Research Article
BibTex RIS Cite

YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TELAFFUZ EĞİTİMİ

Year 2024, , 201 - 212, 31.07.2024
https://doi.org/10.59182/tudad.1448731

Abstract

Bu makale, yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde telaffuz eğitiminin önemini, zorluklarını ve yöntemlerini incelemektedir. Makale, yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmek için telaffuz eğitimine ilişkin literatürdeki mevcut durumu, sorunları ve çözüm önerilerini ortaya koymaktadır. Makale, telaffuz eğitiminin farklı yaklaşımlar, yöntemler, stratejiler ve etkinlikler çerçevesinde nasıl verilmesi gerektiğini tartışmaktadır. Makale, ayrıca telaffuz eğitiminde ninni, tekerleme, şiir, şarkı, hikâye, masal, reklam, film, video, ses analizi programı, görsel-işitsel özdeşliğe dayalı çağrışım tekniği gibi materyal, yöntem ve tekniklerin kullanılmasının öğrencilerin telaffuz becerilerini geliştirmede etkili olduğunu belirtmektedir. Makale, son olarak yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde telaffuz eğitimi için önerilerde bulunmaktadır

References

  • Akyol, T. (2013). A study on identifying pronunciation learning strategies of Turkish EFL learners. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 70, 1456-1462. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.01.211
  • Archibald, O. (2012). Teaching American English pronunciation. New York, NY: Oxford University Press. Aydın, M. (2014). Yabancılara Türkçe öğretiminde sesletim sorunları ve çözüm önerileri. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 13-24.
  • Beare, K. (2019). How to teach pronunciation. Retrieved January 23, 2019, from https://www.thoughtco.com/how-to-teach-pronunciation-1211698
  • Celce-Murcia, M. (1996). Pronunciation teaching history and scope. Retrieved January 23, 2019, from http://www.tesl-ej.org/wordpress/issues/volume1/ej02/ej02a10/
  • Chan, A. Y. W. (2010). Advanced Cantonese ESL learners’ production of English speech sounds: Problems and strategies. System, 38(2), 316-328. https://doi.org/10.1016/j.system.2010.01.008
  • Çetin, B. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisinin geliştirilmesi. Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi, 56(1), 9-22.
  • Demir, A., & Açık, F. (2011). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültürler arası yaklaşım ve seçilecek metinlerde bulunması gereken özellikler. TÜBAR, 30, 51-72.
  • Demir, N. (2018). Türkçenin dünyadaki yeri ve önemi. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 7(1), 1-14.
  • Erdem, A. (2012). Yabancılara Türkçe öğretiminde sesletim eğitimi: İlkeler, yöntemler ve teknikler. Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 23(2), 17-32.
  • Güneş, F. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisinin değerlendirilmesi. Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 26(1), 11-28.
  • İlgün, K. (2015). Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde sesletim becerisini geliştirmeye yönelik tekerleme ve ninnilerin kullanımı (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kara, M. (2019). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi: Tarihsel gelişim, mevcut durum ve gelecek perspektifleri. Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 30(1), 3-24.
  • Koç, G. (2013). Yabancılara Türkçe öğretiminde sesletim eğitimi: Öğrenci ve öğretmen görüşleri. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-28.
  • Koçak, A. (2020). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde sesletim: Bir karma yöntem araştırması ve ünlülerin sesletim öğretimine yönelik yeni bir teknik (Doktora tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı.
  • Köksal, D., & Pestil, F. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisinin geliştirilmesine yönelik öneriler. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 296-308.
  • Köksal, D., & Varışoğlu, B. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisinin değerlendirilmesi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 2(2), 83-94.
  • Özdemir, E. (2020). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin tarihsel süreci ve günümüzdeki durumu. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 9(1), 5-18.
  • Polat, N. (2002). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisi. Dil Dergisi, 101, 63-69.
  • Şenyiğit, Y., & Okur, A. (2019). Yabancılara Türkçe öğretiminde konuşma becerisi ve sesletim eğitimi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 52, 519-549.
  • Taşköprü, A. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisinin geliştirilmesinde ninni ve tekerleme kullanımı. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 25-36.
  • Yılmaz, İ. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dil becerilerinin geliştirilmesi. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 6(1), 7-20.
Year 2024, , 201 - 212, 31.07.2024
https://doi.org/10.59182/tudad.1448731

Abstract

References

  • Akyol, T. (2013). A study on identifying pronunciation learning strategies of Turkish EFL learners. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 70, 1456-1462. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.01.211
  • Archibald, O. (2012). Teaching American English pronunciation. New York, NY: Oxford University Press. Aydın, M. (2014). Yabancılara Türkçe öğretiminde sesletim sorunları ve çözüm önerileri. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 2(1), 13-24.
  • Beare, K. (2019). How to teach pronunciation. Retrieved January 23, 2019, from https://www.thoughtco.com/how-to-teach-pronunciation-1211698
  • Celce-Murcia, M. (1996). Pronunciation teaching history and scope. Retrieved January 23, 2019, from http://www.tesl-ej.org/wordpress/issues/volume1/ej02/ej02a10/
  • Chan, A. Y. W. (2010). Advanced Cantonese ESL learners’ production of English speech sounds: Problems and strategies. System, 38(2), 316-328. https://doi.org/10.1016/j.system.2010.01.008
  • Çetin, B. (2016). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisinin geliştirilmesi. Türk Dili ve Edebiyatı Dergisi, 56(1), 9-22.
  • Demir, A., & Açık, F. (2011). Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kültürler arası yaklaşım ve seçilecek metinlerde bulunması gereken özellikler. TÜBAR, 30, 51-72.
  • Demir, N. (2018). Türkçenin dünyadaki yeri ve önemi. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 7(1), 1-14.
  • Erdem, A. (2012). Yabancılara Türkçe öğretiminde sesletim eğitimi: İlkeler, yöntemler ve teknikler. Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 23(2), 17-32.
  • Güneş, F. (2015). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisinin değerlendirilmesi. Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 26(1), 11-28.
  • İlgün, K. (2015). Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde sesletim becerisini geliştirmeye yönelik tekerleme ve ninnilerin kullanımı (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kara, M. (2019). Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi: Tarihsel gelişim, mevcut durum ve gelecek perspektifleri. Dilbilim Araştırmaları Dergisi, 30(1), 3-24.
  • Koç, G. (2013). Yabancılara Türkçe öğretiminde sesletim eğitimi: Öğrenci ve öğretmen görüşleri. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-28.
  • Koçak, A. (2020). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde sesletim: Bir karma yöntem araştırması ve ünlülerin sesletim öğretimine yönelik yeni bir teknik (Doktora tezi). Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimleri Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı.
  • Köksal, D., & Pestil, F. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisinin geliştirilmesine yönelik öneriler. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 2(3), 296-308.
  • Köksal, D., & Varışoğlu, B. (2014). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisinin değerlendirilmesi. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 2(2), 83-94.
  • Özdemir, E. (2020). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminin tarihsel süreci ve günümüzdeki durumu. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 9(1), 5-18.
  • Polat, N. (2002). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisi. Dil Dergisi, 101, 63-69.
  • Şenyiğit, Y., & Okur, A. (2019). Yabancılara Türkçe öğretiminde konuşma becerisi ve sesletim eğitimi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 52, 519-549.
  • Taşköprü, A. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde konuşma becerisinin geliştirilmesinde ninni ve tekerleme kullanımı. Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi, 5(1), 25-36.
  • Yılmaz, İ. (2017). Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde dil becerilerinin geliştirilmesi. Dil ve Edebiyat Eğitimi Dergisi, 6(1), 7-20.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Language Studies (Other)
Journal Section Articles
Authors

Ahmet Akay

Ali Bağlar

Abdullah Uslu 0009-0001-5143-068X

Esma Sorgu 0009-0007-8644-5287

Kübra Bağlar 0009-0003-6460-0478

Publication Date July 31, 2024
Submission Date March 8, 2024
Acceptance Date July 29, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Akay, A., Bağlar, A., Uslu, A., Sorgu, E., et al. (2024). YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TELAFFUZ EĞİTİMİ. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi, 7(3), 201-212. https://doi.org/10.59182/tudad.1448731
AMA Akay A, Bağlar A, Uslu A, Sorgu E, Bağlar K. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TELAFFUZ EĞİTİMİ. TÜDAD. July 2024;7(3):201-212. doi:10.59182/tudad.1448731
Chicago Akay, Ahmet, Ali Bağlar, Abdullah Uslu, Esma Sorgu, and Kübra Bağlar. “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TELAFFUZ EĞİTİMİ”. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi 7, no. 3 (July 2024): 201-12. https://doi.org/10.59182/tudad.1448731.
EndNote Akay A, Bağlar A, Uslu A, Sorgu E, Bağlar K (July 1, 2024) YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TELAFFUZ EĞİTİMİ. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi 7 3 201–212.
IEEE A. Akay, A. Bağlar, A. Uslu, E. Sorgu, and K. Bağlar, “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TELAFFUZ EĞİTİMİ”, TÜDAD, vol. 7, no. 3, pp. 201–212, 2024, doi: 10.59182/tudad.1448731.
ISNAD Akay, Ahmet et al. “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TELAFFUZ EĞİTİMİ”. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi 7/3 (July 2024), 201-212. https://doi.org/10.59182/tudad.1448731.
JAMA Akay A, Bağlar A, Uslu A, Sorgu E, Bağlar K. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TELAFFUZ EĞİTİMİ. TÜDAD. 2024;7:201–212.
MLA Akay, Ahmet et al. “YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TELAFFUZ EĞİTİMİ”. Uluslararası Türk Dünyası Araştırmaları Dergisi, vol. 7, no. 3, 2024, pp. 201-12, doi:10.59182/tudad.1448731.
Vancouver Akay A, Bağlar A, Uslu A, Sorgu E, Bağlar K. YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TELAFFUZ EĞİTİMİ. TÜDAD. 2024;7(3):201-12.