Abstract
Son kırk yıl boyunca aile iletişim kalıpları, çeşitli alanlarda ve kültürlerde birçok araştırmaya konu
olmuştur. Bu çalışmaların büyük bir bölümünde Revised Family Communication Patterns (RFCP)
(Revize Aile İletişim Kalıpları Ölçeği-RAİKÖ) ölçeği kullanılmıştır. Bu nedenle, bu çalışmanın amacı
Türkiye’de AİKÖ’nün gözden geçirilmiş formunun geçerliliğini ve güvenilirliğini araştırmaktır. Bu
amaç doğrultusunda 2016-2017 eğitim döneminde Kastamonu Üniversitesi’nin farklı fakültelerinde
eğitimlerine devam etmekte olan 741 öğrenciyle, Kastamonu Merkez İlçede ortaöğrenimine devam
eden 272 öğrenci seçkisiz atama yöntemi kullanılarak çalışılmıştır (1). Veriler ışığında hem açımlayıcı
hem de doğrulayıcı faktör analizi yapılmış ve AİKÖ’nün psikometrik özelliklerinin, ölçeğin Türk
öğrenciler için geçerli ve güvenilir bir ölçek olarak kullanılabileceğini göstermiştir.