Matematiğin temel taşlarından biri olan fonksiyon kavramı, matematik eğitimcilerinin kaynaklara kattıkları çalışmalar ile üzerinde önemle durdukları bir kavram olmasına karşın, öğrencilerin çoğunun pek çok güçlük ve dolayısıyla kavram yanılgısı yaşadıkları bir konu olmaktan çıkamamıştır. Bu çalışmada, kaynaklardaki başlıca araştırmalar taban alınarak fonksiyon kavramının tarihsel gelişimine, öğrenme teorileri çerçevesinde öğrenilme basamaklarına, öğrencilerin kavrama ilişkin sıklıkla yaşadıkları güçlük ve yanılgılara ve bu yanılgıları ortadan kaldırmak için araştırmalarda önerilen başlıca öğretim stratejilerine yer verilmiştir
As one of the foundation stones of the mathematics, the concept of function is thought by the mathematics teachers with much attention and will, but, for the most part of the students it continues to be a misconception and hard to learn subject. In this study, the historical development of the concept of function, the steps of being learnt in the framework of the theories of learning, students’ difficulties and misconceptions with the notion and major teaching strategies of the concept are presented based on the major studies related with the concept, in the mathematics education literature.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | SOS |
Authors | |
Publication Date | October 7, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 3 Issue: 1 |