Bu çalışma Kazakistanlı öğrencilerin Türkiye Türkçesi öğrenirken yaşadığı sıkıntıları tespit etmek ve bu tespitler ışığında öneriler geliştirmek amacıyla kaleme alınmıştır. Tarama modeliyle yapılan çalışmada Kazakistan’da Süleyman Demirel Üniversitesi, Abay Üniversitesi, El-Farabi Üniversitesi, Merkez Orta Asya Üniversitesi ve Ablay Han Üniversitesi’nde okuyan 180 öğrenciden dinleme, okuma, konuşma ve yazma alanlarında yaşadıkları sıkıntıları yazmaları istenmiştir. Sonrasında öğrencilerin yazdıkları metinler öğrencilerden alınarak içerik analizine tabi tutulmuş, SPSS 15 programı vasıtasıyla yaşanılan sorunların frekans ve yüzdeleri verilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin ayrı ayrı her bir beceri alanında pek çok sıkıntı yaşadıkları tespit edilmiştir. Bu sıkıntıların başında kelime hazinesinin yetersiz olması ve uygulamada yaşanan eksiklikler gelmektedir.
This study is to reveal the difficulties of Kazakh students in learning Turkish and to suggest propositions that would ameliorate these problems. In study conducted through descriptive survey method. 180 students studying at Suleyman Demirel University, Kazakh National Pedagogical University named after Abai, Kazakh University of International Relations and World Languages named after Ablai Khan, Central-Asian University, Kazakh State University named after El-Farabi. Kazakhstan were asked to note their
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 14, 2015 |
Submission Date | June 14, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 |