Bireyin kendisini, toplumun ise bireyi, kontrol etmesini sağlayan
unsurların başında değerler gelmektedir. Sahip olunan değerler kişinin
toplum içerisindeki statüsünün belirlenmesinde etkili olmaktadır. Bu değerler sayesinde birey, diğer insanlar ile etkili iletişime geçebilir ve sosyal
konumunun belirlenmesi için uygun bir altyapı oluşturabilir.
Toplumsal kültürün oluşması; fertlerin değer yargılarının bir üst kimlik
olarak toplumsal hayata yön vermesi, ya da mevcut toplumsal değerlerin
bireylere aktarılması ile gerçekleştirilebilir. Ailede başlayan değerler
eğitimi, okullarda formal bir yapı içerisinde temel değerlerin öğrencilere
kazandırılması ile devam eder.
Eğitimleri süresince; öğrencilere, sadece bilişsel ve psiko-motor kazanımların
verildiği bir anlayış, toplumu oluşturan fertlerin, değer, tutum
vb. duyuşsal kazanımları elde edememelerine sebep olacaktır. Dolayısıyla,
toplumsal bütünlüğün sağlanması ve ortak amaçların belirlenmesi zor,
hatta imkânsız hale gelecektir.
Bu durum, değerler eğitiminin okullarımızda sistemli ve etkili bir biçimde yapılması zorunluluğunu ortaya çıkartmaktadır. Bu ise; ancak değerler eğitimi ile ilgili kavram ve konuların öğretmenler tarafından özümsenmesi
ile sağlanabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2006 |
Submission Date | October 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2006 Number: 19 |