BibTex RIS Cite

Değerler Eğitimi’ne Genel Bir Bakış

Year 2006, Number: 19, 499 - 522, 01.02.2006

Abstract

References

  • AKBAŞ, Oktay (2004). Türk Milli Eğitim Sisteminin Duyuşsal Amaçları- nın (Değerlerinin) İlköğretim II. Kademedeki Gerçekleşme Dere- cesinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anka- ra: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • BEILL, Brigitte (2003). İyi Çocuk, Zor Çocuk “Doğru Davranışlar Ço- cuklara Nasıl Kazandırılır?” (Çev. Cuma Yorulmaz). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • BİSHOP, C.Diane (Edit). (1993). Report of the Task Force on Values in
  • Education for the State of Arizona, Arizona Department of Edu- cation. www.eric.ed.gov, ERİC Document: ED 386 270. CITATION, W. Huitt (2004). Values. Educational Psychology
  • Interactive. Valdosta, GA: Valdosta State University. 02.03.2005 tarihinde internetten elde edilmiştir: http://chiron.valdosta.edu/whuitt/COL/affsys/values.html
  • ÇELİKKAYA, Hasan (1996). Fonksiyonel Eğitim Sosyolojisi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • ÇETİN, Şaban (2004). Değişen Değerler ve Eğitim. Milli Eğitim Dergisi. Sayı:161.
  • ÇİFTÇİ, Nermin (2003). Kohlberg’in Bilişsel Ahlâk Gelişimi Teorisi:
  • Ahlâk ve Demokrasi Eğitimi. Değerler Eğitimi Dergisi. Cilt I, Sayı 1.(43–47). DİLMAÇ, Bülent (2002). İnsanca Değerler Eğitimi. Ankara: Nobel Ya- yınları.
  • EKŞİ, Halil (2003). Temel İnsani Değerlerin Kazanılmasında Bir Yakla- şım: Karakter Eğitimi Programları. Değerler Eğitimi Dergisi. Cilt I, Sayı 1.(79–96).
  • FERNANDES, Lydia (1999). Value Personalisation: A Base for Value
  • Education. www.eric.ed.gov, ERİC Document: ED 434 880. GÜVEN, Sami (1999). Toplum Bilim. Bursa: Ezgi Kitapevi.
  • HALSTEAD, J. Mark & Taylor, J. Monica (2000). Learning and Teaching about Values: a review of recent research. Cambridge
  • Journal of Education, Vol. 30, No.2. (169-202). HALSTEAD, Mark (1996). Values in Education and Education in
  • Values. Values and Values Education in Schools. London: The Falmer Press. KAĞITÇIBAŞI, Çiğdem ve KUŞDİL, M. Ersin (2000). Türk Öğretmen- lerinin Değer Yönelimleri ve Schwartz Değer Kuramı. Türk Psi- koloji Dergisi, 15(45). (59–76).
  • LEMING, James (1999). Teaching Values in Social Studies Education,
  • Past Practices and Current Trends. 02. .03. 2003 tarihinde inter- netten elde edilmiştir. http://www.usoe.k12.ut.us/curr/char_ed/fedproj/hist/teaching.htm
  • MICHAELIS, U. John (1988). Social Studies for Children (A Guide to Basic Instruction) (Ninth Edition) New Jersey: Prentice Hall İnc.
  • NAYLOR, David T. and DIEM, Richard (1987). Elementary and Middle
  • School Social Studies. New York: Random House ÖZGÜR, İbrahim N. (1973). Çocuklarımıza Ne Gibi Değerler Öğretebili- riz? Pedagoji (Çocuk ve Gencin Eğitim Dergisi). İstanbul:
  • Özyürek Basımevi. Cilt: I, Sayı: 5. (36–39). REBOUL, Oliver (1995). Değerlerimiz evrensel midir? (Çev. Hüseyin IZGAR) Eğitim Yönetimi. Yıl: 1, Güz. Sayı: 3 (363–374).
  • SANCHEZ, Tony R. (1998). Heroes, Values, and Transcending Time:
  • Using Trade Books to Teach Values. www.eric.ed.gov , ERİC Document No: ED 426 923. SUH, Bernadyn Kim & TRAIGER, Jerome (1999). Teaching Values
  • Through Elementary Social Studies And Literature Curricula. Education. Summer.Vol. 119 Issue 4. (723–727). TEZCAN, Mahmut (1974). Türklerle ilgili stereotipler (kalıp yargılar) ve Türk değerleri üzerine bir deneme. Ankara: Ankara Üniversitesi
  • Eğitim Fakültesi Yayınları. TILLMAN, Diane (2000). Living Values Activities for Young Adults.
  • Deerfield Beach-Florida: Health Communications İnc. TITUS, N. Dale (1994). Values Education in American Secondary
  • Schools. www.eric.ed.gov, ERİC Document No: ED 381 423.

DEĞERLER EĞİTİMİ’NE GENEL BİR BAKIŞ

Year 2006, Number: 19, 499 - 522, 01.02.2006

Abstract

Bireyin kendisini, toplumun ise bireyi, kontrol etmesini sağlayan
unsurların başında değerler gelmektedir. Sahip olunan değerler kişinin
toplum içerisindeki statüsünün belirlenmesinde etkili olmaktadır. Bu değerler sayesinde birey, diğer insanlar ile etkili iletişime geçebilir ve sosyal
konumunun belirlenmesi için uygun bir altyapı oluşturabilir.
Toplumsal kültürün oluşması; fertlerin değer yargılarının bir üst kimlik
olarak toplumsal hayata yön vermesi, ya da mevcut toplumsal değerlerin
bireylere aktarılması ile gerçekleştirilebilir. Ailede başlayan değerler
eğitimi, okullarda formal bir yapı içerisinde temel değerlerin öğrencilere
kazandırılması ile devam eder.
Eğitimleri süresince; öğrencilere, sadece bilişsel ve psiko-motor kazanımların
verildiği bir anlayış, toplumu oluşturan fertlerin, değer, tutum
vb. duyuşsal kazanımları elde edememelerine sebep olacaktır. Dolayısıyla,
toplumsal bütünlüğün sağlanması ve ortak amaçların belirlenmesi zor,
hatta imkânsız hale gelecektir.
Bu durum, değerler eğitiminin okullarımızda sistemli ve etkili bir biçimde yapılması zorunluluğunu ortaya çıkartmaktadır. Bu ise; ancak değerler eğitimi ile ilgili kavram ve konuların öğretmenler tarafından özümsenmesi
ile sağlanabilir.

References

  • AKBAŞ, Oktay (2004). Türk Milli Eğitim Sisteminin Duyuşsal Amaçları- nın (Değerlerinin) İlköğretim II. Kademedeki Gerçekleşme Dere- cesinin Değerlendirilmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Anka- ra: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • BEILL, Brigitte (2003). İyi Çocuk, Zor Çocuk “Doğru Davranışlar Ço- cuklara Nasıl Kazandırılır?” (Çev. Cuma Yorulmaz). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • BİSHOP, C.Diane (Edit). (1993). Report of the Task Force on Values in
  • Education for the State of Arizona, Arizona Department of Edu- cation. www.eric.ed.gov, ERİC Document: ED 386 270. CITATION, W. Huitt (2004). Values. Educational Psychology
  • Interactive. Valdosta, GA: Valdosta State University. 02.03.2005 tarihinde internetten elde edilmiştir: http://chiron.valdosta.edu/whuitt/COL/affsys/values.html
  • ÇELİKKAYA, Hasan (1996). Fonksiyonel Eğitim Sosyolojisi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • ÇETİN, Şaban (2004). Değişen Değerler ve Eğitim. Milli Eğitim Dergisi. Sayı:161.
  • ÇİFTÇİ, Nermin (2003). Kohlberg’in Bilişsel Ahlâk Gelişimi Teorisi:
  • Ahlâk ve Demokrasi Eğitimi. Değerler Eğitimi Dergisi. Cilt I, Sayı 1.(43–47). DİLMAÇ, Bülent (2002). İnsanca Değerler Eğitimi. Ankara: Nobel Ya- yınları.
  • EKŞİ, Halil (2003). Temel İnsani Değerlerin Kazanılmasında Bir Yakla- şım: Karakter Eğitimi Programları. Değerler Eğitimi Dergisi. Cilt I, Sayı 1.(79–96).
  • FERNANDES, Lydia (1999). Value Personalisation: A Base for Value
  • Education. www.eric.ed.gov, ERİC Document: ED 434 880. GÜVEN, Sami (1999). Toplum Bilim. Bursa: Ezgi Kitapevi.
  • HALSTEAD, J. Mark & Taylor, J. Monica (2000). Learning and Teaching about Values: a review of recent research. Cambridge
  • Journal of Education, Vol. 30, No.2. (169-202). HALSTEAD, Mark (1996). Values in Education and Education in
  • Values. Values and Values Education in Schools. London: The Falmer Press. KAĞITÇIBAŞI, Çiğdem ve KUŞDİL, M. Ersin (2000). Türk Öğretmen- lerinin Değer Yönelimleri ve Schwartz Değer Kuramı. Türk Psi- koloji Dergisi, 15(45). (59–76).
  • LEMING, James (1999). Teaching Values in Social Studies Education,
  • Past Practices and Current Trends. 02. .03. 2003 tarihinde inter- netten elde edilmiştir. http://www.usoe.k12.ut.us/curr/char_ed/fedproj/hist/teaching.htm
  • MICHAELIS, U. John (1988). Social Studies for Children (A Guide to Basic Instruction) (Ninth Edition) New Jersey: Prentice Hall İnc.
  • NAYLOR, David T. and DIEM, Richard (1987). Elementary and Middle
  • School Social Studies. New York: Random House ÖZGÜR, İbrahim N. (1973). Çocuklarımıza Ne Gibi Değerler Öğretebili- riz? Pedagoji (Çocuk ve Gencin Eğitim Dergisi). İstanbul:
  • Özyürek Basımevi. Cilt: I, Sayı: 5. (36–39). REBOUL, Oliver (1995). Değerlerimiz evrensel midir? (Çev. Hüseyin IZGAR) Eğitim Yönetimi. Yıl: 1, Güz. Sayı: 3 (363–374).
  • SANCHEZ, Tony R. (1998). Heroes, Values, and Transcending Time:
  • Using Trade Books to Teach Values. www.eric.ed.gov , ERİC Document No: ED 426 923. SUH, Bernadyn Kim & TRAIGER, Jerome (1999). Teaching Values
  • Through Elementary Social Studies And Literature Curricula. Education. Summer.Vol. 119 Issue 4. (723–727). TEZCAN, Mahmut (1974). Türklerle ilgili stereotipler (kalıp yargılar) ve Türk değerleri üzerine bir deneme. Ankara: Ankara Üniversitesi
  • Eğitim Fakültesi Yayınları. TILLMAN, Diane (2000). Living Values Activities for Young Adults.
  • Deerfield Beach-Florida: Health Communications İnc. TITUS, N. Dale (1994). Values Education in American Secondary
  • Schools. www.eric.ed.gov, ERİC Document No: ED 381 423.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Dr. Kubilay Yazıcı This is me

Publication Date February 1, 2006
Submission Date October 31, 2014
Published in Issue Year 2006 Number: 19

Cite

MLA Yazıcı, Dr. Kubilay. “DEĞERLER EĞİTİMİ’NE GENEL BİR BAKIŞ”. Türklük Bilimi Araştırmaları, no. 19, 2006, pp. 499-22.