BibTex RIS Kaynak Göster

Özel Eğitimde Kullanılan Alternatif Programlar (Montessori Yaklaşımı)

Yıl 2009, Cilt: 2 Sayı: 1, - , 06.10.2010

Öz

Özel gereksinimli bireylerin eğitiminde çok çeşitli eğitim ve öğretim yaklaşımı vardır bunlardan birisi de Montessori yöntemidir. Montessori yöntemi, eğitimin doğal bir süreç olduğunu vurgular ve çocuğun kendi iç sesini dinleyerek hareket edeceğine, böylece hem kendi kendini denetlemeyi hem de öğrenmeyi gerçekleştireceğine inanır. Montessori yöntemini uygulayan özel eğitim okullarında, zihinsel engelli, otistik özellikleri olan çocuklar ve diğer gelişimsel bozuklukları olan çocuklar engelli olmayan akranları ile birlikte aynı ortamda bulunurlar. Ayrıca Montessori yöntemi, çocuğa kendi kendine uygulayarak en iyi ve en kolay şekilde öğrenme yolunu bulmasını sağlar. Bu çalışmada, Montessori yönteminde; araç gereç, eğitim ortamının düzenlenmesi, eğitim öğretim yöntemleri, öğretmenin eğitimdeki rolü ve yönteminin engelli çocuklarda kullanımı konularına yer verilmiştir.

Özel Eğitimde Kullanılan Alternatif Programlar (Montessori Yaklaşımı)

Yıl 2009, Cilt: 2 Sayı: 1, - , 06.10.2010

Öz

Özel gereksinimli bireylerin eğitiminde çok çeşitli eğitim ve öğretim yaklaşımı vardır bunlardan birisi de Montessori yöntemidir. Montessori yöntemi, eğitimin doğal bir süreç olduğunu vurgular ve çocuğun kendi iç sesini dinleyerek hareket edeceğine, böylece hem kendi kendini denetlemeyi hem de öğrenmeyi gerçekleştireceğine inanır. Montessori yöntemini uygulayan özel eğitim okullarında, zihinsel engelli, otistik özellikleri olan çocuklar ve diğer gelişimsel bozuklukları olan çocuklar engelli olmayan akranları ile birlikte aynı ortamda bulunurlar. Ayrıca Montessori yöntemi, çocuğa kendi kendine uygulayarak en iyi ve en kolay şekilde öğrenme yolunu bulmasını sağlar. Bu çalışmada, Montessori yönteminde; araç gereç, eğitim ortamının düzenlenmesi, eğitim öğretim yöntemleri, öğretmenin eğitimdeki rolü ve yönteminin engelli çocuklarda kullanımı konularına yer verilmiştir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm SOS
Yazarlar

Sunay S. Yıldırım Doğru Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ekim 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldırım Doğru, S. S. (2010). Özel Eğitimde Kullanılan Alternatif Programlar (Montessori Yaklaşımı). TÜBAV Bilim Dergisi, 2(1).
ISSN: 1308 - 4941