Research Article
BibTex RIS Cite

eTwinning Platformunda Türkiye’nin Ortağı Olduğu Sanat Eğitimi Projeleri

Year 2024, Volume: 9 Issue: 2, 192 - 211

Abstract

eTwinning, Avrupa Birliği tarafından desteklenen ve öğretmenlerin dijital platformlar üzerinden iş birliği yaparak projeler geliştirmesine olanak tanıyan bir eğitim topluluğudur. Türkiye, bu platforma 2009 yılında katılmış ve sanat eğitimi dâhil olmak üzere birçok disiplinle ilgili projeler üretmiştir. Bu çalışma, Türkiye’nin paydaşı olduğu sanat eğitimi projelerini derinlemesine inceleyerek, bu alandaki katkıları ve yenilikçi yaklaşımları ortaya koymayı amaçlamaktadır. Sanat eğitimi odağında gerçekleştirilen; Ulusal Kalite Etiketi ve Avrupa Kalite Etiketi almış 38 proje, amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilerek incelenmiştir. Veriler, eTwinning platformunda paylaşılan yazılı dokümanlar aracılığıyla toplanmış, betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, projelerin büyük bir kısmı disiplinler arası yaklaşımla sunulan yenilikçi öğretim teknikleri ve etkinlikler içermektedir. Sanat eğitimi projelerinin, çoğunlukla erken yaş gruplarına yönelik olduğu ve temel eğitim kademelerinde yoğunlaştığı, lise düzeyinde ise oldukça sınırlı olduğu görülmüştür. Özellikle çevre bilinci ve yaratıcılığın geliştirilmesine yönelik projelerin sayıca fazla olması, sanat eğitiminin disiplinler arası bir yaklaşımla ele alındığını ve eğitimin yalnızca sanatsal becerilerle sınırlı kalmayıp çevresel ve sosyal sorumluluk gibi konuları da içerdiğini göstermektedir. Ulusal Kalite Etiketi ve Avrupa Kalite Etiketi almış projelerin yüksek kalite standartlarını karşıladığı ve pandemi sürecinde çevrim içi iş birliğinin arttığı görülmüştür. Ayrıca, Türkiye'nin projelere diğer ülkelere kıyasla daha fazla üye ile katılım sağlayarak uluslararası iş birliğinde etkin bir rol oynadığı ve bu süreçte önemli katkılarda bulunduğu belirlenmiştir. Bu bağlamda, sanat eğitiminin dijital platformlar aracılığıyla yaygınlaştırılmasına yönelik önemli bulgular sunan bu araştırmanın, gelecekte yapılacak araştırmalara ve alan yazınına önemli bir katkı sunacağı düşünülmektedir.

References

  • Alakuş, A. O., & Mercin, L. (2020). Ön söz. İçinde A. O. Alakuş & L. Mercin (Ed.), Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi (5. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • European School Education Platform (ESEP). (t.y.a). About eTwinning. Erişim Tarihi: 13 Ağustos 2024, https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/about?prefLang=tr
  • European School Education Platform (ESEP). (t.y.b). eTwinning for future teachers. Erişim Tarihi: 18 Ağustos 2024, https://school-education.ec.europa.eu/en/about/etwinning-future-teachers?prefLang=tr
  • European School Education Platform (ESEP). (t.y.c). More information about the eTwinning European Prizes. Erişim Tarihi: 30 Ağustos 2024, https://school-education.ec.europa.eu/en/more-information-about-etwinning-european-prizes?prefLang=tr
  • European School Education Platform (ESEP). (t.y.d). Projects. Erişim Tarihi: 15 Ağustos 2024, https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects?keywords=&f%5B0%5D=membership_countries%3ATürkiye
  • Kırışoğlu, O. T. (2002). Sanatta eğitim görmek, öğrenmek, yaratmak (2. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Lambert, V. A., & Lambert, C. E. (2013). Qualitative descriptive research: an acceptable design. Pacific Rim International Journal of Nursing Research, 16(4), 255–256. Retrieved from https://he02.tci-thaijo.org/index.php/PRIJNR/article/view/5805
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2019). eTwinning faaliyeti kitapçığı. Erişim adresi: http://etwinning.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2023/03/eTwinning_Faaliyeti_Tanitim_Kitapcigi.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2022). Adım adım eTwinning. Erişim adresi: http://etwinning.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2021/12/DergiEkim2021.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2024a). Yenilik ve eğitim. Erişim adresi: http://etwinning.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2024/01/2023-2024-Yenilik-ve-Egitim_mobil.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2024b, 21 Mart). eTwinning faaliyetlerinde Türkiye 44 ülke içinde 1. sırada yer alıyor. https://www.meb.gov.tr/etwinning-faaliyetlerinde-turkiye-44-ulke-icinde-1-sirada-yer-aliyor/haber/33129/tr
  • National Art Education Association (NAEA). (2016). Learning in a visual age: the critical ımportance of visual arts education. Erişim tarihi: 20 Ağustos 2024, https://www.arteducators.org/advocacy-policy/learning-in-a-visual-age
  • Patton. M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. baskı). Seçkin Yayıncılık.

Art Education Projects in which Turkey is a Partner on eTwinning Platform

Year 2024, Volume: 9 Issue: 2, 192 - 211

Abstract

eTwinning is an educational community supported by the European Union that enables teachers to collaborate and develop projects through digital platforms. Turkey joined this platform in 2009 and has produced projects in many disciplines, including art education. This study aims to reveal the contributions and innovative approaches in this field by examining in depth the art education projects in which Turkey is a stakeholder. Thirty-eight projects with a focus on arts education that have received the National Quality Label and European Quality Label were selected and analyzed using purposive sampling method. The data were collected through written documents shared on the eTwinning platform and evaluated with descriptive analysis method. According to the findings of the study, most of the projects included innovative teaching techniques and activities presented with an interdisciplinary approach. It was observed that art education projects were mostly aimed at early age groups and concentrated at basic education levels, while they were very limited at high school level. The high number of projects, especially those aimed at developing environmental awareness and creativity, shows that arts education is handled with an interdisciplinary approach and that education is not only limited to artistic skills but also includes issues such as environmental and social responsibility. It was observed that the projects that received the National Quality Label and European Quality Label met high quality standards and that online collaboration increased during the pandemic. In addition, it was determined that Turkey played an active role in international cooperation by participating in the projects with more members compared to other countries and made significant contributions in this process. In this context, it is thought that this study, which provides important findings on the dissemination of art education through digital platforms, will make an important contribution to future research and literature.

References

  • Alakuş, A. O., & Mercin, L. (2020). Ön söz. İçinde A. O. Alakuş & L. Mercin (Ed.), Sanat eğitimi ve görsel sanatlar öğretimi (5. baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • European School Education Platform (ESEP). (t.y.a). About eTwinning. Erişim Tarihi: 13 Ağustos 2024, https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/about?prefLang=tr
  • European School Education Platform (ESEP). (t.y.b). eTwinning for future teachers. Erişim Tarihi: 18 Ağustos 2024, https://school-education.ec.europa.eu/en/about/etwinning-future-teachers?prefLang=tr
  • European School Education Platform (ESEP). (t.y.c). More information about the eTwinning European Prizes. Erişim Tarihi: 30 Ağustos 2024, https://school-education.ec.europa.eu/en/more-information-about-etwinning-european-prizes?prefLang=tr
  • European School Education Platform (ESEP). (t.y.d). Projects. Erişim Tarihi: 15 Ağustos 2024, https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects?keywords=&f%5B0%5D=membership_countries%3ATürkiye
  • Kırışoğlu, O. T. (2002). Sanatta eğitim görmek, öğrenmek, yaratmak (2. baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Lambert, V. A., & Lambert, C. E. (2013). Qualitative descriptive research: an acceptable design. Pacific Rim International Journal of Nursing Research, 16(4), 255–256. Retrieved from https://he02.tci-thaijo.org/index.php/PRIJNR/article/view/5805
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2019). eTwinning faaliyeti kitapçığı. Erişim adresi: http://etwinning.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2023/03/eTwinning_Faaliyeti_Tanitim_Kitapcigi.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2022). Adım adım eTwinning. Erişim adresi: http://etwinning.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2021/12/DergiEkim2021.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2024a). Yenilik ve eğitim. Erişim adresi: http://etwinning.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2024/01/2023-2024-Yenilik-ve-Egitim_mobil.pdf
  • Millî Eğitim Bakanlığı (MEB). (2024b, 21 Mart). eTwinning faaliyetlerinde Türkiye 44 ülke içinde 1. sırada yer alıyor. https://www.meb.gov.tr/etwinning-faaliyetlerinde-turkiye-44-ulke-icinde-1-sirada-yer-aliyor/haber/33129/tr
  • National Art Education Association (NAEA). (2016). Learning in a visual age: the critical ımportance of visual arts education. Erişim tarihi: 20 Ağustos 2024, https://www.arteducators.org/advocacy-policy/learning-in-a-visual-age
  • Patton. M. Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd ed.). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. baskı). Seçkin Yayıncılık.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Other Fields of Education (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Cihan Şule Külük 0000-0002-8088-746X

Özlem Gök 0000-0002-2589-8369

Early Pub Date December 25, 2024
Publication Date
Submission Date October 4, 2024
Acceptance Date December 5, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 9 Issue: 2

Cite

APA Külük, C. Ş., & Gök, Ö. (2024). eTwinning Platformunda Türkiye’nin Ortağı Olduğu Sanat Eğitimi Projeleri. Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 9(2), 192-211.