Book Review
BibTex RIS Cite

Aşlamacı, İ. (2023). 21st Century Skills and Religious Education: A Critical Approach, Istanbul: DEM Publishing, 1st Edition, 288 p.

Year 2025, Issue: 19, 255 - 260, 30.06.2025
https://doi.org/10.53112/tudear.1621080

Abstract

The book examines the impact of the rapidly changing social, cultural, and technological dynamics of the 21st century on education, discussing how religious education can be reshaped in this context. Written from a critical perspective, the work focuses on how contemporary skills such as critical thinking, problem-solving, communication, collaboration, and digital literacy can be integrated into religious education. Additionally, while analyzing the limitations of traditional religious education models, it offers suggestions for restructuring learning environments in alignment with individual and societal values. Highlighting the importance of critical pedagogy in religious education, the book sheds light on methods and techniques that support students' active participation in processes of questioning, meaning-making, and value construction. Serving as a guide for field experts, teachers, and researchers, this work emphasizes the necessity of addressing religious education with an innovative perspective.

References

  • Aşlamacı, İ. (2023). 21. Yüzyıl Becerileri ve Din Eğitimi Eleştirel Bir Yaklaşım, İstanbul: DEM Yayıncılık, 1. Baskı.

Aşlamacı, İ. (2023). 21. Yüzyıl Becerileri ve Din Eğitimi Eleştirel Bir Yaklaşım, İstanbul: DEM Yayıncılık, 1. Baskı, 288 s.

Year 2025, Issue: 19, 255 - 260, 30.06.2025
https://doi.org/10.53112/tudear.1621080

Abstract

Bu kitap, 21. yüzyılın hızla değişen toplumsal, kültürel ve teknolojik dinamiklerinin eğitim üzerindeki etkilerini ele alarak, din eğitiminin bu bağlamda yeniden nasıl şekillendirilebileceğini tartışmaktadır. Eleştirel bir yaklaşımla kaleme alınan eser, özellikle eleştirel düşünme, problem çözme, iletişim, iş birliği ve dijital okuryazarlık gibi çağdaş becerilerin din eğitimiyle nasıl bütünleştirilebileceğine odaklanmaktadır. Kitap, geleneksel din eğitimi modellerinin sınırlılıklarını analiz ederken, öğrenme ortamlarının bireysel ve toplumsal değerlerle uyumlu şekilde yeniden yapılandırılmasına yönelik somut öneriler sunmaktadır. Din eğitiminde eleştirel pedagojinin önemine vurgu yapan eser, öğrencilerin sorgulama, anlamlandırma ve değer inşası süreçlerine aktif katılımını destekleyen yöntem ve tekniklere ışık tutmaktadır. Alan uzmanlarına, öğretmenlere ve araştırmacılara rehber niteliğindeki bu çalışma, din eğitiminin yenilikçi bir perspektifle ele alınması gerektiğini savunmaktadır.

References

  • Aşlamacı, İ. (2023). 21. Yüzyıl Becerileri ve Din Eğitimi Eleştirel Bir Yaklaşım, İstanbul: DEM Yayıncılık, 1. Baskı.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Religious Education
Journal Section Book Reviews
Authors

Nursena Demirkol 0000-0001-5392-8644

Publication Date June 30, 2025
Submission Date January 15, 2025
Acceptance Date April 7, 2025
Published in Issue Year 2025 Issue: 19

Cite

APA Demirkol, N. (2025). Aşlamacı, İ. (2023). 21. Yüzyıl Becerileri ve Din Eğitimi Eleştirel Bir Yaklaşım, İstanbul: DEM Yayıncılık, 1. Baskı, 288 s. Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi(19), 255-260. https://doi.org/10.53112/tudear.1621080

Turkish Journal of Religious Education Studies is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License.