In this study, physical space quality of architecture
department buildings in Uludag University Gorukle Campus, Bursa, Turkey is
analyzed in regard to user evaluations about the physical space quality. In the
analysis of these evaluations, criteria about physical space quality are
predetermined. In the method of the study, the below phases are implemented. In
first, the literature review about the physical space quality is done and then
a questionnaire is prepared with regard to the key themes in literature review
in order to evaluate the user satisfaction. The key themes in user satisfaction
questionnaire are indoor temperature and thermal comfort, daylight and natural
lighting, indoor air quality and natural ventilation. The aim of this study is
first to understand which criteria are important for the students and lecturers
and then to improve the physical space quality in regard to the
dissatisfaction.
Bu çalışmada Uludağ Üniversitesi Görükle Yerleşkesi’nde yer alan Mimarlık Bölümü binasının iç mekân fiziksel çevre kalitesi kullanıcı görüşleri dikkate alınarak değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmenin yapılabilmesi için fiziksel çevre kalitesini oluşturan unsurlar, konu ile ilgili mevcut yayınlar da dikkate alınarak, belirlenmiştir. Çalışmanın yöntemi aşağıdaki aşamalarda gerçekleşmiştir: ilk aşamada; eğitim yapılarının fiziksel çevre kalitesi ile ilgili literatür analizi yapılmıştır. Literatür analizi sonrasında ortaya konulan anahtar kavramlar; iç ortam sıcaklığı ve ısıl konfor, işitsel konfor, gün ışığı ve doğal aydınlatma, iç hava kalitesi ve doğal havalandırma olmuştur. Literatür analizinde öne çıkan anahtar kavramlardan yola çıkarak, bu kavramların sorgulanmasına ilişkin, kullanıcı görüşlerini almaya yönelik bir anket hazırlanmıştır. Bu değerlendirmenin amacı, mekân kullanımında öğrenciler ve öğretim elemanları için önemli olan kriterleri tespit etmek ve binanın ihtiyaç duyulan performans koşullarını yerine getirmesine olanak sağlamaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Engineering |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 16 Issue: 1 |