İletişimin temel unsuru dil, kültür aktarımını sağlayan en önemli araçtır. Dolayısıyla kültürün geliştirilerek nesilden nesle aktarılmasında ve toplumu oluşturan bireyler arasında sağlıklı iletişim kurulmasında Türkçe öğretmenlerine önemli görevler düşmektedir. Bilgi toplumunun oluşumunda yaşanan gelişmeler, öğretmenin sorumluluklarını başka bir boyuta taşımıştır. Eskiden eğitim sisteminde “öğretmen merkezli eğitim” görüşü geçerliyken artık okullarda “öğrenci merkezli eğitim” yapılmaktadır. Bu yüzden öğretmen öğrenciyi merkez alacak bir öğretim ortamını hazırlayacak kapasiteye sahip olmalıdır. Bu da öğretmen eğitiminde niteliğin arttırılmasını gerektirir. Türkçenin bilgi değil ifade ve beceri dersi olduğu gerçeği de göz önünde bulundurulursa, Türkçe öğretmenlerinin hem Türkçeyi doğru kullanmaları hem de millî eğitimin genel amaçları ve Türkçe öğretiminin özel amaçları doğrultusunda öğrencilerini eğitmeleri gerekir. Bilmek ve bildiğini öğretebilmek birbirinden farklı kavramlardır. Türkçe öğretmeni bilgi yönünden ne kadar donanımlı olursa olsun bildiklerini beceri ve ifadeye dönüştüremediği sürece bunun bir önemi yoktur. Türkçe öğretmenliği mesleğinde beceri ve ifadenin yanı sıra yöntem bilgisi de önemlidir. “Özel Öğretim Yöntemleri” Türkçe öğretmeni adaylarının yöntem bilgisi bakımından yetişmelerini sağlayan derslerden biridir. Bu çalışmada söz konusu dersin Türkçe öğretmeni yetiştirme programlarına ne zaman girdiği, tarihî süreç içinde ne tür değişikliklere uğradığı doküman incelemesi yöntemiyle incelenmiş ve Türkçe eğitimi açısından önemi değerlendirilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2010 |
Submission Date | October 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Number: 27 |