Özel gereksinimli bireylerin eğitiminde çok çeşitli eğitim ve öğretim yaklaşımı vardır bunlardan birisi de Montessori yöntemidir. Montessori yöntemi, eğitimin doğal bir süreç olduğunu vurgular ve çocuğun kendi iç sesini dinleyerek hareket edeceğine, böylece hem kendi kendini denetlemeyi hem de öğrenmeyi gerçekleştireceğine inanır. Montessori yöntemini uygulayan özel eğitim okullarında, zihinsel engelli, otistik özellikleri olan çocuklar ve diğer gelişimsel bozuklukları olan çocuklar engelli olmayan akranları ile birlikte aynı ortamda bulunurlar. Ayrıca Montessori yöntemi, çocuğa kendi kendine uygulayarak en iyi ve en kolay şekilde öğrenme yolunu bulmasını sağlar. Bu çalışmada, Montessori yönteminde; araç gereç, eğitim ortamının düzenlenmesi, eğitim öğretim yöntemleri, öğretmenin eğitimdeki rolü ve yönteminin engelli çocuklarda kullanımı konularına yer verilmiştir.
Özel gereksinimli bireylerin eğitiminde çok çeşitli eğitim ve öğretim yaklaşımı vardır bunlardan birisi de Montessori yöntemidir. Montessori yöntemi, eğitimin doğal bir süreç olduğunu vurgular ve çocuğun kendi iç sesini dinleyerek hareket edeceğine, böylece hem kendi kendini denetlemeyi hem de öğrenmeyi gerçekleştireceğine inanır. Montessori yöntemini uygulayan özel eğitim okullarında, zihinsel engelli, otistik özellikleri olan çocuklar ve diğer gelişimsel bozuklukları olan çocuklar engelli olmayan akranları ile birlikte aynı ortamda bulunurlar. Ayrıca Montessori yöntemi, çocuğa kendi kendine uygulayarak en iyi ve en kolay şekilde öğrenme yolunu bulmasını sağlar. Bu çalışmada, Montessori yönteminde; araç gereç, eğitim ortamının düzenlenmesi, eğitim öğretim yöntemleri, öğretmenin eğitimdeki rolü ve yönteminin engelli çocuklarda kullanımı konularına yer verilmiştir.
Journal Section | SOS |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 6, 2010 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 2 Issue: 1 |