Yazıya geçirilmiş bir metne bakarak bunu sessizce çözümleyip anlamak veya aynı zamanda seslere çevirmek okuma süreci olarak adlandırılmaktadır. Okuma süreci sırasında okumayı etkileyen çeşitli faktörler vardır. Bunlar okuyucu, ortam ve metin ana başlıkları altında toplanabilir. Okumanın belirli bir yazılı materyale bağlı olarak gerçekleştiği düşünülürse bu faktörler içerisinde metnin ayrı bir yeri olduğu söylenebilir. Bu çalışmada metnin dış özelliklerinden biri olan yazı karakterinin okuduğunu anlama üzerindeki etkisi tespit edilmiştir. Çalışma, deneysel yönteme göre yapılmıştır. Çalışmanın evreni, Kırıkkale il merkezinde Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı 100. Yıl İlköğretim Okulu 4. sınıf öğrencileridir. Uygulamanın ilk aşamasında biri kontrol, diğer ikisi deney olmak üzere üç grup oluşturulmuştur. Oluşturulan gruplara ön-test uygulanarak grupların okuduğunu anlama düzeyleri tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada oluşturulan her üç gruba farklı uygulamalar yapılmıştır. Çalışmada kullanılacak 20 metin örneklem grubunun seviyesine göre belirlenmiştir ve her gün bir metin üzerinde bir ders saati çalışılmıştır. Sonuç olarak okuduğunu anlama sürecinde farklı yazı stilleri kullanıldığında başarının düştüğü tespit edilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2010 |
Submission Date | October 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Number: 27 |