Birleştirilmiş sınıf ile öğretim Türkiye'de olduğu gibi yurt dışında da yaygın olarak uygulanmaktadır. Eğitimin her bireyin hakkı olduğu ve Türkiye'de zorunlu eğitim yapıldığından birleştirilmiş sınıflı uygulamalar daha önemli hale gelmektedir. Bu araştırma, 2013-2022 yılları arasında Türkiye ve yurt dışı merkezli birleştirilmiş sınıf konusu üzerinde yapılan ve hakemli dergilerde yayınlanmış olan çalışmaların eğilimlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda Tr Dizin, Dergipark, Piri, Web of Science ve Scopus veri tabanları kullanılmıştır. Bu veri tabanlarından birleştirilmiş sınıf ile ilgili 76 makale çalışması araştırmaya dahil edilmiştir. Dahil edilme kriterleri olarak hakemli dergilerde yayınlanması, tam metin ve ücretsiz erişime açık araştırma olması belirlenmiştir. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen veri sınıflama formu ile toplanmıştır. Elde edilen ham veriler; erişilen veri tabanı, yazar sayısı, yayın dili, araştırmanın yapıldığı ülke, araştırma yaklaşımı, araştırma deseni, veri toplama aracı, veri analizi, çalışma grubu ve örneklem sayısına göre sınıflandırılmıştır. Araştırmada; birleştirilmiş sınıf konu alanıyla son yıllarda daha fazla çalışmalar gerçekleştirildiği, Türkçe ve İngilizce yayınların yoğunlukta olduğu, çalışma grubu olarak çoğu çalışmanın öğretmen ve öğretmen adaylarıyla gerçekleştirildiği, örneklem sayısının 1-20 ve 81 katılımcı üzerinde değiştiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca daha çok nitel yaklaşım kullanılsa da nicel ve karma yöntemlerle de çalışmalar gerçekleştirildiği de araştırma sonuçları arasındadır. Araştırma sonuçları doğrultusunda, veri tabanı arttırılarak araştırmanın genişletilebileceği, birleştirilmiş sınıf konu alanında deneysel yöntemle gerçekleştirilen çalışmalar belirlenip başarı durumu incelebileceği gibi öneriler geliştirilmiştir.
Değerli editör ve çalışma ekibine çok teşekkür ediyorum.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social and Personality Psychology (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2024 |
Submission Date | October 13, 2023 |
Acceptance Date | May 7, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 1 |