BibTex RIS Cite

Kâşgarlı Mahmud’un Kullandığı Temel Propaganda Teknikleri

Year 2012, Number: 32, 33 - 41, 01.06.2012

Abstract

References

  • ATALAY, Besim (çev.) (1985/I), Divanü Lûgat-it-Türk Tercümesi, C I, TDK Yay., Ankara.
  • AYHAN, Ahmet (2007), Propaganda Nedir?, Literatürk Yay., İstanbul.
  • BURNS, Paul, C. ROE, D. Betty, ROSS, P. Elinor (1982), Teaching Reading in Today’s Elementary Schools, Houghton Mifflin Company, Boston.
  • CAFEROĞLU, Ahmet (1982), Türk Dili Tarihi, Enderun Kitabevi, İstanbul.
  • ÇİFCİ Musa (2004), “Kâşgarlı Mahmud’un Dil Öğretim Yöntemi Üzerine”, V. Uluslararası Türk Dil Kurultayı Bildirileri I, 20-26 Eylül 2004, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, s. 571-596.
  • ÇİFCİ, Selcen (2003), Tuhfetü’l-Mü’min (Metin-İnceleme-Sözlük), Basılmamış Doktora Tezi, Danışman: Prof. Dr. Muhammet Yelten, İstanbul Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ERGİN, Akif (1995), Öğretim Teknolojileri – İletişim, 2. bs., Anı Yay., Ankara.
  • MASGORET, A. M., GARDNER, R.C. (2003), Attitudes, Motivation, and Second Language Learning: A Meta Analysis of Studies Conducted by Gardner and Assocaties, Language Learning, Supplement, Vol. 53, Issue 1, s. 167, 44p.
  • NALBANT, M. Vefa (2008), Divanü Lûgati’t-Türk Grameri I, Bilgeoğuz Yayınları, İstanbul.
  • ONAN Bilginer (2003), “Divanü Lügati’t-Türk’ün Dil Öğretim Yöntemleri ve Dünya Filolojisine Katkıları Bakımından Bir Değerlendirmesi”, Türklük Bilimi Araştırmaları, S. 13, s. 425-445.
  • ORWELL, George (1984), 1984, Çev.: Behzat Tanç, 2. bs., Yağmur Yay., İstanbul.
  • TARHAN, Nevzat (2002), Psikolojik Savaş – Gri Propaganda, Timaş Yayını, İstanbul.
  • TURAN, Osman (1981), Türk Cihan Hâkimiyeti Mefkûresi Tarihi, Nakışlar Yayınevi, İstanbul.
  • YAZICI, Nesimi (2002), İlk Türk-İslâm Devletleri Tarihi, Türkiye Diyanet Vakfı Yayını, Ankara.
  • ZHONGGANGGAO, DR Carl (2001), Second Language Learning and The Teaching of Grammar, Education, Vol. 122, Issue 2, s. 326, 11p.
  • Macmillan Contemporary Dictionary (1988), Macmillan Publishing Co., Inc., ABC Tanıtım Basımevi, İstanbul.
  • Türkçe Sözlük (2005), Türk Dil Kurumu Yay., Ankara.
  • Propagandacritic.com (ET: 06.03.2011)

KÂŞGARLI MAHMUD’UN KULLANDIĞI TEMEL PROPAGANDA TEKNİKLERİ

Year 2012, Number: 32, 33 - 41, 01.06.2012

Abstract

Çalışmada, yazılış amacı Araplara Türk dilini öğretmek olan Divanü Lûgati’t-Türk farklı bir bakış açısı ile ele alınmaktadır. Eser filolojik öneminin dışında modern dil eğitim-öğretimi ve iletişim teknikleri bakımından da büyük değer taşımaktadır. Kâşgarlı Mahmud’un yabancılara Türkçenin öğretimi hedeflerini gerçekleştirirken iletişim tekniklerini başarıyla kullanması dikkati çekmektedir. Bu bağlamda, Kâşgarlı Mahmud’un eserinin girişinde Türkçeyi öğrenecek olan yabancı hedef kitleyi ikna etmek için ustalıkla başvurduğu temel propaganda teknikleri üzerinde durulmaktadır. Divanü Lûgati’t-Türk’ün girişinde Kâşgarlı Mahmud’un, plain folk truth (halk diliyle ifade), parlak sözler, transfer tekniği, bandwagon tekniği, kesinliği olmayan ifadeler olmak üzere temel propaganda tekniklerinden beş tanesini kullandığı belirlenmiştir. Divanü Lûgati’t-Türk’te kullanılan bu teknikler, örnekleriyle ve başvurma gerekçeleriyle birlikte değerlendirilmektedir

References

  • ATALAY, Besim (çev.) (1985/I), Divanü Lûgat-it-Türk Tercümesi, C I, TDK Yay., Ankara.
  • AYHAN, Ahmet (2007), Propaganda Nedir?, Literatürk Yay., İstanbul.
  • BURNS, Paul, C. ROE, D. Betty, ROSS, P. Elinor (1982), Teaching Reading in Today’s Elementary Schools, Houghton Mifflin Company, Boston.
  • CAFEROĞLU, Ahmet (1982), Türk Dili Tarihi, Enderun Kitabevi, İstanbul.
  • ÇİFCİ Musa (2004), “Kâşgarlı Mahmud’un Dil Öğretim Yöntemi Üzerine”, V. Uluslararası Türk Dil Kurultayı Bildirileri I, 20-26 Eylül 2004, Türk Dil Kurumu Yayınları, Ankara, s. 571-596.
  • ÇİFCİ, Selcen (2003), Tuhfetü’l-Mü’min (Metin-İnceleme-Sözlük), Basılmamış Doktora Tezi, Danışman: Prof. Dr. Muhammet Yelten, İstanbul Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ERGİN, Akif (1995), Öğretim Teknolojileri – İletişim, 2. bs., Anı Yay., Ankara.
  • MASGORET, A. M., GARDNER, R.C. (2003), Attitudes, Motivation, and Second Language Learning: A Meta Analysis of Studies Conducted by Gardner and Assocaties, Language Learning, Supplement, Vol. 53, Issue 1, s. 167, 44p.
  • NALBANT, M. Vefa (2008), Divanü Lûgati’t-Türk Grameri I, Bilgeoğuz Yayınları, İstanbul.
  • ONAN Bilginer (2003), “Divanü Lügati’t-Türk’ün Dil Öğretim Yöntemleri ve Dünya Filolojisine Katkıları Bakımından Bir Değerlendirmesi”, Türklük Bilimi Araştırmaları, S. 13, s. 425-445.
  • ORWELL, George (1984), 1984, Çev.: Behzat Tanç, 2. bs., Yağmur Yay., İstanbul.
  • TARHAN, Nevzat (2002), Psikolojik Savaş – Gri Propaganda, Timaş Yayını, İstanbul.
  • TURAN, Osman (1981), Türk Cihan Hâkimiyeti Mefkûresi Tarihi, Nakışlar Yayınevi, İstanbul.
  • YAZICI, Nesimi (2002), İlk Türk-İslâm Devletleri Tarihi, Türkiye Diyanet Vakfı Yayını, Ankara.
  • ZHONGGANGGAO, DR Carl (2001), Second Language Learning and The Teaching of Grammar, Education, Vol. 122, Issue 2, s. 326, 11p.
  • Macmillan Contemporary Dictionary (1988), Macmillan Publishing Co., Inc., ABC Tanıtım Basımevi, İstanbul.
  • Türkçe Sözlük (2005), Türk Dil Kurumu Yay., Ankara.
  • Propagandacritic.com (ET: 06.03.2011)
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Doç. Dr. Musa Çifci This is me

Doç. Dr. Talip Yıldırım This is me

Publication Date June 1, 2012
Submission Date October 31, 2014
Published in Issue Year 2012 Number: 32

Cite

MLA Çifci, Doç. Dr. Musa and Doç. Dr. Talip Yıldırım. “KÂŞGARLI MAHMUD’UN KULLANDIĞI TEMEL PROPAGANDA TEKNİKLERİ”. Türklük Bilimi Araştırmaları, no. 32, 2012, pp. 33-41.