Eğitimsel faaliyetler sırasında pek çok materyalden yararlanılmaktadır. Yapılan araştırmalar bu materyaller içerisinde en çok kullanılan türün yazılı materyaller içerisinde yer alan yazılı metinler olduğu gerçeğini göz önüne sermektedir. Yazılı metinlerin yapıları genel olarak bilgi verici ve hikâye edici metinler olmak üzere iki gruba ayrılmaktadır. Eğitimsel faaliyetlerde, çoğunlukla yazılı materyallerde verilen bilişsel düzeydeki kazanımlar, bilgi verici metinler aracılığıyla; değer, tutum gibi duyuşsal alanla ilgili diğer kazanımlar ise hikâye edici metin yapıları kullanılarak öğrencilere aktarılmaya çalışılır. Stratejiler, metnin işlenişi sırasında okuyucuya nasıl bir yol izlemesi gerektiğini göstermeye yararlar. Metnin yapısı okuma sürecinde izlenecek olan stratejinin belirlenmesinde temel değişken olarak karşımıza çıkmaktadır. Hikâyenin yüzü stratejisi, hikâye edici metinlerin okunuşu sırasında metin çözümlemesine yardımcı olmak amacıyla kullanılan bir stratejidir. Bu stratejide kullanılan şablon insan yüzünün ögelerinden oluşmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 1, 2006 |
Submission Date | October 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2006 Number: 20 |