Bu araştırma, Mersin ilinin farklı ilçelerinden seçilen ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin kütüphane kullanım düzeylerini, farklı değişkenler açısından değerlendiren betimsel bir çalışmadır. 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin kütüphaneye bakış açıları; anne-baba eğitim durumuna, tercih ettikleri kütüphane türüne, kütüphane kullanım sıklıklarına, kütüphane kullanım amaçlarına göre irdelenmiştir. Kişisel bilgi formuyla elde edilen verilerin analizi SPSS 11,5 yazılım programında ki kare testi ile yapılmıştır. Bu araştırmaya göre ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin kütüphane kullanım düzeylerinin anne- baba eğitim durumuna göre değişmediği ancak tercih edilen kütüphanenin türüne ve öğrencileri kütüphane kullanmaya yönlendiren kişilere göre değiştiği sonucuna ulaşılmıştır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2012 |
Submission Date | October 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2012 Number: 31 |