Research Article
BibTex RIS Cite

OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA DİJİTAL DÖNÜŞÜM

Year 2024, , 166 - 184, 25.06.2024
https://doi.org/10.54566/turas.1457481

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Milli Eğitim Bakanlığının yürütmüş olduğu dijital dönüşüm faaliyetlerinin okul öncesi eğitim kurumlarına etkisinin incelenmesidir. Çalışma kapsamında, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından oluşturulan dijital dönüşüm çalışmalarının okul öncesi eğitim kurumlarına olan etkileri incelenmiştir. Araştırma literatür tarama şeklinde yürütülmüş olup bulgularda Türk Eğitim Sistemi içerisinde hayata geçirilen dijital dönüşüm çalışmalarının öğrenciler, öğretmenler ve yöneticiler üzerinde birçok faydaya sahip olduğu görülmüştür. Eğitimde uygulanan dijital dönüşüm çalışmaları öğrencilere erişilebilirlik, zenginleştirilmiş öğrenme deneyimi, bireyselleştirilmiş öğrenme, işbirlikçi öğrenme ve güncel beceriler kazandırma vb. beceriler kazandırmıştır. MEB tarafından oluşturulan EBA öğrenciler için hayat boyu öğrenme kapısı olmuştur. Öğretmenler için geliştirilen ÖBA mesleki gelişimleri için önemli bir çevrimiçi eğitim platformu olmuştur. Yöneticiler için ise MEBBİS, DYS ve e-okul önemli bir etkiye sahiptir. MEB tarafından oluşturulan dijital teknolojiler okul öncesi kurumlarında; kurum yöneticileri öğrenci ve öğretmen takibi, dokümantasyon yönetimi, veri analizleri, iletişim ve işbirliği gibi birçok avantaj sağlamıştır.

References

  • Akgün, Ergün (2023), Eğitim Vizyonunda Dijital Dönüşüm, Seta Perspektif, 233, s. 1-6.
  • Aksoy, Tamer (2021), “Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Eğitiminde Teknoloji Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri” Temel Eğitim(11), 30-38. https://doi.org/10.52105/temelegitim.11.3
  • Alp, İlkay & Levent, Faruk (2020), “Dijital Dönüşümün Öğrencilerin Değerleri Üzerindeki Etkisine İlişkin Öğretmen Görüşleri”, Turkish Studies, 15(3), s. 1611-1633.
Year 2024, , 166 - 184, 25.06.2024
https://doi.org/10.54566/turas.1457481

Abstract

References

  • Akgün, Ergün (2023), Eğitim Vizyonunda Dijital Dönüşüm, Seta Perspektif, 233, s. 1-6.
  • Aksoy, Tamer (2021), “Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Eğitiminde Teknoloji Kullanımına İlişkin Öğretmen Görüşleri” Temel Eğitim(11), 30-38. https://doi.org/10.52105/temelegitim.11.3
  • Alp, İlkay & Levent, Faruk (2020), “Dijital Dönüşümün Öğrencilerin Değerleri Üzerindeki Etkisine İlişkin Öğretmen Görüşleri”, Turkish Studies, 15(3), s. 1611-1633.
There are 3 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Digital Literature, Literary Studies (Other), Educational Psychology, Applied and Developmental Psychology (Other)
Journal Section Research Articles
Authors

Merve Güzel Akdeniz 0000-0002-7905-7354

Ekrem Cengiz Akdeniz 0000-0003-1390-8336

Early Pub Date June 25, 2024
Publication Date June 25, 2024
Submission Date March 22, 2024
Acceptance Date June 14, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Güzel Akdeniz, M., & Akdeniz, E. C. (2024). OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDA DİJİTAL DÖNÜŞÜM. Turkish Academic Studies - TURAS, 5(1), 166-184. https://doi.org/10.54566/turas.1457481

21861                     isam-yayinlari-logo.jpg

EBSCO-logo.png

ISI.png

citefactor.png

images?q=tbn:ANd9GcTduHXBDjORGVbWtU5BOa_ukstXQXgRhiuCnA&usqp=CAU

   acarindex.png


Crossref_Logo_Stacked_RGB_SMALL.png

1667936507-logo-worldcat-3840x2160.png