Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜREÇLERİNDE ÖĞRENME NESNELERİNİN KULLANIM DÜZEYLERİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Year 2017, Volume: 10 Issue: 2, 126 - 141, 01.06.2017

Abstract



 Araştırmanın amacı; öğretmenlerin öğrenme nesnelerine yönelik görüşleri ve kullanma düzeylerinifarklı değişkenler açısından belirlemektir. Araştırmanın evrenini, Ankara merkez ilçelerinde görev yapan toplam 412 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada karma yöntem (mixed method research) kullanılmıştır. Çalışmada, Akcengiz tarafından geliştirilen Öğrenme Nesnelerini Kullanama Düzeyleri ölçeğikullanılmıştır. Öğretmenlerin öğrenme nesnelerine yönelik görüşleri ve kullanma düzeylerinin; cinsiyet, çalıştıkları eğitim kurumu, meslekteki kıdem durumu ve öğretmenlik branş değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını test etmek için t-testi ve varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır.Elde edilen bulgulara göre, cinsiyete, çalıştıkları eğitim kurumu,meslekteki kıdem durumu ve öğretmenlik branşı değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar olduğu görülmüştür. Ayrıca, araştırmanın nitel boyutundan elde edilen bulgulara göre, öğretmenlerin öğrenme nesnelerini her derste kullanmak istediklerini ancak öğrenme nesneleri ve ortam yetersizliğinden dolayı yeteri kadar kullanamadıklarını ifade etmişlerdir. 


References

  • 1. Creswell, J. W., Plano Clark, V. L., Gutmann, M. L., & Hanson, W. E. (2003). Advanced Mixed Methods Research Designs. In A. Tashakkori and C. Teddlie (Eds.), Handbook of mixed methods in social and behavioral research (pp. 209–240). Thousand Oaks, CA: Sage.
Year 2017, Volume: 10 Issue: 2, 126 - 141, 01.06.2017

Abstract

References

  • 1. Creswell, J. W., Plano Clark, V. L., Gutmann, M. L., & Hanson, W. E. (2003). Advanced Mixed Methods Research Designs. In A. Tashakkori and C. Teddlie (Eds.), Handbook of mixed methods in social and behavioral research (pp. 209–240). Thousand Oaks, CA: Sage.
There are 1 citations in total.

Details

Journal Section Social Sciences
Authors

Yücel Kayabaşı

Mehmet Arif Özerbaş

Publication Date June 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 10 Issue: 2

Cite

APA Kayabaşı, Y., & Özerbaş, M. A. (2017). ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜREÇLERİNDE ÖĞRENME NESNELERİNİN KULLANIM DÜZEYLERİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. TÜBAV Bilim Dergisi, 10(2), 126-141.
ISSN: 1308 - 4941