Research Article
BibTex RIS Cite

FONKSİYON KAVRAMI: TARİHİ GELİŞİMİ, ÖĞRENİLME SÜRECİ, ÖĞRENCİ YANILGILARI VE ÖĞRETİM STRATEJİLERİ

Year 2010, Volume: 3 Issue: 1, 128 - 136, 07.10.2010

Abstract

Matematiğin temel taşlarından biri olan fonksiyon kavramı, matematik eğitimcilerinin kaynaklara kattıkları çalışmalar ile üzerinde önemle durdukları bir kavram olmasına karşın, öğrencilerin çoğunun pek çok güçlük ve dolayısıyla kavram yanılgısı yaşadıkları bir konu olmaktan çıkamamıştır. Bu çalışmada, kaynaklardaki başlıca araştırmalar taban alınarak fonksiyon kavramının tarihsel gelişimine, öğrenme teorileri çerçevesinde öğrenilme basamaklarına, öğrencilerin kavrama ilişkin sıklıkla yaşadıkları güçlük ve yanılgılara ve bu yanılgıları ortadan kaldırmak için araştırmalarda önerilen başlıca öğretim stratejilerine yer verilmiştir

CONCEPT OF THE FUNCTION: HISTORICAL DEVELOPMENT, UNDERSTANDING PROCESS, MISCONCEPTIONS AND THE TEACHING STRATEGIES

Year 2010, Volume: 3 Issue: 1, 128 - 136, 07.10.2010

Abstract

As one of the foundation stones of the mathematics, the concept of function is thought by the mathematics teachers with much attention and will, but, for the most part of the students it continues to be a misconception and hard to learn subject. In this study, the historical development of the concept of function, the steps of being learnt in the framework of the theories of learning, students’ difficulties and misconceptions with the notion and major teaching strategies of the concept are presented based on the major studies related with the concept, in the mathematics education literature. 

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section SOS
Authors

Tangül Uygur Kabael This is me

Publication Date October 7, 2010
Published in Issue Year 2010 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Uygur Kabael, T. (2010). FONKSİYON KAVRAMI: TARİHİ GELİŞİMİ, ÖĞRENİLME SÜRECİ, ÖĞRENCİ YANILGILARI VE ÖĞRETİM STRATEJİLERİ. TÜBAV Bilim Dergisi, 3(1), 128-136.
ISSN: 1308 - 4941