Bu çalışmanın
amacı kültürlerarası duyarlılık ve empati arasındaki ilişkilerin Türk ve
uluslararası öğrenci görüşlerine göre incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılı güz döneminde
Türkiye'deki çeşitli üniversitelerde eğitim gören 210 Türk ve uluslararası
öğrenci oluşturmaktadır. Nicel araştırma yöntemleriyle desenlenen çalışmada
veri toplama aracı olarak “Kültürlerarası
Duyarlılık Ölçeği” ve “Empati Düzeyi Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır.
Katılımcılardan toplanan veriler betimsel istatistiklerin yanı sıra t testi,
ANOVA, doğrulayıcı faktör analizi, Pearson korelasyon ve regresyon analizleri
ile çözümlenmiştir. Bulgular hem Türk, hem de uluslararası öğrencilerin
kültürlerarası duyarlılık algı düzeyinin orta, empati düzeyinin ise yüksek
olduğunu göstermiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular gerek Türk
gerekse de uluslararası öğrencilerin kültürlerarası duyarlılık algı düzeyinin cinsiyet,
yaş, eğitim durumu ve öğrencinin uyruğu değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermediğine
ilişkin kanıtlar sunmuştur. Bunun yanı sıra Türk öğrencilerin empatiye ilişkin
görüşleri cinsiyet, yaş, eğitim durumu değişkenine göre farklılaşmazken,
uluslararası öğrencilerin empatiye yönelik görüşlerinin cinsiyet ve eğitim
durumuna göre farklılaştığı görülmüştür. Pearson korelasyon analizi sonuçları
değişkenler arasında orta düzeyde anlamlı bir ilişkinin olduğunu ortaya
çıkarmıştır. Regresyon analizi sonuçları ise kültürlerarası duyarlılığın
empatinin anlamlı bir yordayıcı olduğunu göstermiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Social Sciences |
Authors | |
Publication Date | July 5, 2018 |
Acceptance Date | May 23, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 11 Issue: 2 |