari tarzdaki farklılıkları öğrenebilirler. Yerel tarih mezarların hikayelerinde gizlidir. Mezarlıklar sayesinde öğrenciler birincil tarihi kaynaklara ulaşma, geçmiş ile bağlantı kurma ve disiplinler arası öğrenmeyi gerçekleştirebilir. Okul dışı öğrenme ortamlarından olan mezarlık ziyareti ile zengin tarihi ve kültürel mirası öğrenme, disiplinler arası ilişkilendirme olarak mezarlıkların nasıl algılanabileceği ve kullanılabileceği konusunda fikir vermek ve mezarlık yönteminin olumlu etkileri üzerinde durarak öğrencilere sağladığı kazanımları incelemektir. Bu bölümde okul dışı öğrenme ve okul dışı öğrenmede mezarlıklar şeklinde ele alınmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Review |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 8 Issue: 2 |