Bu çalışmanın amacı, eylem türü, üye yapı ve biçimbirim olgularının, çocuğun anadili eğitimi sürecinde bir yazılı dilsel girdi olan Türkçe ders kitaplarındaki görünümlerini dil edinimi çalışmalarındaki Görünüş Hipotezi ışığında betimlemektedir. Bu amaç doğrultusunda bir Türkçe 1. sınıf ders kitabı veritabanı olarak seçilerek, veritabanındaki eylemler, eylemlerin üye yapıları ve biçimbirimleri saptanmış, bu yapıların birbirleriyle olan etkileşimleri kullanım sıklıklarıyla ortaya konmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak, bitirme eylemlerinin veritabanında en sık kullanılan eylem türü olduğu ortaya çıkmıştır. Bitirme eylemlerinin sık kullanımı, biçimbirimlerin kullanımını da etkilemiş ve -DI biçimbirimi (bitmişlik görünüşü/ geçmiş zaman) en sık görünen biçimbirim olarak saptanmıştır. Üye yapılarına bakıldığında ise, alanyazındaki benzer çalışmaları destekler nitelikte, yalın durum en fazla kullanım sıklığına sahip yapıdır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2010 |
Submission Date | October 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Number: 27 |