Cumhuriyetin ilk yıllarından itibaren sanat tarihine ve eğitimine büyük önem verilmiştir. Bu amaçla ortaöğretim kurumları için, sanat tarihi müfredat programları hazırlanmıştır. Çalışmanın konusunu da 1949 yılından başlayarak günümüze kadar hazırlanmış olan bu müfredat programları oluşturmaktadır. Literatür tarama yöntemiyle yapılan bu çalışmada sanat tarihi müfredat programları, öncelikle ayrıntılı olarak tanıtılmıştır. Daha sonra bu programlar, içerik, yöntem, sınıf kademesi, öğretim elemanı, haftalık ders saati süresi ve zorunlu-seçmeli olması yönünden karşılaştırılmış ve önerilerde bulunulmuştur. Bu şekilde ortaöğretim kurumlarındaki sanat tarihi müfredat programlarının tarihsel gelişimi belirlenmek ve ortaya çıkan sorunlara dikkat çekmek istenmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2010 |
Submission Date | October 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2010 Number: 28 |