The aim of this
study is to determine which and how extracurricular activities and activities
used in values education by the teachers of Primary Religious Culture and Moral
Knowledge who participated in our research. Qualitative research model was used
in this study. Participation in the study was based on voluntary basis and in
this context, 24 teachers from the Primary Religious Culture and Moral
Knowledge course were interviewed. The data were analyzed by using descriptive
analysis technique and evaluated in the light of literature. It was concluded
that most of the teachers in our study could not organize extracurricular
activities effectively in values education.
Religious culture and moral knowledge course Values education Extracurricular activities Teachers
Bu çalışmanın amacı, araştırmamıza katılan İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi Öğretmenlerinin değer öğretiminde hangi ders dışı etkinlikleri, nasıl gerçekleştirdiklerini ortaya koymaktır. Bu çalışmada nitel araştırma modelinden yararlanılmıştır. Araştırmaya katılım gönüllülük esasına dayalıdır ve bu çerçevede 24 tane İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi öğretmeniyle görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler “betimsel analiz” tekniği kullanılarak analiz edilip literatür ışığında değerlendirilmiştir. Araştırmamızda yer alan öğretmenlerin büyük çoğunluğunun değer öğretiminde ders dışı etkinlikleri etkili bir şekilde düzenleyemedikleri sonucuna ulaşılmıştır.
İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersi Değerler eğitimi Ders dışı etkinlikler Öğretmenler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 27, 2019 |
Submission Date | March 19, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 7 |
Turkish Journal of Religious Education Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.