Bu araştırmada Millî Eğitim Bakanlığının hazırlamış olduğu Türkçe 6, 7 ve 8. sınıf ders kitaplarında yer alan görsel (illüstrasyon) lerın (resim, fotoğraf, karikatür vb.) Türkçe öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini, Erzurum il merkezinde bulunan rasgele seçilmiş 40 ilköğretim okulundan 102 Türkçe öğretmeni oluşturmuştur. Uzman yardımıyla 13 maddelik bir anket hazırlanmıştır. Hazırlanan anket Türkçe öğretmenlerine dağıtılmıştır. Ankette katılıyorum, kısmen katılıyorum, kararsızım, katılmıyorum, hiç katılmıyorum şeklinde 5’li Likert derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Öğretmen görüşlerini belirlemede madde bazında frekans (n) ve yüzde (%) kullanılmıştır. Sonuç olarak 6, 7 ve 8. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan illüstrasyonler öğretmenler tarafından iyi düzeyde bulunmuştur
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2010 |
Submission Date | October 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Number: 27 |