Genel olarak dil, özel olarak da Türkçe eğitimi-öğretimi sürecinde seviyeye ve amaca uygun metinler, mutlaka kullanılması gereken materyaller arasındadır. Metinsiz Türkçe eğitiminden söz edilemeyeceği gibi seviyeye uygun olmayan metinlerin de eğitim değerinden söz etmek mümkün değildir. Ancak Türkçe eğitimi amaçlarına uygun olarak yazılmış yeterli sayıda ve gerekli nitelikte metin, her zaman bulunamamaktadır. Bu durumda, özel bir hedef kitle gözetilmeden yazılmış ve genel nitelikleriyle Türkçe eğitimi aracı olabilecek metinler, amaca ve hedef kitleye uygun hâle getirilmelidir. Mecbur kalınmadıkça tercih edilmemesi gereken metne müdahalede, metnin anlam bütünlüğü, düşünce yazısı ise ana fikri ve yazarın üslubu korunmalıdır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2010 |
Submission Date | October 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Number: 27 |