Dijital Oyun Temelli Kesirler Öğretiminin İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Motivasyonu, Kaygı Düzeyi ve Akademik Başarılarına Etkisinin İncelenmesi
Year 2024,
Volume: 9 Issue: 2, 172 - 191
Sevde Nur Sungur
,
Mehmet Akif Bircan
Abstract
Bu araştırmanın amacı; dijital oyun temelli kesirler öğretiminin, öğrencilerin matematik motivasyonlarına, kaygı düzeylerine ve akademik başarılarına etkisini incelemektir. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 21 kontrol, 23 deney olmak üzere 44 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada deney grubunda 3 haftalık süreçte 4. sınıf kesirler konusunun tüm kazanımlarına yönelik eğitsel dijital oyunlarla matematik öğretimi, kontrol grubunda ise geleneksel yöntemle kesirler öğretimi gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri uygulama öncesinde ve sonrasında olmak üzere “Matematik Motivasyon Ölçeği”, “Matematik Kaygı Ölçeği” ve “Akademik Başarı” testi ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda; eğitsel dijital oyunlar temelli kesir öğretiminin, öğrencilerin akademik başarısı üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı, içsel motivasyonlarını artırdığı bulgusu elde edilmiştir. Ayrıca geleneksel yöntemle kesir öğretiminin eğitsel dijital oyunlarla öğretime göre; öğrencilerin matematik kaygılarını, dışsal motivasyonlarını ve motivasyonsuzluklarını artırdığı bulgusu elde edilmiştir.
References
- Akbaba, S., & Aktaş, A. (2005). İçsel motivasyonun bazı değişkenler açısından incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 21(21), 19-42.
- Akbay, M. (2015). Kurmacılık yaklaşımı ile dijital oyun ortamında tasarım yapmanın, lise öğrencilerinin geometri başarı, özyeterlilik ve uzamsal becerilerine etkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
- Akman, E. (2019). İlkokul matematik dersi kesirler konusunda geliştirilen sanal gerçeklik uygulamasının farklı değişkenler açısından etkisinin incelenmesi. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Aksoy, N. C. (2014). Dijital oyun tabanlı matematik öğretiminin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin başarılarına, başarı güdüsü, öz-yeterlik ve tutum özelliklerine etkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Ames, C. (1992). Classrooms: Goals, structures, and student motivation. Journal of Educational Psychology, 84, 261–271.
- Arianrhod, R. (2005). Einstein’s heros: ımagining the world through the language of mathematics. New York: Oxford University Press.
- Aslan Akın, F. ve Atıcı, B. (2015). Oyun tabanlı öğrenme ortamlarının öğrenci başarısına ve görüşlerine etkisi. Turkish Journal of Educational Studies, 2 (2).
- Aslan, Ö. Ş., Göcen, S., & Şen, S. (2022). Reliability generalization meta-analysis of mathematics anxiety scale for primary school students. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 13(2), 117-133.
- Atit, K., Power, J.R., Veurink, N. (2020).Examining the role of spatial skills and mathematics motivation on middle school mathematics achievement. IJ STEM Ed 7, 38 (2020).
- Aydoğmuş, E. (2010). Lise 1 fizik dersi iş- enerji konusunun öğretiminde 5E modelinin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisinin araştırılması. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 83-94.
- Bai, H., Pan, W., Hirumi, A., & Kebritchi, M. (2012). Assessing the effectiveness of a 3-D instructional game on improving mathematics achievement and motivation of middle school students. British Journal of Educational Technology, 43(6), 993–1003.
- Balantekin, Y., & Oksal, A. (2014). İlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencileri için matematik dersi motivasyon ölçeği. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 3(2), 102-113.
- Baykul, Y. (2022). İlkokulda matematik öğretimi. (17. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
- Biber. A. Ç. (2019) Matematik ve öğretimi. Kaçar E. (ed.). İlkokulda matematik öğretimi. Birinci baskı. Ankara. Pegem Akademi Yayıncılık.
- Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel desenler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- Can, A. (2023). SPSS ile Bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. (11. Baskı) Ankara: Pegem Akademi.
- Creswell, J. W. (2014). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4th edition). Sage Publications.
- Çakıcı, L. (2018). Dijital öykü temelli matematik öğretiminin öğrencilerin akademik başarı motivasyon ve matematik etkinliklerine yönelik tutumları üzerine etkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
- Çankaya, S., & Karamete, A. (2008). Eğitsel bilgisayar oyunlarının öğrencilerin matematik dersine ve eğitsel bilgisayar oyunlarına yönelik tutumlarına etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2).
- Divrik, R. (2023). Dijital destekli kavram karikatürlerinin özel yetenekli 4. sınıf öğrencilerinin matematik dersi motivasyonlarına etkisi: karma yöntem araştırması. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 12(2), 406-419.
- Dondio, P., Gusev, V. & Rocha, M. (2023). Do games reduce maths anxiety? A meta–analysis. Computers & Education, 194.
- Ergenç, T. S. (2011). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi bilişsel hazır bulunuşluk düzeyleri ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Eskişehir Osman Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
- Göçen, G. (2014). Dijital öyküleme yönteminin öğrencilerin akademik başarıları ile öğrenme ve ders çalışma stratejilerine etkisi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.
- Hembree, R. (1990). The nature, effects, and relief of mathematics anxiety. Journal for Research in Mathematics Education, 21, 33–46.
- Hung, CM., Huang, I. & Hwang, GJ. (2014). Effects of digital game-based learning on students’ self-efficacy, motivation, anxiety, and achievements in learning mathematics. J. Comput. Educ. 1, 151–166.
- İncekara, H., & Taşdemir, Ş. (2019). Matematikte dört işlem becerisinin geliştirilmesi için dijital oyun tasarımı ve öğrenci başarısına etkileri. Gazi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 5(3), 227-236.
- Jackson, K. (2014). Connecting expectations and values: students’ perceptations of devolopmental mathematics in a computer- based enviroment. [Unpublished Doctoral Dissertation]. North Carolina State University
- Karagül, S. N., & Bircan, M. A., (2022). Eğitsel dijital oyunlar. M. Ersoy, D. Kayahan Yüksel (Ed.), Öğretim Teknolojileri (1. Baskı) içinde (135-153). Ankara: Eğiten Kitap.
- Karakuş Yılmaz, T., & Samur, Y. (2020). Dijital oyun teknolojisi. M.Erdem, F. Sarsar (Ed.) Dijital teknoloji aracılı düşünme öğretimi (1. Baskı) içinde (s. 347-377). Ankara: Pegem Akademi
- Ke, F., & Grabowski, B. (2007). Game playing for mathematics learning: Cooperative or not? British Journal of Educational Technology, 38(2), 249–259.
- Kebritchi, M., Hirumi, A., & Bai, H. (2010). The effects of modern mathematics computer games on mathematics achievement and class motivation. Computers and Education, 55(2), 427–443.
- Kesici, A. (2018). Lise öğrencilerinin matematik motivasyonunun matematik başarısına etkisinin incelenmesi. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 37(2), 177-194.
- Kılıç, A. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin genel başarıları, matematik başarıları, matematik dersine yönelik tutumları, güdülenmeleri ve matematik kaygıları arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
- Kula, A. (2005). Öğretimsel Bilgisayar Oyunlarının Temel Aritmetik İşlem Becerilerinin Gelişimine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
- Kuzusu, K. (1999). Oral self-e.vpression activities as a facilitator of slııılenls' posiıive alliluıles and motivation. [ıvnnv.sairey. ac. uk/EU/kudok.pdf] adresinden 01.04.2024 tarihinde erişildi.
- Külünk Akyurt, G. (2019). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonu, kaygısı ve başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ordu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Lyons, I. M. & Beilock, S. L. (2012). Mathematics anxiety: Separating the math from the anxiety. Cerebral Cortex, 22, 2102–2110.
- Maddox, R. B. (2002). Mathematical thinking and writing: a transition to higher mathematics. San Diego, California: Academic Press.
- Mutlu, Y., & Söylemez, İ. (2018). İlkokul 3. ve 4. sınıf çocukları için matematik kaygı ölçeği; güvenirlik ve geçerlik çalışması. Ekev Akademi Dergisi, (73), 429-440.
- Nasibov, F., & Kaçar, A. (2005). Matematik ve matematik eğitimi üzerine. Kastamonu Eğitim Dergisi 13 (2): 339-346.
- Özcan, K. V., Akbay, M. & Karakuş, T. (2016). Üniversite öğrencilerinin oyun oynama alışkanlıklarının uzamsal
becerilerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(1), 37-52.
- Özsevgeç, T. (2006). Kuvvet ve hareket ünitesine yönelik 5E modeline göre geliştirilen öğrenci rehber materyalinin etkililiğinin değerlendirilmesi. Journal of Turkish Science Education, 2 (3), 36-48
- Öztop, F. (2023). Matematik öğretiminde dijital teknoloji kullanımının öğrencilerin matematik kaygısını azaltmadaki etkililiği: bir meta-analiz. Erciyes Journal of Education, 7(1), 22-40.
- Putwain D. W., Becker S., Symes W., Pekrun R. (2018). Reciprocal relations between students’ academic enjoyment, boredom, and achievement over time. Learning and Instruction, 54, 73–81.
- Renyi, A. (2011). Matematik üzerine diyaloglar. Ankara: Dost Kitabevi.
- Rocha, M., & Dondio, P. (2021). Effects of a videogame in math performance and anxiety in primary school. International Journal of Serious Games, 8(3), 45-70.
- Rodríguez S., Regueiro B., Piñeiro I., Estévez I., Valle A. (2020). Gender differences in mathematics motivation: Differential effects on performance in primary education. Frontiers in Psychology, 10, 3050.
- Richardson, F. C. & Suinn, R. M. (1972). The mathematics anxiety rating scale: psychometric data. Journal of Counseling Psychology, 19, 551–554.
- Schunk, D. H. (2001). Social cognitive theory and self-regulated learning. In B. J. Zimmennan & D. H. Schunk (Eds.). Self-Regulated Learning and Academic Achievement: Theoretical Perspectives (125-151). Mahway, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
- Shin, N., Sutherland, L. M., Norris, C. A., & Soloway, E. (2012). Effects of game technology on elementary student learning in mathematics. British Journal of Educational Technology, 43, 540–560.
- Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics (6th ed.), Boston: Allyn and Bacon.
- Tahiroğlu, M., & Çakır, S. (2014). İlkokul 4. sınıflara yönelik matematik motivasyon ölçeğinin geliştirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3).
- Tobias, S. & Weissbrod, C. (1980). Anxiety and mathematics: An update. Harvard Educational Review, 50, 63–70.
- Yavuzkan, H. (2019). Eğitsel dijital oyunların 5. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına ve tutumuna etkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Niğde Ömer Halis Demir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
- Yiğit, A. (2007). İlköğretim 2. sınıf seviyesinde bilgisayar destekli eğitici matematik oyunlarının başarıya ve kalıcılığa etkisi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,
- Wang M.-T., Fredricks J. A., Ye F., Hofkens T. L., Linn J. S. (2016). The math and science engagement scales: Scale development, validation, and psychometric properties. Learning and Instruction, 43, 16–26.
Year 2024,
Volume: 9 Issue: 2, 172 - 191
Sevde Nur Sungur
,
Mehmet Akif Bircan
References
- Akbaba, S., & Aktaş, A. (2005). İçsel motivasyonun bazı değişkenler açısından incelenmesi. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 21(21), 19-42.
- Akbay, M. (2015). Kurmacılık yaklaşımı ile dijital oyun ortamında tasarım yapmanın, lise öğrencilerinin geometri başarı, özyeterlilik ve uzamsal becerilerine etkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Atatürk Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
- Akman, E. (2019). İlkokul matematik dersi kesirler konusunda geliştirilen sanal gerçeklik uygulamasının farklı değişkenler açısından etkisinin incelenmesi. [Yayınlanmamış doktora tezi]. Amasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Aksoy, N. C. (2014). Dijital oyun tabanlı matematik öğretiminin ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin başarılarına, başarı güdüsü, öz-yeterlik ve tutum özelliklerine etkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
- Ames, C. (1992). Classrooms: Goals, structures, and student motivation. Journal of Educational Psychology, 84, 261–271.
- Arianrhod, R. (2005). Einstein’s heros: ımagining the world through the language of mathematics. New York: Oxford University Press.
- Aslan Akın, F. ve Atıcı, B. (2015). Oyun tabanlı öğrenme ortamlarının öğrenci başarısına ve görüşlerine etkisi. Turkish Journal of Educational Studies, 2 (2).
- Aslan, Ö. Ş., Göcen, S., & Şen, S. (2022). Reliability generalization meta-analysis of mathematics anxiety scale for primary school students. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology, 13(2), 117-133.
- Atit, K., Power, J.R., Veurink, N. (2020).Examining the role of spatial skills and mathematics motivation on middle school mathematics achievement. IJ STEM Ed 7, 38 (2020).
- Aydoğmuş, E. (2010). Lise 1 fizik dersi iş- enerji konusunun öğretiminde 5E modelinin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisinin araştırılması. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 83-94.
- Bai, H., Pan, W., Hirumi, A., & Kebritchi, M. (2012). Assessing the effectiveness of a 3-D instructional game on improving mathematics achievement and motivation of middle school students. British Journal of Educational Technology, 43(6), 993–1003.
- Balantekin, Y., & Oksal, A. (2014). İlkokul 3. ve 4. sınıf öğrencileri için matematik dersi motivasyon ölçeği. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 3(2), 102-113.
- Baykul, Y. (2022). İlkokulda matematik öğretimi. (17. Baskı). Ankara: Pegem Akademi
- Biber. A. Ç. (2019) Matematik ve öğretimi. Kaçar E. (ed.). İlkokulda matematik öğretimi. Birinci baskı. Ankara. Pegem Akademi Yayıncılık.
- Büyüköztürk, Ş. (2001). Deneysel desenler. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
- Can, A. (2023). SPSS ile Bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. (11. Baskı) Ankara: Pegem Akademi.
- Creswell, J. W. (2014). Research design: qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4th edition). Sage Publications.
- Çakıcı, L. (2018). Dijital öykü temelli matematik öğretiminin öğrencilerin akademik başarı motivasyon ve matematik etkinliklerine yönelik tutumları üzerine etkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
- Çankaya, S., & Karamete, A. (2008). Eğitsel bilgisayar oyunlarının öğrencilerin matematik dersine ve eğitsel bilgisayar oyunlarına yönelik tutumlarına etkisi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2).
- Divrik, R. (2023). Dijital destekli kavram karikatürlerinin özel yetenekli 4. sınıf öğrencilerinin matematik dersi motivasyonlarına etkisi: karma yöntem araştırması. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 12(2), 406-419.
- Dondio, P., Gusev, V. & Rocha, M. (2023). Do games reduce maths anxiety? A meta–analysis. Computers & Education, 194.
- Ergenç, T. S. (2011). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi bilişsel hazır bulunuşluk düzeyleri ile matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Eskişehir Osman Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
- Göçen, G. (2014). Dijital öyküleme yönteminin öğrencilerin akademik başarıları ile öğrenme ve ders çalışma stratejilerine etkisi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.
- Hembree, R. (1990). The nature, effects, and relief of mathematics anxiety. Journal for Research in Mathematics Education, 21, 33–46.
- Hung, CM., Huang, I. & Hwang, GJ. (2014). Effects of digital game-based learning on students’ self-efficacy, motivation, anxiety, and achievements in learning mathematics. J. Comput. Educ. 1, 151–166.
- İncekara, H., & Taşdemir, Ş. (2019). Matematikte dört işlem becerisinin geliştirilmesi için dijital oyun tasarımı ve öğrenci başarısına etkileri. Gazi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 5(3), 227-236.
- Jackson, K. (2014). Connecting expectations and values: students’ perceptations of devolopmental mathematics in a computer- based enviroment. [Unpublished Doctoral Dissertation]. North Carolina State University
- Karagül, S. N., & Bircan, M. A., (2022). Eğitsel dijital oyunlar. M. Ersoy, D. Kayahan Yüksel (Ed.), Öğretim Teknolojileri (1. Baskı) içinde (135-153). Ankara: Eğiten Kitap.
- Karakuş Yılmaz, T., & Samur, Y. (2020). Dijital oyun teknolojisi. M.Erdem, F. Sarsar (Ed.) Dijital teknoloji aracılı düşünme öğretimi (1. Baskı) içinde (s. 347-377). Ankara: Pegem Akademi
- Ke, F., & Grabowski, B. (2007). Game playing for mathematics learning: Cooperative or not? British Journal of Educational Technology, 38(2), 249–259.
- Kebritchi, M., Hirumi, A., & Bai, H. (2010). The effects of modern mathematics computer games on mathematics achievement and class motivation. Computers and Education, 55(2), 427–443.
- Kesici, A. (2018). Lise öğrencilerinin matematik motivasyonunun matematik başarısına etkisinin incelenmesi. Ondokuz Mayis University Journal of Education Faculty, 37(2), 177-194.
- Kılıç, A. (2011). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin genel başarıları, matematik başarıları, matematik dersine yönelik tutumları, güdülenmeleri ve matematik kaygıları arasındaki ilişki. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
- Kula, A. (2005). Öğretimsel Bilgisayar Oyunlarının Temel Aritmetik İşlem Becerilerinin Gelişimine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
- Kuzusu, K. (1999). Oral self-e.vpression activities as a facilitator of slııılenls' posiıive alliluıles and motivation. [ıvnnv.sairey. ac. uk/EU/kudok.pdf] adresinden 01.04.2024 tarihinde erişildi.
- Külünk Akyurt, G. (2019). İlkokul 4. sınıf öğrencilerinin matematik motivasyonu, kaygısı ve başarısı arasındaki ilişkinin incelenmesi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Ordu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
- Lyons, I. M. & Beilock, S. L. (2012). Mathematics anxiety: Separating the math from the anxiety. Cerebral Cortex, 22, 2102–2110.
- Maddox, R. B. (2002). Mathematical thinking and writing: a transition to higher mathematics. San Diego, California: Academic Press.
- Mutlu, Y., & Söylemez, İ. (2018). İlkokul 3. ve 4. sınıf çocukları için matematik kaygı ölçeği; güvenirlik ve geçerlik çalışması. Ekev Akademi Dergisi, (73), 429-440.
- Nasibov, F., & Kaçar, A. (2005). Matematik ve matematik eğitimi üzerine. Kastamonu Eğitim Dergisi 13 (2): 339-346.
- Özcan, K. V., Akbay, M. & Karakuş, T. (2016). Üniversite öğrencilerinin oyun oynama alışkanlıklarının uzamsal
becerilerine etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 24(1), 37-52.
- Özsevgeç, T. (2006). Kuvvet ve hareket ünitesine yönelik 5E modeline göre geliştirilen öğrenci rehber materyalinin etkililiğinin değerlendirilmesi. Journal of Turkish Science Education, 2 (3), 36-48
- Öztop, F. (2023). Matematik öğretiminde dijital teknoloji kullanımının öğrencilerin matematik kaygısını azaltmadaki etkililiği: bir meta-analiz. Erciyes Journal of Education, 7(1), 22-40.
- Putwain D. W., Becker S., Symes W., Pekrun R. (2018). Reciprocal relations between students’ academic enjoyment, boredom, and achievement over time. Learning and Instruction, 54, 73–81.
- Renyi, A. (2011). Matematik üzerine diyaloglar. Ankara: Dost Kitabevi.
- Rocha, M., & Dondio, P. (2021). Effects of a videogame in math performance and anxiety in primary school. International Journal of Serious Games, 8(3), 45-70.
- Rodríguez S., Regueiro B., Piñeiro I., Estévez I., Valle A. (2020). Gender differences in mathematics motivation: Differential effects on performance in primary education. Frontiers in Psychology, 10, 3050.
- Richardson, F. C. & Suinn, R. M. (1972). The mathematics anxiety rating scale: psychometric data. Journal of Counseling Psychology, 19, 551–554.
- Schunk, D. H. (2001). Social cognitive theory and self-regulated learning. In B. J. Zimmennan & D. H. Schunk (Eds.). Self-Regulated Learning and Academic Achievement: Theoretical Perspectives (125-151). Mahway, NJ: Lawrence Erlbaum Associates.
- Shin, N., Sutherland, L. M., Norris, C. A., & Soloway, E. (2012). Effects of game technology on elementary student learning in mathematics. British Journal of Educational Technology, 43, 540–560.
- Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2013). Using Multivariate Statistics (6th ed.), Boston: Allyn and Bacon.
- Tahiroğlu, M., & Çakır, S. (2014). İlkokul 4. sınıflara yönelik matematik motivasyon ölçeğinin geliştirilmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(3).
- Tobias, S. & Weissbrod, C. (1980). Anxiety and mathematics: An update. Harvard Educational Review, 50, 63–70.
- Yavuzkan, H. (2019). Eğitsel dijital oyunların 5. sınıf öğrencilerinin matematik başarısına ve tutumuna etkisi. [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Niğde Ömer Halis Demir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
- Yiğit, A. (2007). İlköğretim 2. sınıf seviyesinde bilgisayar destekli eğitici matematik oyunlarının başarıya ve kalıcılığa etkisi. [Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,
- Wang M.-T., Fredricks J. A., Ye F., Hofkens T. L., Linn J. S. (2016). The math and science engagement scales: Scale development, validation, and psychometric properties. Learning and Instruction, 43, 16–26.