Ülkesinin tanıtımında çok önemli bir rol üstlenen rehberlerin eğitiminin irdelenmesi, var ise eksikliklere çözüm önerileri getirilmesi, mevcut sistemin iyileştirilmesi, daha iyi rehberler yetiştirebilmek adına önem arz etmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı Türkiye’deki turist rehberliği eğitiminin rehberler bakış açısıyla değerlendirilmesidir. Araştırma amacına bağlı olarak, rehberlerden derinlemesine bilgi alabilmek adına bu çalışmada nitel araştırma yönteminden görüşme tekniği kullanılmıştır. 2015 yılı Mart ayında, ülkemizde bulunan 13 rehber odasına kayıtlı 28 rehber ile yüz yüze gerçekleştirilmiştir. Araştırmamız neticesinde profesyonel turist rehberlerinin yetiştirilmesinde eğitim kurumlarının hayati bir yeri olduğu, ancak mesleği icra edebilmek adına teorik eğitimin yetersiz kaldığı, uygulamalar ile eğitimin desteklenmesi gerektiği sonucuna varılmıştır. Bu nedenle araştırma sonuçları diğer turizm alanlarında olduğu gibi rehberlik alanında da uygulamaya yönelmenin önemini bir kez daha ortaya koymaktadır
Examining the training of tourist guides who plays a very important role in the promotion of the country, bringing solutions to the deficiencies if it is available, improving the current system are very important factors to be able to educate better guides. In this context the main purpose of this study is to evaluate professional tourist guides education from tourist guides’ viewpoint. Depending on the research objectives, in order to get in-depth knowledge of tourist guides, interview technique which is one of qualitative research methods used in this study. Interviews were conducted with 28 active working guides who are registered 13 Guides Chambers in our country. According to the research results, education institutes have vital importance in training professional tourist guides but have concluded that profession in order to be able to perform theoretical training is inadequate. However, the survey results once again demonstrate the importance of addressing application guidance as well as in other tourism areas
Other ID | JA56PK34FP |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 2 |