Dil becerileri içinde en geri planda kalan ve bu yüzden de “ihmal edilmiş, unutulmuş, yetim kalmış dil becerisi” olarak nitelendirilen dinleme becerisiyle ilgili çalışmalar, hızı yavaş da olsa artmaktadır. Bu dil becerisi, özellikle ilköğretim müfredatının değişmesinden sonra eğitim camiasının dikkatini daha fazla çekmeye başlamıştır. Türkçenin okullarımızdaki tüm derslerde araç olarak kullanıldığı göz önünde bulundurulduğunda, başta dinleme becerisi olmak üzere, dil becerilerinin öğretiminde de bu araç-amaç ilişkisinin farkında olunması gerekir. Beceriler eğitimle geliştirilebilir bir nitelik taşırlar. Diğer dil becerileri gibi dinleme becerisi de eğitim yoluyla geliştirilebilir. Dinleme becerisinin eğitiminde kullanılacak malzemelerin niteliği ve çeşitliliği, bu süreçte elde edilecek verimi doğrudan etkileyecektir. Dinleme becerisiyle ilgili verilecek eğitim, öğrencileri, hem içinde bulundukları zamanda hem de gelecekte işlerine yarayacak özelliklerle donatmalıdır. Bunun için dinleme eğitiminde, günlük hayatın her aşamasında karşılaşılan durumlardan hareket edilmeli; çalışmalar, geniş bir yelpaze çerçevesinde ele alınmalıdır. Bu çalışmada, Batı’daki ve Türkiye’deki çalışmalar çerçevesinde dinleme becerisinin eğitimi ele alınmış; ilköğretimde, Türkçe dersi ile diğer derslerin konularından yararlanılarak hem Türkçe dersinde hem de diğer derslerde kullanılabilecek çeşitli etkinlik örneklerine yer verilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2010 |
Submission Date | October 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Number: 27 |