Bu çalışmanın amacı, ilkokul 3. sınıf matematik dersinde kavram karikatürleriyle desteklenen öğretim etkinliklerinin öğrencilerin matematik başarıları üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırma, kontrol grubu olmayan ön-test ve son-test desenine sahip zayıf deneysel bir model kullanılarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim öğretim yılında Orta Karadeniz Bölümü’nde yer alan bir ilçede öğrenim gören 13 ( 6 kız, 7 erkek) 3. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen çoktan seçmeli başarı testi, süreç başlangıcında ön test olarak, süreç sonunda ise son test olarak iki kez uygulanmıştır. Süreç içinde de kavram karikatürü etkinlik sayfaları kullanılmıştır. Araştırmaya ait verilerin analizinde Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi (Wilcoxon Signed Rank Test) ve Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Yapılan analizler, kavram karikatürleri etkinliklerine dayalı öğretimin matematik dersinde geometrik cisimler ve şekiller konusundaki başarıyı artırdığını, cinsiyetler arasında anlamlı bir fark olmadığını ancak erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre ortalama başarısının daha yüksek olduğunu göstermektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 24, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | September 17, 2024 |
Acceptance Date | November 12, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 2 |