eTwinning, Avrupa Birliği tarafından desteklenen ve öğretmenlerin dijital platformlar üzerinden iş birliği yaparak projeler geliştirmesine olanak tanıyan bir eğitim topluluğudur. Türkiye, bu platforma 2009 yılında katılmış ve sanat eğitimi dâhil olmak üzere birçok disiplinle ilgili projeler üretmiştir. Bu çalışma, Türkiye’nin paydaşı olduğu sanat eğitimi projelerini derinlemesine inceleyerek, bu alandaki katkıları ve yenilikçi yaklaşımları ortaya koymayı amaçlamaktadır. Sanat eğitimi odağında gerçekleştirilen; Ulusal Kalite Etiketi ve Avrupa Kalite Etiketi almış 38 proje, amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilerek incelenmiştir. Veriler, eTwinning platformunda paylaşılan yazılı dokümanlar aracılığıyla toplanmış, betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, projelerin büyük bir kısmı disiplinler arası yaklaşımla sunulan yenilikçi öğretim teknikleri ve etkinlikler içermektedir. Sanat eğitimi projelerinin, çoğunlukla erken yaş gruplarına yönelik olduğu ve temel eğitim kademelerinde yoğunlaştığı, lise düzeyinde ise oldukça sınırlı olduğu görülmüştür. Özellikle çevre bilinci ve yaratıcılığın geliştirilmesine yönelik projelerin sayıca fazla olması, sanat eğitiminin disiplinler arası bir yaklaşımla ele alındığını ve eğitimin yalnızca sanatsal becerilerle sınırlı kalmayıp çevresel ve sosyal sorumluluk gibi konuları da içerdiğini göstermektedir. Ulusal Kalite Etiketi ve Avrupa Kalite Etiketi almış projelerin yüksek kalite standartlarını karşıladığı ve pandemi sürecinde çevrim içi iş birliğinin arttığı görülmüştür. Ayrıca, Türkiye'nin projelere diğer ülkelere kıyasla daha fazla üye ile katılım sağlayarak uluslararası iş birliğinde etkin bir rol oynadığı ve bu süreçte önemli katkılarda bulunduğu belirlenmiştir. Bu bağlamda, sanat eğitiminin dijital platformlar aracılığıyla yaygınlaştırılmasına yönelik önemli bulgular sunan bu araştırmanın, gelecekte yapılacak araştırmalara ve alan yazınına önemli bir katkı sunacağı düşünülmektedir.
etwinning Sanat Eğitimi Projeleri Görsel Sanatlar Eğitim Projeleri Dijital Eğitim Platformları
eTwinning is an educational community supported by the European Union that enables teachers to collaborate and develop projects through digital platforms. Turkey joined this platform in 2009 and has produced projects in many disciplines, including art education. This study aims to reveal the contributions and innovative approaches in this field by examining in depth the art education projects in which Turkey is a stakeholder. Thirty-eight projects with a focus on arts education that have received the National Quality Label and European Quality Label were selected and analyzed using purposive sampling method. The data were collected through written documents shared on the eTwinning platform and evaluated with descriptive analysis method. According to the findings of the study, most of the projects included innovative teaching techniques and activities presented with an interdisciplinary approach. It was observed that art education projects were mostly aimed at early age groups and concentrated at basic education levels, while they were very limited at high school level. The high number of projects, especially those aimed at developing environmental awareness and creativity, shows that arts education is handled with an interdisciplinary approach and that education is not only limited to artistic skills but also includes issues such as environmental and social responsibility. It was observed that the projects that received the National Quality Label and European Quality Label met high quality standards and that online collaboration increased during the pandemic. In addition, it was determined that Turkey played an active role in international cooperation by participating in the projects with more members compared to other countries and made significant contributions in this process. In this context, it is thought that this study, which provides important findings on the dissemination of art education through digital platforms, will make an important contribution to future research and literature.
eTwinning Art Education Projects Visual Arts Education Projects Digital Education Platforms
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 25, 2024 |
Publication Date | |
Submission Date | October 4, 2024 |
Acceptance Date | December 5, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 9 Issue: 2 |