BibTex RIS Cite

II. Meşrutiyet Dönemi Osmanlı Ordusunda Okuma Yazma Öğretimi

Year 2010, Number: 27, 581 - 593, 01.01.2010

Abstract

References

  • BİNBAŞIOĞLU, Cavit (2005), Türk Eğitim Düşüncesi Tarihi, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • ERGİN, Osman (1942), Türkiye Maarif Tarihi. C. 4, Osmanbey Matbaası, İstan- bul.
  • NEŞET, Hasan, (1327/1911), Askere Mahsus Kıraat Dersleri Birinci Kısım Elif- ba, Reşadiye Matbaası, İstanbul.
  • KAFADAR Osman, (1997), Türk Eğitim Düşüncesinde Batılılaşma, Vadi Yayın- ları, İstanbul
  • KOÇER, Hasan Ali (1992), Türkiye’de Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.
  • LEVEND, Agâh Sırrı, (1960), Türk Dilinde Gelişme ve Sadeleşme Evreleri, Türk Dil Kurumu, Ankara.
  • ÖZ, Feyzi (2002), Türkiye Cumhuriyeti’nde Okuma-Yazma Seferberlikleri ve Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • SADOĞLU, Hüseyin (2003), Türkiye’de Ulusçuluk ve Dil Politikaları, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • SAKAOĞLU, Necdet (2003), Osmanlı’dan Günümüze Eğitim Tarihi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • ŞAHBAZ, Namık Kemal (2005), Tanzimat’tan Cumhuriyetin İlk Yıllarına Kadar Türkiye’de İlkokuma ve Yazma Öğretimi, (Gazi Üniversitesi Eğitimi Bi- limleri Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • (1326/1910-1911), Orduda Yeni Osmanlı Elifbası
  • UNAT, Faik Reşit (Mart 1953), “Latin Alfabesinden Türk Alfabesine”, Türk Dili, S. 23, s. 721-734

II. MEŞRUTİYET DÖNEMİ OSMANLI ORDUSUNDA OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ

Year 2010, Number: 27, 581 - 593, 01.01.2010

Abstract

Bu çalışmada, II. Meşrutiyet dönemi Türk ordusunun okuma yazma bilmeyen erler için nasıl bir okuma yöntem ve tekniği geliştirdiği, bu yöntem ve teknikleri hangi eserler aracılığıyla uyguladığı üzerinde durulmuştur. Bu kapsamda II. Meşrutiyet döneminde yayımlanan ve hedef kitlenin özelliklerini gözeten Askere Mahsus Kıraat Dersleri Birinci Kısım Elifba adlı eser ve Islah-ı Huruf Cemiyetinin önerdiği yeni harflerden oluşan ve Enver Paşa’nın Harbiye Nazırlığı döneminde yayımlanan Orduda Yeni Osmanlı Elifbası adlı iki eser çözümlenmiştir. II. Meşrutiyet Dönemi Osmanlı Ordusunda okuma yazma öğretimi hakkında ayrıntılı bilgi vermeden önce Cumhuriyetin ilk yıllarından günümüze Türk Silahlı Kuvvetlerinde okuma-yazma seferberliği genel hatlarıyla tanıtılmıştır. Çalışma nitel bir araştırma olup doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır

References

  • BİNBAŞIOĞLU, Cavit (2005), Türk Eğitim Düşüncesi Tarihi, Anı Yayıncılık, Ankara.
  • ERGİN, Osman (1942), Türkiye Maarif Tarihi. C. 4, Osmanbey Matbaası, İstan- bul.
  • NEŞET, Hasan, (1327/1911), Askere Mahsus Kıraat Dersleri Birinci Kısım Elif- ba, Reşadiye Matbaası, İstanbul.
  • KAFADAR Osman, (1997), Türk Eğitim Düşüncesinde Batılılaşma, Vadi Yayın- ları, İstanbul
  • KOÇER, Hasan Ali (1992), Türkiye’de Modern Eğitimin Doğuşu ve Gelişimi, Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul.
  • LEVEND, Agâh Sırrı, (1960), Türk Dilinde Gelişme ve Sadeleşme Evreleri, Türk Dil Kurumu, Ankara.
  • ÖZ, Feyzi (2002), Türkiye Cumhuriyeti’nde Okuma-Yazma Seferberlikleri ve Yönetimi, T.C. Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir.
  • SADOĞLU, Hüseyin (2003), Türkiye’de Ulusçuluk ve Dil Politikaları, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • SAKAOĞLU, Necdet (2003), Osmanlı’dan Günümüze Eğitim Tarihi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • ŞAHBAZ, Namık Kemal (2005), Tanzimat’tan Cumhuriyetin İlk Yıllarına Kadar Türkiye’de İlkokuma ve Yazma Öğretimi, (Gazi Üniversitesi Eğitimi Bi- limleri Enstitüsü Yayımlanmamış Doktora Tezi), Ankara.
  • (1326/1910-1911), Orduda Yeni Osmanlı Elifbası
  • UNAT, Faik Reşit (Mart 1953), “Latin Alfabesinden Türk Alfabesine”, Türk Dili, S. 23, s. 721-734
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Yrd. Doç. Dr. N. Kemal Şahbaz This is me

Publication Date January 1, 2010
Submission Date October 31, 2014
Published in Issue Year 2010 Number: 27

Cite

MLA Şahbaz, Yrd. Doç. Dr. N. Kemal. “II. MEŞRUTİYET DÖNEMİ OSMANLI ORDUSUNDA OKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ”. Türklük Bilimi Araştırmaları, no. 27, 2010, pp. 581-93.