Öğretimin sadece kulağa hitap eden sözlü anlatıma indirgendiğinde etkili olamayacağı, onun yerine daha çok duyu organının ise koşulması gerektiği; özellikle de görselliğin öğrenmede önemli bir yerinin olduğu eğitim bilimlerinde kabul gören ilkelerdendir (Çilenti, 1988, s. 57). Öğretimde görselliği sağlayacak önemli unsurlardan birisi de teknoloji ve materyal kullanımıdır. Bunun içindir ki Pedagojik Formasyon Eğitim Sertifika Programının zorunlu dersleri arasında ‘Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı’ isimli dört saatlik bir ders bulunmaktadır. Bu derslerde öğretmen adayları teknoloji ve materyal kullanma konusunda teşvik edilmekte; öğretimde teknoloji ve materyalin etkili bir şekilde kullanılmasının teorisi ve uygulaması yapılmaktadır. Bu alanda ders kitabı olarak yayınlanmış birçok çalışma bulunmaktadır. Ancak bu çalışmalar genel olarak öğretim konusunu ele almakta, din öğretimi konusuna ise girmemektedirler. Bu ise alansal farklılıkların kitaplara yansımamasına sebep olmaktadır. Bunun içindir ki bazı alanlarda uzmanlar kendi alanlarının öğretim teknolojisi ve materyal tasarımı kitaplarını yazmışlardır. Din öğretiminde ise bu konuda az sayıda eser bulunmaktadır
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Studies |
Journal Section | Book Reviews |
Authors | |
Publication Date | June 27, 2019 |
Submission Date | March 13, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Issue: 7 |
Turkish Journal of Religious Education Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.