Bu çalışmada, ülke sanayisine vasıflı ara eleman yetiştiren mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanmaya başlanan Toplam Kalite Yönetimi (TKY) çalışmalarının paydaşlar (öğretmen, yönetici, personel, öğrenci, veli) arasındaki iletişime etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmış olup, çalışma grubunu Denizli ilindeki mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında görev yapan 251 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada elde edilen bulgular, okullarda yapılan TKY uygulamalarının, paydaşlar arasındaki iletişime etkilerinin orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Ayrıca, araştırmaya katılan öğretmenlerin TKY ekiplerinde çalışma farklılığına göre değerlendirmelerinde kısmen farklılıklar bulunmaktadır. Bunun yanında, öğretmenlerin branş (meslek dersleri-kültür dersleri farklılıklarına göre yapılan analizde anlamlı farklılık görülmemektedir. Öğretmenlerin hizmet yıllarına göre TKY uygulamalarının paydaşlar arasındaki iletişime etkileri görüşleri arasında anlamlı düzeyde farklılık bulunmaktadır.
Bu çalışmada, ülke sanayisine vasıflı ara eleman yetiştiren mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında uygulanmaya başlanan Toplam Kalite Yönetimi (TKY) çalışmalarının paydaşlar (öğretmen, yönetici, personel, öğrenci, veli) arasındaki iletişime etkilerinin tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmış olup, çalışma grubunu Denizli ilindeki mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarında görev yapan 251 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada elde edilen bulgular, okullarda yapılan TKY uygulamalarının, paydaşlar arasındaki iletişime etkilerinin orta düzeyde olduğunu göstermektedir. Ayrıca, araştırmaya katılan öğretmenlerin TKY ekiplerinde çalışma farklılığına göre değerlendirmelerinde kısmen farklılıklar bulunmaktadır. Bunun yanında, öğretmenlerin branş (meslek dersleri-kültür dersleri farklılıklarına göre yapılan analizde anlamlı farklılık görülmemektedir. Öğretmenlerin hizmet yıllarına göre TKY uygulamalarının paydaşlar arasındaki iletişime etkileri görüşleri arasında anlamlı düzeyde farklılık bulunmaktadır.
Journal Section | SOS |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 6, 2010 |
Published in Issue | Year 2008 Volume: 1 Issue: 2 |