The Religious Culture and Ethics Course Curriculum is constantly updated depending on the developments in various fields and emerging new needs. The last update in this context was made in 2024 within the framework of the Türkiye Century Education Model. In order for the program development process to progress smoothly, it is extremely important that this program be subject to scientific studies. In this study, an answer was sought to the question 'What is the compatibility of the explanations about the use of the brainstorming technique in the Education Curriculum Secondary Education Religious Culture and Ethics Course Curriculum with the nature and purposes of the technique?' During the research process, data was collected by document analysis, one of the qualitative research methods. At the end of the research, the experts who prepared the curriculum attach great importance to teaching religion lessons using the brainstorming technique. They suggested using the brainstorming technique in the processing of 13 different units. However, it was observed that the curriculum included explanations about how brainstorming should be used in religion classes, which were inconsistent with the nature and purposes of the technique. It has been determined that some of the questions suggested to be used to initiate brainstorming lack the quality that allows students to put forward creative thoughts, are not appropriate to their level, and are not interesting and intriguing enough to create a storm of thoughts in them.
Religious Education, Religious Culture and Ethics Course, Curriculum, Teaching Techniques, Brain Storming.
Çeşitli alanlarda yaşanan gelişmelere ve ortaya çıkan yeni ihtiyaçlara bağlı olarak Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı sürekli güncellenmektedir. Bu kapsamdaki son güncelleme Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde 2024 yılında yapılmıştır. Program geliştirme sürecinin sağlıklı şekilde ilerlemesi için bu programın bilimsel çalışmalara konu edilmesi son derece önemlidir. Bu çalışmada, ‘Maarif Müfredatı Ortaöğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Programı’nda beyin fırtınası tekniğin kullanımıyla ilgili açıklamaların, tekniğin doğası ve amaçlarıyla uyumluluk durumu nedir?’ sorusuna cevap aranmıştır. Araştırma sürecinde veriler, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan doküman analizi ile toplanmıştır. Araştırma sonunda beyin fırtınasının, öğretim programının temel felsefesi, eğitim anlayışı ve hedefleriyle oldukça uyumlu bir öğretim tekniği olduğu görülmüştür. Öğretim programını hazırlayan uzmanların, din derslerinin beyin fırtınası tekniği kullanılarak işlenmesini çok önemsedikleri; toplam 13 farklı ünitenin işlenişinde beyin fırtınasını önerdikleri tespit edilmiştir. Ancak öğretim programında beyin fırtınasının din derslerinde nasıl kullanılması gerektiği hususunda tekniğin doğası ve amaçlarıyla uyuşmayan açıklamalara yer verildiği görülmüştür. Beyin fırtınasını başlatmak için kullanılması önerilen sorulardan bazılarının öğrencilerin yaratıcı düşünceler ortaya koymalarına imkân verici nitelikten yoksun olduğu, seviyelerine uygun olmadığı, onlarda bir düşünce fırtınası oluşturmaya yetecek kadar ilgi çekici ve merak uyandırıcı olmadığı tespit edilmiştir. Söz konusu soruların çoğunun bilgi ölçer nitelikte olduğu, alternatif düşünceler üretilmesine imkân vermediği kanaatine ulaşılmıştır. Araştırmada beyin fırtınası tekniğinin kullanımıyla ilgili sorunların tespitiyle yetinilmemiş, çözüm önerilerine de yer verilmiştir.
Din Eğitimi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi, Öğretim Programı, Öğretim Teknikleri, Beyin Fırtınası.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Curriculum Evaluation in Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2025 |
Submission Date | March 2, 2025 |
Acceptance Date | May 9, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Issue: 19 |
Turkish Journal of Religious Education Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.